728 x 90

کنفرانس در سنای آمریکا- سخنرانیهای سناتور لیبرمن، سناتور گری پیترز، سناتور کلی ایات و سفیر میچل ریس

کنفرانس در سنای آمريكا
کنفرانس در سنای آمريكا

روز پنجشنبه ۲۲اسفند یک کنفرانس در مجلس سنای ایالات متحده در حمایت از قیام مردم ایران و محکومیت پنهان‌کاری رژیم آخوندی در زمینه گسترش کرونا که منجر به جانباختن هزاران نفر از مردم ایران شده برگزار گردید.

سناتور بنجامین کاردین عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و سناتور جین شه‌ین، عضو ارشد کمیته روابط خارجی و عضو کمیته قوای مسلح سنا، سناتور گری پیترز از سخنرانان این کنفرانس بودند و سناتور تد کروز کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری پیامی به این کنفرانس فرستادند.

سناتور جوزف لیبرمن و سناتور کلی ایات نیز جزو سخنرانان این گردهمایی بودند.

 

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، طی پیامی از سناتورها به‌خاطر حمایت آنها از مقاومت مردم ایران برای آزادی قدردانی کرد و گفت آن‌چه عیان شد این است که مردم ایران آماده و توانا برای تغییر هستند. 

 

سناتور گری پیترز-عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا

از این‌که فرصت داشته‌ام در اینجا حضور یابم خوشحالم، من از این سازمان که واقعاً برای مردم ایران ایستادگی می‌کند قدردانی می‌کنم و می‌دانم که مردم ایران و رژیم ایران دو چیز از هم جدا هستند. و آنها باید اطمینان حاصل کنند که مردم ایران این توانایی را دارند که بتوانند نظر خود را ابراز کنند، رأیشان به حساب بیاید، بتوانند از آزادیهای مدنی که خواهان آن هستند و شایسته آنهاست برخوردار شوند.

 

من به‌طور منظم در اینجا به‌عنوان عضو سنا و به‌ویژه به‌عنوان عضو کمیته نیروهای مسلح با مسائل ایران سر و کار دارم. در حقیقت، درست چند ساعت پیش فرمانده سنتکام«فرماندهی مرکزی» اینجا بود تا درباره موضوعاتی در خاورمیانه صحبت کنیم. برای اکثر افراد حاضر در اینجا جای تعجب نیست، رژیم ایران هنوز هم در خاورمیانه مشغول فعالیتهای شرارت بار است، هم‌چنان به تلاشهای بی‌ثبات کننده در سراسر آن منطقه ادامه می‌دهد، به فعالیتهای تروریستی ادامه می‌دهد. و طبق آن‌چه در چند ماه گذشته دیده‌ایم، آنها شتاب این کارهایشان را بیشتر کرده‌اند. آنها هم‌چنان در جهت رسیدن به سلاح هسته‌یی تلاش می‌کنند. اکنون با بیرون آمدن ایالات متحده از برجام، آنها مجدداً اورانیوم را غنی می‌کنند و این کار را با سرعت غیرقابل قبولی انجام می‌دهند.

 

این رژیم تنها در منطقه این کارها را انجام نمی‌دهد، بلکه ده‌ها سال است که مستقیماً مسئول اعدام‌های گسترده زندانیان سیاسی بوده است، آنها با خشونت اعتراضات مسالمت‌آمیز را سرکوب کرده‌اند، انتخابات‌شان ساختگی است.

بنابراین، من خودم به تجربه یا به‌صورت دست اول دیده‌ام که چگونه آنها عامدانه از رعایت ابتدایی‌ترین تعهدات بین‌المللی و حقوق اساسی بشر سر باز می‌زنند، چیزهایی که ما اینجا در ایالات متحده بدیهی می‌پنداریم، اما شما نمی‌توانید، باید دائماً جلوی سرکوبگران بایستید.

بنابراین، متشکرم از آن‌چه انجام می‌دهید. تبریک به‌مناسبت یک سال نو دیگر، و از شما سپاسگزارم که شعله را روشن کردید و کوشیدید که ما هرگز فراموش نکنیم که باید در کنار مردم ایران بایستیم و بفهمیم که رژیم نماینده مردم ایران نیست. خیلی ممنونم. (تشویق حضار)

 

 

سناتور کلی اٍیات

متشکرم. خیلی ممنونم. من بسیار افتخار می‌کنم که در اینجا با همه شما هستم، و به‌خصوص برای دیدن حمایت دو حزیی که شما به درستی دارید.

من فکر می‌کنم همه ما که امروز برای شما صحبت کرده‌ایم، امیدواریم که آرزوی ملت ایران برای این روز نو و این سال نو آن‌چنان بشود که وقتی که سال آینده پیش شما می‌آییم، مردم ایران به حق خود برای تعیین سرنوشتشان دست یافته باشند. خود را خلاص کرده باشند از این رژیم ظالم و شرور که واقعاً آنها را از آزادی، از حقوق‌بشر، و هر آن‌چه که همه ما در این دنیا می‌خواهیم محروم کرده است..

ما می‌دانیم، و از آنجا که در کمیته نیروهای مسلح خدمت کرده‌ام، موضوعی که مرا به‌شدت نگران می‌کند این است که رژیم ایران بزرگترین حکومت حامی تروریسم در جهان است. رژیم ایران و نه مردم ایران باعث مرگ و ویرانیهای زیادی شده است. آنها میلیارد ها دلار برای تأمین بودجه گروه‌های تروریستی هزینه می‌کنند که می‌دانیم باعث ایجاد ناآرامی در خاورمیانه شده‌اند.از جمله حماس، حزب‌الله، جهاد اسلامی. آنها از نیروهای شبه‌نظامی در سوریه و عراق حمایت کرده‌اند و رژیم قاتل اسد را به پیش راندند که می‌دانیم بسیاری از مردم خود را به‌قتل رسانده است. او نمی‌توانست این را بدون پشتیبانی رژیم وحشتناک ایران انجام دهد.

 

این رژیم توسط ولی‌فقیه خود خامنه‌ای، میلیاردها دلار صرف حمایت از شرارت و تروریسم کرده است. و متأسفانه، این ایرانیان بوده‌اند که هزینه نهایی را برای پولی که این رژیم خرج کرده است، پرداخته‌اند و باعث این همه مرگ و میر در سراسر جهان شده است. ما می‌دانیم اقتصاد ایران در حال دست و پا زدن است. ایرانیان طبقه متوسط ​​نمی‌توانند کالاهای اساسی را تأمین کنند: آنها از رونقی که می‌دانیم ایران تاریخاً داشته محروم شده‌اند. مردمی مولد و برخوردار، که از حقوقشان توسط رژیم ایران محروم شده‌اند. مردم ایران نیز مانند همه مردم باید در انتخاب طرز زندگی خود آزاد باشند. آنها آنچیزی را می‌خواهند که همه ما می‌خواهیم یعنی: حقوق اساسی بشر و این‌که با آنها با عزت و احترام رفتار شود. و ما در کنار مردم ایران می‌ایستیم، جمهوری خواه، دموکرات، و مستقل. این یک حمایت واقعاً دو حزبی است.

 

و اکنون در حالی که ایرانیان با شیوع گسترده ویروس کرونا روبه‌رو هستند و بسیاری نیز جان خود را از دست داده‌اند، ما می‌دانیم که علت تمام این وضعیت رژیم بوده است، زیرا آنها ویروس را پنهان کردند. آنها به فکر مقاصد سیاسی خودشان بودند. آنها اطلاعات مهم سلامت را پنهان کردند. آخوندها پول ایرانیها را که باید به یک سیستم بهداشتی و درمانی خوب اختصاص می‌یافت که در چنین شرایطی به داد مردم برسد صرف تروریسم کردند. بنابراین، قلب ما با ایرانیانی است که به این ویروس مبتلا هستند و بدیهی است با همه کسانی که در سراسر جهان به این ویروس مبتلا هستند.

 

در چند ماه گذشته، ما دیدیم که مردم ایران برای دفاع از حقوق خود ایستادند و ما در کنار آنها ایستاده‌ایم. آنها به خیابانها آمدند. ما شعارهای آنها را شنیده‌ایم: "مرگ بر خامنه‌ای. خامنه‌ای قاتل است ولایتش باطل است." و ما هم این را قبول داریم. ما می‌دانیم که مردم از اقشار مختلف اجتماعی در این اعتراضات شرکت کرده‌اند و ما در کنار آنها ایستاده‌ایم. علاوه بر این‌که از اعتراضات آنها در خیابانها پشتیبانی می‌کنیم و آنها هم باید بدانند که ما پشتیبانشان هستیم، دیگر چه باید بکنیم؟ ما می‌توانیم، همان‌طور که دولت ترامپ انجام داده است، به اعمال تحریمهای شدیدتر علیه رژیم ادامه بدهیم، به گسترش این تحریم‌ها ادامه دهیم، و فشارها را در زمانی ادامه دهیم که می‌دانیم قیمت نفت در حال کاهش است، وقتی می‌دانیم اقتصاد رژیم ایران در حال تلاشی است.، وقتی می‌دانیم که آنها در لبه پرتگاه هستند و ما باید این فشار را ادامه دهیم، برای کمک به معترضان به حکومت. آخوندها فقط زور را می‌فهمند و به آن پاسخ می‌دهند. به همین دلیل مهم بود که پرزیدنت ترامپ قاسم سلیمانی را حذف کند. [تشویق حضار] همان‌طور که قبلاً توسط سناتور لیبرمن و دیگران گفته شده بود، او دستش به خونهای زیادی آغشته بود.

 

حذف سلیمانی مطمئناً ضربه سختی برای رژیم و یک شکست بود. اما ما نمی‌توانیم در این باره ساده‌لوح باشیم. در اکتبر امسال، اگر کاری نکنیم، آن‌چه که اتفاق می‌افتد، اگر ما برای بازگشت تحریم‌ها اقدام نکنیم، اگر جهان عقب نکشد، تحریم تسلیحاتی علیه رژیم ایران برداشته می‌شود.

من امروز می‌گویم، آن‌چه که می‌توانیم روی آن کار کنیم و آن‌چه که باید قبل از پاییز انجام دهیم، این است که روی این مسأله متمرکز شویم که تحریم تسلیحاتی از روی رژیم ایران برداشته نشود و این تحریم‌ها مجدداً اعمال شوند. [تشویق حضار] و سرانجام، ما هم‌چنان به تلاش برای حسابرسی از رژیم ایران در مورد نقض حقوق‌بشر ادامه خواهیم داد هم‌چنان که همه سخنرانان امروز در اینجا گفتند. این زمانی است که ما فرصت می‌یابیم که گردهم بیاییم، که کارزار فشار حداکثری را ادامه بدهیم، که تضمین کنیم که مردم حق تغییر رژیم در ایران را دارند، و این‌که آنها می‌توانند در آزادی و رفاه زندگی کنند. [تشویق حضار] می خواهم از شما به‌خاطر این‌که مرا امروز به اینجا دعوت کردید تشکر کنم. ما قلبمان با مردم ایران است. اما ما می‌دانیم که آنها قوی هستند و می‌دانیم که در نهایت صدای آنها غالب خواهد شد و آنها خواهند بود که سرنوشت خود را رقم خواهند زد، نه این رژیم کنونی. متشکرم.

 

سناتور جوزف لیبرمن کاندیدای پیشین معاونت ریاست جمهوری

لیبرمن: ممنون، متشکرم متشکرم. متشکرم. و روز مبارک، درست است؟ نوروز مبارک.

و در بحبوحه زمان بسیار سختی در زندگی همه، جهان نا آرام، ویروس شیوع پیدا کرده است، و در اینجا ما با همه امید هفت سین را داریم تا به خودمان جاودانگی زندگی روی زمین را یادآوری کنیم، و هم‌چنین به روش مستقیم‌تری به ما یادآوری می‌کند که چرا ما اینجا هستیم، نوروز یک جشن است که به هزار سال، هزاران سال پیش بر می‌گردد و این را به ما یادآوری می‌کند که این گروه خشن افراطی که کنترل را در سال ۱۹۷۹ در ایران به دست گرفت واقعاً یک انحراف است، یک انحراف موقت در تاریخ، تاریخ بزرگ، افتخارآمیز و تمدن دیرینه مردم ایران. و با کمک شما و کمک دولت ما، ما به مسیر درست تاریخ ایران باز خواهیم گشت، که امروز در اینجا در این اتاق بیان شده است. ما می‌توانیم این امر را انجام دهیم، و خواهیم کرد.

حداقل یک مسأله وجود دارد که دو حزبی یا فراحزبی است، و این مردم آمریکا هستند که در کنار مردم ایران برای آزادی و عدالت ایستاده‌اند. و ما تا زمانی که آنها عدالت و آزادی کامل را کسب کنند این کار را ادامه خواهیم داد.

 

امروز در ایران سپیده جدیدی دارد طلوع می‌کند، و این فقط یک خوش خیالی نیست. این یک حقیقت است. و می‌خواهم برخی از وقایع را که با هم اتفاق افتاده بر اساس واقعیتهایی بازگو کنم که به من این امید را می‌دهند که رژیم تهران به‌معنای واقعی کلمه پوسیده است. در حال فروپاشی است، و مردم ایران با شجاعت فوق‌العاده‌ای برای بازگرداندن آزادی و فرصتهای خود در حال قیام هستند. حالا چرا این را می‌گویم؟

من فقط به شش ماه گذشته برمی گردم از زمانی که سال گذشته در آخرین نوروز جمع شدیم. برگردیم به ماه نوامبر، به‌طور خلاصه ذکر شد، اما سه برابر شدن قیمت نفت و شجاعت مردم برای بیرون آمدن به خیابانها و اعتراض و وحشیگری رژیم به رهبری سلیمانی، یک جنایتکار جنگی بین‌المللی. زیرا آنها معترض بودند و حقوق خود را می‌خواستند، همان‌طور که می‌دانید، اقدام به‌قتل صدها نفر از آنها کرد. این در نوامبر بود. سپس به ژانویه می‌رویم، و سلیمانی آن‌چه را که سزاوار آن بود، دریافت کرد: مرگ به دست ارتش ایالات متحده. و من آن را به آرامی نمی‌گویم. این مهم نه تنها برای مردم ایران، بلکه برای مردم آمریکا نیز اهمیت داشت. سلیمانی خون صدها آمریکایی را بر دست داشت، بیش از ۶۰۰نفر با محاسبه وزارت دفاع ما که در عراق سرباز بودند، و هزاران شهروند ایرانی و صدها هزار نفر دیگر که سپاه پاسداران افراط‌گرایی، تروریسم و خشونت در خاورمیانه به‌ویژه در مناطقی مانند سوریه و عراق و یمن و غزه و لیبی را آورد. او به سوی مرگی رفت که سزاوار آن بود، که واکنش نسبت به آن مسلماً اعتراض مردم بود و مردم ایران، باز هم با شجاعت به خیابانها آمدند و گفتند که کشور بدون او بهتر است. و پس از آن، البته سقوط هواپیمای اوکراینی بود که دوباره دانشجویان دانشگاه را به اعتراض کشاند.

و سپس ما در ماه فوریه شاهد انتخابات رژیم بودیم و قبلاً در این مورد صحبت شد، اما واقعاً رژیم همان‌طور که گفته شد مردم را بسیار تحت فشار قرار داد. می‌گفتند این وظیفه شرعی مردم ایران است که بیایند و رأی بدهند. در یک مقطع یکی از رهبران رژیم گفت اگر مشارکت در این انتخابات خوب نباشد این باعث خوشحالی دشمنان ما خواهد شد.

 

بر اساس گزارش رسمی مشارکت ۴۲.۵٪، برآورد همان‌طور که شنیده‌اید در نهایت این است که ۹۰٪ از واجدین شرایط در ایران رأی ندادند. این پایان جمهوری اسلامی ایران است که ما ۴۰سال است که آن را می‌دانیم. این می‌تواند اتفاق بیفتد. و اکنون آخرین جریان خانم مریم رجوی که بسیار واضح با مردم ایران صحبت کرده است، اتفاقاً در کارزار منتهی به انتخابات، و از مردم خواست که رأی ندهند زیرا رأی می‌تواند رأی به نفع آیت‌الله باشد، ولی‌فقیه، روحانی و رژیم آخوندی، و فکر می‌کنم مردم ایران صدای خانم رجوی را شنیدند، و این یکی از دلایلی است که آنها برای رأی دادن نیامدند.

 

اما بیایید در مورد ویروس کرونا که در ذهن همه است صحبت کنیم، واقعاً همه در جهان، در همه جای دنیا. و نگاه کنید که چگونه این دولت در تهران با آن برخورد کرد. حالا می‌دانیم که دولت ایران می‌دانست که شیوع این ویروس در شهر مقدس قم وجود داشت اما آنها کاری در این باره نکردند زیرا می‌خواستند تا بعد از انتخابات منتظر بمانند تا اطمینان حاصل کنند که روی میزان مشارکت تأثیر نخواهد داشت. به عبارت دیگر، آنها جان مردم ایران را به‌خاطر منافع سیاسی خودشان به خطر انداختند. برای پایان رژیم چه استدلال بیشتری می‌توانید بکنید؟ و در تمام این مدت، خطوط هواپیمایی ایران، ماهان ایر که تحت کنترل سپاه است، روزانه پرواز خود را مرتب به چین ادامه می‌داد. برخی از دلایل وجود برای این باور وجود دارد که ممکن است این بیماری، ویروس ممکن است در ایران به‌دلیل حرکت دانشجویان چینی از چین به ایران برای مطالعه و رفت و برگشت شیوع پیدا کرده باشد. اما وقتی به آن فکر می‌کنید بسیار خشمگین کننده است، ماهان ایر هر روز پرواز رفت و برگشت خود را بین ایران و چین ادامه می‌دهد. و باز هم، این می‌گوید که سپاه منافع کسب و کار خود را فراتر از منافع انسانی مردم ایران قرار می‌دهد. مردم این را می‌گیرند. و به همین دلیل آنها خواستار تغییر هستند.

 

بنابراین، سؤال اینجاست که اکنون برای سیاست ایالات متحده آمریکا چه می‌کنید؟

ما باید از تغییر رژیم در ایران برای مردم ایران حمایت کنیم تا در نهایت خود دولت خود را تعیین کنند. این چیزی است که ما خواهان آن هستیم. ایالات متحده نمی‌تواند این کار را انجام دهد و این کار را نخواهد کرد. اما مردم ایران این کار را خواهند کرد.

و بعد سؤال اینجاست که چگونه واکنش نشان می‌دهیم؟ آیا ما در کنار می‌ایستیم و خودمان را ساکت می‌کنیم، یا در حمایت از مردم ایران و حمایت از ارزشهای آمریکایی در دفاع از حقوق جهانشمئل بشر صحبت می‌کنیم، دکتر کینگ معروف است که گفت: قوس اخلاقی جهان به آرامی خم می‌شود اما همیشه به سمت عدالت خم می‌شود. من به آن ایمان دارم و من می‌خواهم اصافه کنم که همیشه به سمت آزادی خم می‌شود. اما ما این ظرفیت را داریم که قوس را سریع‌تر خم کنیم. و صادقانه بگویم، افراد حاضر در این اتاق می‌توانند این کار را انجام دهند اگر با هم کار کنیم تا سرانجام آن‌چه را که می‌خواهیم، به دست بیاوریم، روز جدیدی در ایران. و نباید به افرادی گوش کرد که می‌گویند آه، تغییر رژیم منجر به هرج و مرج خواهد شد، همان‌طور که در سوریه یا لیبی یا یمن شد. بخشی از این‌که چرا این امر به آشوب منجر نمی‌شود، این است که ایران است که باعث ایجاد هرج و مرج زیادی در کشورهای دیگر شده است. و بخشی از دلیل این امر این است که در ایران جایگزینی وجود دارد که آماده اداره است. و این شورای ملی مقاومت ایران، رئیس‌جمهور منتخب خانم مریم رجوی است. به اعتقاد من، حمایت او در ایران هر روز رشد می‌کند. او جایگزین است. ما یک عبارت قدیمی در سیاست آمریکا داریم، شما نمی‌توانید کسی را با هیچکس شکست دهید. در ایران، شخصی و افرادی در اطراف این شخص وجود دارند که آماده اداره این کشور بزرگ هستند و آن را به سنتهای خود بازگردانند. بنابراین، امیدوار باشیم و دعا کنیم، اما نه فقط امیدوار باشیم و دعا کنیم بلکه کار کنیم تا در عید نوروز سال ۲۰۲۱، بتوانیم بگوییم که روز جدیدی نزدیک نیست بلکه یک نوروز، یک روز جدید برای مردم ایران و مردم مفتخر ایران آغاز شده است. خیلی خیلی سپاسگزارم.

 

سفیر میچل ریس مدیر پیشین سیاست‌گذاری وزارت‌خارجه آمریکا

بسیار خوشحالم که دوباره در اینجا هستم

می خواهم امروز مختصراً در مورد انتخابات پارلمانی اخیر در ایران صحبت کنیم، این‌که این انتخابات چه مفهومی برای مردم ایران دارد و هم‌چنین برای ما متعاقب برگزاری چنین انتخاباتی.

همان‌طور که همه شما می‌دانید، ایران در ۲۱فوریه اولین دور انتخابات پارلمانی را برگزار کرد. تقریباً ۵۸میلیون ایرانی واجد شرایط رأی دادن بودند. و به مردم بارها گفته می‌شد که رأی دادن وظیفه آنهاست. رأی ندادن معادل خیانت است.

تحریم سراسری انتخابات، عصیانی بر علیه رژیم بود و نشانه‌ای مبنی بر این‌که مردم ایران دیگر حاضر نیستند این رژیم را تحمل کنند.

هم‌چنین این یک نشانه برای جامعه جهانی بود که ملت ایران اراده دست رد زدن به رژیم و برداشتن گام های شجاعانه و متهورانه برای ساختن یک دموکراسی واقعی را دارد، حکومتی که نماینده منافع آنها و احترام به عزت آنها است.

سؤالی که باید از خود بپرسیم این است که "چرا خامنه‌ایی تصمیم گرفت اکنون دست به چنین مهندسی بزند؟

تنها نتیجه‌یی که می‌توانم بگیرم این است که این انتخابات شرم‌آور، نشانه ضعف رژیم است، نه قدرت آن.

طی چند ماه گذشته، این رژیم با یکسری شکستها و بحرانها تضعیف شده است. در نوامبر(آبانماه) گذشته، قیمت سوخت سه برابر شد و اعتراضات و شورشهایی را در سراسر ایران به‌وجود آورد. در یک روز، اعتراضات در ۱۶۵شهر در سراسر کشور گزارش‌شده است. افراد درگیر نه فقط از طبقه متوسط ​​، بلکه از طبقات پایین جامعه ایران، از جمله کشاورزان و بیکاران، افرادی که رژیم قبلاً می‌توانست بر روی حمایت از آنها حساب کند، می‌آمدند.

برای سرکوب صدای مردم و برقراری نظم، رژیم به ابزاری که بهتر می‌داند متوسل شد - خشونت. طی چند روز، سپاه پاسداران بیش از ۱۵۰۰ایرانی را کشته است.

در تاریخ ۳ژانویه ۱۳دیماه، یک حمله هوایی ایالات متحده، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس و دست راست خامنه ا ی را به‌قتل رساند.

چند روز بعد، سپاه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷را که توسط هواپیمایی بین‌المللی اوکراین اداره می‌شد، هنگام حرکت از فرودگاه تهران، منفجر کرد. همه ۱۷۶نفر در هواپیما، از جمله تعداد زیادی از ایرانیان، کشته شدند.

انتخابات پارلمانی فوریه در چنین پس زمینه‌ای برگزار شد. تضعیف شده بر اثر این ضربات، رژیم نمی‌توانست خطرات دیگری را به جان بخرد.

وقتی دولت به مردم خود اعتماد ندارد، نشانه ضعف شدید است نه قدرت. ما این مسأله را دوباره با توجه به شیوع کروناویروس مشاهده کردیم، جایی که تهران به جای اشتراک اطلاعات با جامعه پزشکی و مردم، این مسأله را نادیده گرفته و لاپوشانی کرد. آنها از مردم خود می‌ترسند. و در اینجا، دوباره، نتایج رفتار آنها غم‌انگیز بوده است.

 

امروز، ما یک رژیم اقتدارگرا را در تهران می‌بینیم که دچار بحران شده است. ما رژیمی اقتدارگرا را می‌بینیم که اساساً نامشروع است.

ما رژیمی اقتدارگرا را می‌بینیم که مایل نیست حقیقت را به مردم خود بگوید. ما رژیم اقتدارگرا را می‌بینیم که از خشونت استفاده می‌کند. و مهمتر از همه، ما خانم رجوی و شورای ملی مقاومت در ایران را می‌بینیم که یک جایگزین پایدار و دموکراتیک است که به بهترین وجه آرزوها و آرمانهای مردم ایران را بیان می‌کند.

همه اینها را می‌بینیم. بنابراین ما آینده‌ای بهتر برای ایران و ملت ایران می‌بینیم. یکی از همین روزها.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13a8c4e5-9268-4ec0-8805-6e7ce2a380ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات