728 x 90

کنفرانس دفتر شورای ملی مقاومت در آمریکا، ضرورت تحریم تسلیحاتی و اعمال قطعنامه‌های سازمان ملل ‌متحد علیه رژیم ایران (قسمت دوم)

کنفرانس دفتر شورای ملی مقاومت در آمریکا  - ۲۹مرداد۹۹
کنفرانس دفتر شورای ملی مقاومت در آمریکا - ۲۹مرداد۹۹

(قسمت دوم)

سفیر رابرت جوزف: مشکل در رژیم ایران است که نمی‌تواند اصلاحات کند و میانه‌رو بشود. سیاست ما باید به یک ایران آزاد و دموکراتیک منجر شود و بهترین مسیر رسیدن به این نتیجه حمایت از اپوزیسیون دموکراتیک است. در این رابطه شورای ملی مقاومت ایران که برنامه آن به یک ایران دمکراتیک، غیراتمی و مبتنی بر جدایی دین از دولت فراخوان می‌دهد، نقش مهمی دارد.

در ادامه کنفرانس اینترنتی در دفتر شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا، سفیر رابرت جوزف فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا درباره سلاحهای کشتار جمعی از ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ و معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خلع‌سلاح و امنیت بین‌المللی از ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ سخنرانی کرد. وی بر بطلان این نظریه که گویا استمالت از رژیم آخوندی سیاستی است که برای جلوگیری از جنگ انتخاب می‌شود تأکید کرد و گفت: «این یک انتخاب دروغین است زیرا دو سال است که ما از برجام خارج شده‌ایم و هیچ جنگی هم رخ نداده است. ظرف ۳۰سال گذشته همه دولتهای آمریکا، هم جمهوریخواه و هم دموکرات تلاش کرده‌اند مذاکرات محتوایی با رژیم ایران داشته باشند ولی هرگز موفقیتی حاصل نشده است. مگر آن که بگوییم برجام موفق بوده است در حالی‌که به یک رژیم میانه‌روتر منجر نشد و میلیاردها دلار پولهای ناشی از توافق را برای تروریسم، تجاوزگری در خارج کشور و سرکوب مردم خودش به کار گرفت. مشکل در رژیم است که نمی‌تواند اصلاحاتی ایجاد کند و میانه‌رو بشود. این رژیمی است که نمی‌تواند حمایتش از تروریسم را به‌عنوان ابزاری برای دستیابی به اهدافش دست بردارد. این رژیم جاه‌طلبی‌هایش برای دستیابی به سلاح اتمی را کنار نخواهد گذاشت. هر چند ممکن است ما و متحدانمان در رویای یک ایران متفاوت باشیم، ولی اگر اذعان نکنیم که مشکل واقعی خود رژیم است این رویا به کابوس تبدیل خواهد شد. بههمین منظور مذاکره با این رژیم از موضع حسن‌نیت یک انتخاب نیست. مسیر دیگر این است که سیاست فشار حداکثر را از خارج کشور ادامه دهیم. تحریم‌ها تأثیرات عمیقی بر اقتصاد ایران داشته‌اند. اقتصاد ایران در حال فروپاشی است و به‌دلیل فساد سیستماتیک و بی‌کفایتی به‌سمت ورشکستگی پیش می‌رود. ما نباید با دنبال کردن یک توافق قلابی و مرگبار و مابه‌ازای قول‌های دروغین، راه نفسی به رژیم بدهیم. فراخوانهای فزاینده‌ای برای حسابرسی از مقامات این رژیم مطرح شده‌اند. رهبران رژیم ایران می‌دانند که تمامی مشروعیتشان را از دست داده‌اند. کشتار تظاهرات در خیابان‌ها در سراسر کشور اقدام یک رژیم پوسیده و در حال احتضار است. ابراز حمایت از کسانی که در داخل ایران به‌دنبال دمکراسی هستند، موضع‌گیریهایی از جانب رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و سایرین در این راستا فشار علیه رژیم را افزایش خواهند داد. ما باید از اپوزیسیون دموکراتیک در خارج و داخل ایران حمایت کنیم. تغییر از داخل ایران صورت خواهد گرفت.

«تقریباً ۲۰سال از زمانی که رئیس من و پالا دبریانسکی، کاندولیزا رایس اعلام کرد که رژیم ایران بانکدار مرکزی تروریسم بین‌المللی است می‌گذرد. و این ارزیابی بر اساس فعالیت‌های تروریستی ۲۰سال قبل از آن، توسط همین رژیم بود. هیچ چیزی به‌طور واقعی تغییر نکرده است. تروریسم و سرکوب خشونت‌بار مردم ایران ذاتی این رژیم هستند. بهترین کاری که ما می‌توانیم بکنیم این است که سیاستمان به یک ایران آزاد و دموکراتیک منجر شود و بهترین مسیر رسیدن به این نتیجه حمایت از اپوزیسیون دموکراتیک است و در این رابطه شورای ملی مقاومت ایران که پلتفرمش به یک ایران دمکراتیک، غیراتمی و مبتنی بر جدایی دین از دولت فراخوان می‌دهد نقش مهمی دارد. در داخل کشور، کانون‌های شورشی مجاهدین تظاهراتی را که ما حین این گفتگو به آنها اشاره کرده‌ایم هدایت و رهبری کرده‌اند. مجاهدین نیرویی سازمان‌یافته هستند. باید از خودمان سؤال کنیم که چرا رژیم مجاهدین و شورا را دشمن شماره یک خودش می‌داند. این به‌خاطر نقش آنهاست».

علیرضا جعفرزاده، معاون نمایندگی شورا در آمریکا که میزبانی کنفرانس واشنگتن را برعهده داشت، گفت: «ایران از فوریه با پاندمی کرونا مواجه بوده است که تاکنون بیش از ۹۰هزار از هموطنان ما جان خودشان را در ۴۰۰شهر از دست داده‌اند. رژیم ایران به جای آن که منابع کشور را به حفظ جان مردم ایران اختصاص دهد، ظرف شش ماه گذشته حداقل ۴۰۰میلیون دلار به حزب‌الله در لبنان کمک کرده است در حالیکه فقط ۳۰۰میلیون برای کمک پزشکی به جمعیت ۸۵میلیون نفری ایران اختصاص داده است یعنی ۵۹سنت در ماه برای هر نفر. رژیم ایران به مزدورانش در منطقه ۵برابر حقوقی را که به پرستارانی که جان خودشان را برای مبارزه با کرونا به خطر می‌اندازند می‌پردازد. این به مردم ایران نشان می‌دهد که پولها و سرمایه‌های آنها کجا خرج می‌شوند. «معلق کردن شش قطعنامه شورای امنیت در سال۱۹۹۴ منجر به این نشد که رژیم از برنامه اتمی‌اش دست بردارد، رفتار خودش را عوض کند، حتی در داخل کشور. به‌طور واقعی امتیازات ناشی از برجام رژیم را جریتر کرد تا گروه‌های تروریستی را در منطقه تأمین مالی کند و تروریسم را افزایش دهد. درسی که ما ظرف چهار دهه گذشته گرفته‌ایم این است که تنها روش مؤثر یک سیاست قاطع است والا هر امتیازی آخوندها را بیشتر تشجیع خواهد کرد. البته راه‌حل نهایی جلوگیری از دستیابی این رژیم به بمب اتمی، سرنگونی آن به‌دست مردم و مقاومت ایران است.

همان‌طور که خانم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت گفته است: "به این رژیم نباید اجازه داد حتی یک فشنگ بخرد. نمی‌باید سود حاصله از فروش یک بشکه نفت را به جیب بزند و نمی‌باید حتی یک دلار از درآمدهایی را که متعلق به مردم ایران هستند برای حفظ حاکمیت خودش به کار بگیرد". به همین دلیل ما به اعمال مجدد همه قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت ملل متحد علیه رژیم ایران فراخوان داده‌ایم تحت هیچ شرایطی نباید به این رژیم هیچگونه کمک‌رسانی بشود. این خواسته مردم ایران است چرا که هر گونه معامله با این رژیم، به سرکردگان رژیم دست باز برای سرکوب و چپاول هر چه بیشتر می‌دهد».

فاکس نیوز ۳۰مرداد۹۹ گزارش کرد: «پمپئو رئیس شورای امنیت سازمان ملل را از خواست آمریکا مبنی بر چکاندن ماشه تحریم‌ها در یک روز شمار ۳۰ روزه جهت اعمال تقریباً تمام تحریم‌ها از جمله تحریم تسلیحاتی علیه رژیم ایران مطلع کرد.

اگر شورای امنیت قطعنامه‌ای در تمدید تعلیق تحریم‌ها بگذراند می‌تواند این پروسه متوقف شود ولی به‌احتمال قریب به یقین آمریکا آنرا وتو خواهد کرد».

فاکس نیوز هم‌چنین گفت: «علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن گفت: اعمال مجدد تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم حاکم بر ایران به مردم ایران درخواستشان برای آزاد کردن کشورشان کمک می‌رساند زیرا تحریم‌ها ولی‌فقیه و سپاه پاسداران را که مسئول سرکوب مخالفان و کشتار تظاهر کنندگان طالب آزادی هستند را تضعیف می‌کند».

واشنگتن اگزمینر ۲۹مرداد ۹۹ نوشت: «پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت: اعمال مجدد تحریم‌ها، اقدامی کاملاً معتبر و قابل اجرا بر اساس قطعنامه شورای امنیت ملل متحد است».

این منبع افزود: «در حالی که رژیم ایران شدیداً مخالف بکارگیری مکانیزم ماشه است، مخالفان ایرانی از این اقدام قویاً استقبال کردند. علیرضا جعفرزاده در واشنگتن گفت: تحت هیچ شرایطی این رژیم شرور نباید دسترسی نامحدود به خرید و فروش سلاح داشته باشد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a4bb8b0-e554-42a8-8e61-8f88ab1a4e0d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات