728 x 90

کنفرانس در استانداری پیه‌مونته در شهر تورینو ایتالیا در حمایت از قیام مردم ایران برای آزادی

کنفرانس در استانداری پیه‌مونته در شهر تورینو ایتالیا در حمایت از قیام مردم ایران برای آزادی
کنفرانس در استانداری پیه‌مونته در شهر تورینو ایتالیا در حمایت از قیام مردم ایران برای آزادی

ایتالیا تورینو

کنفرانس در استانداری استان پیه‌مونته در حمایت از قیام مردم ایران برای آزادی و محکومیت جنایات دیکتاتوری آخوندی علیه قیام‌کنندگان

همبستگی با مقاومت سازمان‌یافته و کانون‌های شورشی، حمایت از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی برای آینده ایران

 

کنفرانس در استانداری پیه‌مونته در شهر تورینو ایتالیا

در استانداری استان پی‌مونته در شهر تورینوی ایتالیا، کنفرانسی در حمایت از قیام مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته با حضور رئیس و مسؤلان و اعضای شورای استان و شخصیت‌های ایتالیایی و نمایندگان جوامع ایرانیان در ایتالیا برگزار شد. در این جلسه که با همکاری شورای استانداری، کمیتهٴ حقوق‌بشر شورای استانداری و انجمن ایران آزاد و دموکراتیک تحت عنوان «نقض حقوق‌بشر توسط رژیم بنیادگرای حاکم بر ایران» برگزار شده بود، سخنرانان همبستگی خود را با قیام مردم ایران برای آزادی و زنان پیشتاز این قیام ابراز و تأکید کردند که جامعهٔ بین‌المللی باید در کنار مردم ایران و خواست آنها برای سرنگونی رژیم آخوندی قرار بگیرد. آنها هم‌چنین با تأکید بر نقش مقاومت سازمان‌یافته و کانون‌های شورشی در این قیام، حمایت خود را از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی برای آینده ایران ابراز کردند.

 

در این جلسه دکتر استفانو آلازیا رئیس شورای استانداری پیه‌مونته و کمیتهٴ حقوق‌بشر آن در سخنرانی خود، گفت: کمیتهٴ حقوق‌بشر استانداری و شورای استانداری در کنار شما و مردم ایران خواهد ماند. ما از مبارزه مقاومت برای آزادی و دموکراسی در ایران حمایت می‌کنیم. رژیم ایران اعتراضات و اعتصاب‌های مردم ایران را که به‌دنبال حقوق عادلانه‌شان هستند سرکوب می‌کند. مقاومت ایران سالهاست که با این رژیم مبارزه می‌کند؛ (این مبارزه) برای دموکراسی است، یعنی همان آرزویی که جوانان امروز برای آن قیام کرده است. آنها برای صلح و آزادی مبارزه کرده‌اند و این وظیفهٔ ما است که از آنها بیشتر از اینها حمایت کنیم؛ این وظیفهٔ انسانی و اخلاقی همهٔ ما است.

 

سارا زامبایا معاون کمیتهٴ حقوق‌بشر شورای استانداری پیه‌مونته در سخنانش، تأکید کرد: بدون شک ما با شما هستیم و خواهیم بود. این وظیفهٔ همهٔ ما است که از قیام مردم ایران و زنانی پشتیبانی کنیم که شجاعانه برای حقوق و آزادی‌شان قیام کرده‌اند. ما می‌خواهیم صدای شما و مردم و زنان ایران باشیم.

جان‌پیرو لو معاون کمیتهٴ حقوق‌بشر شورای استانداری نیز در سخنرانی خود، گفت: من در این سال‌ها در شادی و غم‌های مردم ایران از طریق مقاومت ایران سهیم بودم. ما در این شرایط حساس و تاریخی در حمایت از قیام زنان و مردان و جوانان برای آزادی، تا به‌آخر با مقاومت ایران همراه هستیم. رژیم بنیادگرای دیکتاتوری، تحت نام مذهب، صدای هر اعتراضی را در این سال‌ها سرکوب کرده است. زمان آن رسیده است که همه در کنار یکدیگر از قیام جوانان و مقاومت آنها برای دموکراسی در ایران پشتیبانی کنیم و همراه آنان باشیم.

 

در بخش دیگری از کنفرانس در استانداری پی‌مونته، تولیو مونتی رئیس انجمن ایران آزاد و دموکراتیک سخنرانی کرد، و گفت: امروز جوانان ایران برای اهدافی قیام کرده‌اند که مقاومت ایران در این ۴۳سال هر روز برای آن مبارزه کرده و ما نیز پژواک صدای آنها بودیم. در این سال‌ها بی‌تفاوتی غرب و سکوت مطبوعات به‌وحشی‌ترین دیکتاتوری دوران کمک کرده است. امروز جوانان و کانون‌های شورشی که در سازماندهی قیام نقش مؤثری دارند، می‌روند تا رژیم مذهبی دیکتاتوری را سرنگون کنند. بنابراین رژیم در داخل سرکوب وحشیانه و در خارج از ایران شبکه لابی‌هایش را علیه مقاومت گسترش داده است. البته این اثبات می‌کند که شورای ملی مقاومت، به‌طور واقع آلترناتیو (این رژیم) است. رژیم (ایران) هیچ مشروعیتی ندارد و در سطح جهانی منفور است. از این‌رو دولت ایتالیا باید روابط خود را با این رژیم قطع کند و به‌خواسته‌های مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافتهٔ آن گوش کند.

 

در ادامهٔ کنفرانس، فریده بزرگزاد از انجمن ایران آزاد و دموکراتیک با اشاره به‌گسترش قیام به ۲۸۰شهر در همهٔ استانهای ایران با بیش از ۷۰۰شهید و ۳۰هزار دستگیری، گفت: به‌رغم (این سرکوبگری) شورش و قیام جوانان به‌ویژه دختران جوان، همان زنانی که همیشه در صف مقدم بوده‌اند در کنار کانون‌های شورشی در کف خیابانهای ایران به‌پیش می‌رود. برنامهٔ شورای ملی مقاومت ایران که بیش از ۵۰درصد از اعضای آن‌را زنان تشکیل می‌دهند، ۳۵سال پیش حقوق برابر کامل زنان را در تمام ابعاد زندگی آنها تضمین کرد و این امر در برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران به‌صراحت اعلام شده است.

امروز جامعهٔ جهانی باید در کنار قیام مردم و مقاومت سازمان‌یافتهٔ آن قرار بگیرد و حق دفاع مشروع مردم ایران را در برابر سرکوب خونین رژیم زن‌ستیز به‌رسمیت بشناسد تا راه برای آزادی و دموکراسی برای ایران هموار شود.

 

در کنفرانس در شورای استانداری پیه‌مونته والتر کورالوتزو، پروفسور روابط بین‌الملل طی سخنانی، گفت: من شورای ملی مقاومت ایران را به‌خوبی می‌شناسم و با برنامه‌های آن آشنا هستم (این شورا). به‌عنوان یک آلترناتیو دموکراتیک در این سال‌ها فعالیت‌های برجسته‌یی داشته است.

رژیم حاکم رفرم‌پذیر نیست و مماشات دولتها با آن نیز به‌پایان خود نزدیک می‌شود. این واقعیت را قیام آبان۹۸ و قیامهای امروز به‌اثبات می‌رساند. دولت ما نیز باید در این راستا روابط خودش را به‌احترام و حمایت از خواست‌های مردم ایران مشروط کند و موضع‌گیری رسمی کند. برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی بهترین تضمین دموکراسی در ایران است.

 

دکتر یوسف لسانی از انجمن ایران آزاد و دموکراتیک نیز در سخنرانی خود، گفت: قیام جوانان در کف خیابانهای ایران به‌سمت یک انقلاب دموکراتیک پیش می‌رود؛ همان‌طور که از شعارهای آنان بر می‌آید (هدف این قیام) به‌طور مستقیم خامنه‌ای و نیروهای سرکوبگر اوست؛ یعنی سرنگونی کامل فاشیسم مذهبی و استقرار حاکمیت مردمی در چارچوب یک جمهوری دموکراتیک بر اساس جدایی دین و دولت و انتخابات آزاد؛ همان اهدافی که مقاومت ایران بیش از ۴دهه با پرداخت بهایی سنگین، برای آن مبارزه کرده است. جوانان در خیابان‌ها شعار می‌دهند: مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه، چه رهبر؛ یعنی آنها آینده را می‌خواهند و نه گذشتهٔ دیکتاتوری. امروز کانون‌های شورشی در پیشبرد قیام برای سرنگونی نقش اساسی دارند و در کنار جوانان دیگر، بهای آزادی ایران را تا حد فدای جانشان، می‌پردازند. بنابراین دولتهای دموکراتیک و آزاد باید این روند و قیام را بپذیرند و آن‌را به‌رسمیت بشمارند تا ایران و دنیا بتوانند در صلح و ثبات زندگی کنند.

 

سیلوانا آکوزاتو، از اعضای شورای استانداری، از حزب آزادی، برابری و سبزها در سخنانش، گفت: ما در بیانیه‌یی که به‌اتفاق آرا تصویب شد حمایت خودمان را از قیام مردم ایران برای آزادی اعلام کردیم. انقلاب۱۳۵۷ به‌سرقت رفت و ادامه پیدا کرد تا به‌امروز که در این راه در سال۱۳۶۷ هزاران زندانی سیاسی از مجاهدین را اعدام کردند؛ اما مبارزه متوقف نشد؛ تا به امروز متأسفانه بسیاری از جوانان کشته شده‌اند؛ و این شما بودید که در این سال‌ها با فعالیت‌های خودتان افکار عمومی دنیا و دنیای سیاست را باخبر کردید. ما باید بیش از این از شما حمایت و با شما همکاری کنیم تا بهپیروزی برسیم و بایستی از دولت خودمان بخواهیم تا موضع رسمی و جدی در برابر رژیم ایران بگیرد.

 

در کنفرانس در استانداری پیه‌مونته آنا مانتینی، مشاور استانداری در امور برابری و تساوی حقوق، اظهار داشت: من در کنفرانس‌های مختلف شورای ملی مقاومت ایران شرکت کرده‌ام و آنها کسانی هستند که در این سال‌ها به‌طور جدی برای آزادی ایران مبارزه کرده‌اند و این وظیفهٔ ما است که از آنها حمایت کنیم؛ به‌خصوص از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی برای آینده دموکراتیک ایران. من بارها برای وزرای مختلف ایتالیا نامه نوشته‌ام و این امر را به‌آنها منتقل کرده‌ام. اعتراضات‌ِ امروز ریشه در اعتراضات و قیامهای گذشته دارد و به‌سوی پیروزی در جریان است. این رژیم ثروتهای ایران را خرج تروریسم و اهداف خودش می‌کند و فقر و بیکاری گریبان میلیون‌ها ایرانی را گرفته است. تعهد امروز ما باید حمایت و همکاری با مقاومت ایران و اعتراضات جوانان باشد؛ به‌امید پیروزی.

 

سخنران دیگر این کنفرانس جورجو برتولا، عضو شورای استانداری از حزب ۴اکتبر بود؛ وی گفت: هر چند که ما دولت نیستیم ولی قسمتی از سیاست‌های دولتی را تشکیل می‌دهیم. بنا بر این می‌توانیم با قوی‌تر کردن صدایمان روی دولت فشار بیاوریم که به‌خصوص در این شرایط با جدیت و قاطعیت با مسائل ایران برخورد کند و به‌جای تجارت، ارجعیت را به‌احترام به‌حقوق‌بشر بدهد. ولی ما شما را تنها نمی‌گذاریم و در این راه با شما همراه هستیم.

کارلو ریوا ورچلوتی، عضو شورای استانداری پیه‌مونته از حزب برادران ایتالیا نیز طی سخنانی، گفت: نیروی جوان هر کشوری آینده آن‌را تضمین می‌کند. ما نباید جوانان ایران را تنها بگذاریم؛ باید از این جوانان شجاع حمایت کنیم که برای آزادی قیام کرده‌اند. رئیس دولت که هم‌حزبی من است از جوانان ایران به‌خصوص از زنان در ایران حمایت کرده است. اتحادیهٔ اروپا نقش مؤثر و اصلی را دارد که باید از آن به‌نفع مردم ایران استفاده کند.

دلگو سارنو، عضو شورای استانداری پیه‌مونته از حزب دموکرات نیز تأکید کرد: یک وجدان آگاه از ما می‌خواهد که با شما و مردم ایران برای دموکراسی باشیم. جوانان ایران مسئولیت تاریخی خودشان را در خیابانهای ایران انجام می‌دهند و ما با آنها متحد خواهیم بود. دخالت نظامی و راههای دیگر راه‌حل مناسب نیستند؛ بلکه این مردم ایران هستند که با مبارزه خودشان به‌پیروزی می‌رسند و ما با آنها هم‌سنگر هستیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ba2789c-4214-4d7a-9412-a0896bcc0f4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات