728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۸۹هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۸۹هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

 

  • عضو کمیته علمی ستاد کرونا: قطعاً سویه امیکرون در ایران وجود دارد و به‌زودی توالی آن تشخیص داده می‌شود.
  • مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی: در سال تحصیلی گذشته ۴۴۱۵۰دانش‌آموز در اثر تبعات کرونا ترک‌تحصیل کردند
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: در حال حاضر نیمی از پرستاران شاغل در استان امنیت شغلی ندارند
  • دانشگاه پزشکی شیراز: هم‌اکنون ۶۶۸نفر مبتلا به کرونا بستری‌اند که از این تعداد ۹۶بیمار در ICU بستری هستند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۲۶آذر۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۸۹هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۸۴۲۸نفر، در البرز به ۱۴۳۳۸نفر، در اصفهان به ۳۳۶۸۰نفر، در تهران به ۱۱۴۶۱۰نفر، در خراسان شمالی به ۶۲۲۸نفر، در زنجان به ۴۶۶۵نفر، در فارس به ۱۸۳۸۵نفر، در قزوین به ۵۶۸۴نفر، در کرمان به ۱۳۱۵۲نفر، در گلستان به ۱۰۶۷۵نفر و در مازندران به ۱۷۸۲۰نفر رسیده است

مختاری عضو کمیته علمی ستاد کرونا در مورد سویه امیکرون گفت: «قطعا امیکرون در ایران وجود دارد و به‌زودی توالی آن تشخیص داده می‌شود. زمانی که در کشورهای همجوار این سویه دیده شده است ما مجزا نیستیم» (برنا ۲۶آذر۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، مدیرکل آموزش و پرورش در مورد تبعات ناشی از کرونا گفت: «در سال تحصیلی گذشته ۴۴هزار و ۱۵۰دانش آموز در استان ترک‌تحصیل کرده بودند. در شهرستانها و مناطق محروم از جمله نوخندان، زاوه و جلگه رخ ثبت‌نام نکردن دانش‌آموزان در مدارس بیشتر از دیگر مناطق است» (خبرگزاری حکومتی موج ۲۶آذر۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، سرپرست دانشگاه پزشکی در مورد کمبود پرستار در زمان کرونا گفت: «نیمی از پرستاران شاغل در استان امنیت شغلی ندارند. هم‌اکنون به ازای هر تخت فعال در استان یک پرستار داریم. استاندارد دو پرستار به ازای هر تخت فعال است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۶آذر۱۴۰۰). دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی در عین‌حال اعلام کرد: «هم اکنون ۵۰۶تن بر اثر ابتلا به کرونا بستری که ۱۴۰تن در ICU هستند» (تابناک ۲۶آذر۱۴۰۰).

در فارس دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «هم اکنون ۶۶۸نفر مبتلا به کرونا بستری‌اند که از این تعداد ۹۶بیمار به‌دلیل وخامت شرایط جسمی در ICU بستری هستند» (دانشگاه پزشکی شیراز ۲۶آذر۱۴۰۰).

در اصفهان، در ۲۴ساعت گذشته ۱۲۹نفر مبتلا به کرونا شدند. هم‌اکنون ۳۹۴نفر در استان بجز کاشان و آران و بیدگل بستری که ۷۵نفرشان در ICU نگهداری می‌شوند (خبرگزای صدا و سیما رژیم ۲۶آذر۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶آذر۱۴۰۰ (۱۷دسامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c93738bd-56b8-481d-8274-95f0c6930f54"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات