728 x 90

کنفرانس در آلمان؛ یک سیاست جدید در قبال ایران، حقوق‌بشر، توقف تروریسم، حمایت از قیام مردم ایران (۱)

کنفرانس در آلمان؛ یک سیاست جدید در قبال ایران
کنفرانس در آلمان؛ یک سیاست جدید در قبال ایران

کنفرانس در آلمان

یک سیاست جدید در قبال ایران

حقوق‌بشر، توقف تروریسم، حمایت از قیام مردم ایران

با شرکت نمایندگان مجلس فدرال آلمان، شخصیتهای سیاسی و اجتماعی آلمان و اروپا

نمایندگان جوامع ایرانی و بزرگداشت ۱۹فروردین

سخنان اعضای مجلس فدرال آلمان

مارتین پاتسلت، پروفسور هریبرت هیرته، توماس ارندل

دکتر کریستوف پلوس، کلاوس دیتر گرولر، کاتارینا لندگراف

معصومه بلورچی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آلمان

اتو برنهارد رئیس کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد

و پریا کهندل

  • مارتین پاتسلت نماینده مجلس فدرال آلمان

حضور آلترناتیو دموکراتیک شورای مقاومت ملی ایران، تلاشهای بی‌وقفه خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیدّ شورای مقاومت ملی ایران و برنامه ۱۰ ماده‌ای مترقی و معتبر ایشان، همه ما را امیدوار می‌کند که نه پس فردا بلکه همین فردا، یک ایران آزاد و دموکراتیک را تجربه کنیم

  • دکتر معصومه بلورچی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آلمان

پژواک صدای قهرمانان شهید ۱۹فروردین ۹۰ را در شهادت بیش از ۱۵۰۰ شهید قیام آبان دیدیم و هر روز در فرازی بالا بلندتر در همه شورشگران برای آزادی در سراسر ایران می‌بینیم. حکومت فاسد و جنایتکار آخوندی در آستانه سرنگونی قرار داد و دولت آلمان نیز می باید هم‌سو با خواسته‌های مردم ایران در کنار آنها قرار گیرد

  • پروفسور هریبرت هیرته نماینده مجلس فدرال آلمان

وضعیت حقوق‌بشر در ایران، فشاری که رژیم ایران می‌خواهد در مورد توافق هسته‌یی اعمال کند، فشاری که رژیم ایران می‌خواهد به‌دلیل دستگیری اسدالله اسدی اعمال کند، ضرورت برگزاری چنین کنفرانس را ایجاب می‌کند. آلمان باید سیاستی پیگیرانه‌تر و سازش ناپذیرتری نسبت به رژیم ایران اتخاذ کند.

  • توماس ارندل نماینده مجلس فدرال

آلمان و اتحادیه اروپا باید از برقراری ایرانی آزاد و دمکراتیک بر اساس انتخابات آزاد و جمهوری مبتنی بر جدایی دین از دولت حمایت کنند.

  • دکتر کریستوف پلوس نماینده مجلس فدرال آلمان

در ایران روزانه حقوق‌بشر و ارزشهای بشردوستانه به‌صورت گسترده نقض می‌شوند، بنابراین می‌توانم به شما این اطمینان را بدهم که تمام تلاش خود را برای بهبود اوضاع در ایران و رعایت ساختارهای حقوق‌بشر و دمکراتیک در آنجا، انجام خواهم داد.

  • کلاوس دیتر گرولر نماینده مجلس فدرال آلمان

ما باید به‌طور فعالانه به مخالفت خود با نقض حقوق‌بشر ادامه دهیم، باید مردم را برانگیزیم تا آنها برخیزند و مانع از آن شوند تا آخوندها بتوانند هر آنچه را که می‌خواهند، انجام دهند.

  • کاتارینا لندگرافنماینده مجلس فدرال آلمان

مقاومت ایران برای کشوری آزاد، جمهوریی مبتنی بر جدایی دین از دولت و عاری از سلاحهای هسته‌یی مبارزه می‌کند، من به این تلاشها احترام می‌گذارم و از آن حمایت می‌کنم.

  • اتو برنهارد معاون وزیر پیشین و عضو هیات رئیسه بنیاد کنراد آدنائر و رئیس کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد

آینده متعلق به آخوندها نیست که امروز با دیکتاتوری بر ایران حکومت می‌کنند، بلکه آینده متعلق به شورای ملی مقاومت است تا بتواند برنامه ده ماده‌ای رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت را به اجرا درآورد.

  • پریا کهندل

برای تجدید عهد با مجاهدین سرافرازی که در ۱۹ فروردین۹۰ در اشرف به خون خود غلطیدند جمع شده‌ایم. مظلومیت این شهدا مولد اعتماد و شجاعت ما و بقیه بود. تا با انقلابمان و شورشگریمان بر ناباوریها و بن‌بستها، راه قیام را با کانون‌های شورشی و مردم جنگنده‌امان باز کنیم و ایران را از کرونای ولایت و آخوندهای جنایتکار پس بگیریم.

مشروح سخنرانی‌ها

مارتین پاتسلت نماینده مجلس فدرال آلمان

من به‌عنوان عضو کمیته حقوق‌بشر و کمکهای بشردوستانه مجلس آلمان و به‌عنوان گزارشگر در امور ایران، شاهد شرایط فاجعه‌آمیز حقوق‌بشر در ایران هستم. در حال حاضر، در همین زمان، ما دوباره شاهد مذاکره با رژیم در وین در مورد راه‌کارهای بیشتر هستیم و بار دیگر سیاستمداران از سراسر اروپا با قاتلان ایران بر سر میز مذاکره نشسته‌اند.

به نظر من، بایستی در این مسیر قطعاً حقوق‌بشر را در مرکز گفتگوها و به‌عنوان پیش‌شرط های بدون قید در این مذاکرات قرار داد.

ما آلمانیها به‌ویژه، از منظر مسئولیت و گذشته خود، اجازه نداریم به‌دلیل ترس از سلاح هسته‌یی یا ترس از دست دادن منافع اقتصادی، تنها به‌فکر منافع خود باشیم، بلکه باید بدون هر گونه قید و شرطی، حقوق‌بشر را در مرکز این بحثها قرار دهیم.

پس از ۴۲ سال کارنامه دیکتاتوری مذهبی یک قلم یک میلیون کشته در جنگ علیه عراق و کشتن دهها هزار مخالف است.

ما تصاویر وحشتناکی را با هم دیدیم، از دستگیری و شکنجه جوانان و زنانی که برای ما ناشناخته هستند.

از سوی دیگر میلیونها نفر قربانی سوء‌مدیریت اقتصادی رژیم هستند. کار به آخر رسیده، صبر و تحمل مردم لبریز شده است.

مشکلات از حد گذشته است. بی‌توجهی مدام و باور نکردنی به حقوق‌بشر باید دیگر پایان یابد.

جامعه جهانی باید متحدا خواستار پایان دادن به این بی‌عدالتی شوند.

عملیات تروریستی در عراق، سوریه و یمن، که همواره توسط رژیم ایران حمایت می‌شود، باید به پایان برسد

ایران در دنیا رکورد دار اعدام، شکنجه و سرکوب است.

هدف اول آزار و شکنجه، آلترناتیو دموکراتیک شورای مقاومت ملی ایران است که رئیس‌جمهور برگزیده آن خانم مریم رجوی است. رژیم تهران هم‌چنین از سفارتخانه‌ها ی خود در کشورهای جهان آزاد برای شبکه بین‌المللی ترور خود سوء‌استفاده می‌کند. حمله بمب‌گذاری ناموفق به گردهمایی مقاومت ایران در پاریس، در تابستان ۲۰۱۸، می‌توانست به‌عنوان بزرگترین حمله تروریستی در تاریخ اروپا به‌شمار رود.

این حمله خنثی شد، اما برای جلوگیری از وقوع چنین حملاتی چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟

من نیز با حضور در آن مراسم مورد هدف بودم.

من اینک شاهدم، که رژیم ایران، از مذاکرات وین برای فشار آوردن به آزادی اسدی، دیپلمات محکوم شده خود، استفاده می‌کند، اما موفق نخواهد شد.

من شخصاً از گفتگوهای وین انتظار خواسته‌های رک و صریح درباره حقوق‌بشر دارم.

من از کارشناسان در امور سیاست خارجی در وین می‌خواهم تا فراموش نکنند که سیاست اروپا مدیون قانون اساسی اروپا است و حقوق‌بشر باید در مرکز توجه تمامی تلاشهای ما باشد. مذاکرات هسته‌یی و جلوگیری از سلاحهای هسته‌یی مهم است، اما برای رسیدن به آن ما نباید انسانیت و تعهد خود نسبت به بشریت و مردم سرکوب شده را قربانی کنیم.

دوستان عزیز، حضور آلترناتیو دموکراتیک شورای مقاومت ملی ایران، تلاشهای بی‌وقفه خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیدّ شورای مقاومت ملی ایران و برنامه ۱۰ ماده‌ای مترقی و معتبر ایشان، همه ما را امیدوار می‌کند که نه پس فردا بلکه همین فردا، یک ایران آزاد و دموکراتیک را تجربه کنیم.

دکتر معصومه بلورچی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آلمان

با سلام خدمت همه شما دوستان عزیز. به شما یاران مقاومت و به شما قیام‌آفرینان و کانون‌های شجاع شورشی و ارتش آزادی برای شکستن طلسم ظلم و اختناق و ستم آخوندی و رهایی و آزادی مردم ایران و با درودهای بی‌کران به ۳۶ شهید قهرمان مجاهد خلق در حماسه ۱۹ فروردین ۱۳۹۰.

در دهمین سالگرد این حماسه با شکوه هم‌چنین دورود می‌فرستیم به همه خواهران و برادرانمان در اشرف۳ که در آن روزها به سختی مجروح شدند و یا با دست خالی ولی با روحیه‌یی جنگنده و فداکار از مجروحان مراقبت کردند. اشرفیان اگر چه بی‌سلاح و بی‌سپر آماج حملات و گلوله‌های مزدوران مسلح و آدمکشان رژیم حاکم بر ایران، خامنه‌ای جلاد و حکومت دست‌نشانده‌اش در عراق شدند ولی با پایداری و ایستادگی در مقابل دشمن و قیمت دادن از جان خود و عزیزانشان راه و رسم پایداری و ایستادگی در مقابل این رژیم را ماندگار کردند.

آری پژواک صدای این قهرمانان را در صدای قیام‌آفرینان آبان۹۸ شنیدیم. پژواک قهرمانیهایشان را در شهادت بیش از ۱۵۰۰ شهید قیام آبان دیدیم و هر روز در فرازی بالا بلندتر در همه شورشگران برای آزادی در سراسر ایران می‌بینیم. اکنون ما در روزهای تکثیر و شکوفایی مقاومت برای آزادی در ایران هستیم. امروز صبا و آسیه و نسترن، حمید و زهیر و بهروز و فرمانده چاووشی‌ها تکثیر شده‌اند و در جای جای شهرهای ایران هر روز علیه رژیم حاکم بر ایران، خامنه‌ای و روحانی فریاد می‌زنند. فریادی تا پیروزی. درود. درود. درود.

دوستان عزیز؛ امروز این سؤال در مقابل ما قرار دارد که در مقابل رژیمی که در طول بیش از ۴دهه، صدها هزار نفر را اعدام و شکنجه کرده و این همه جنایت در حق مردم ایران روا داشته و همه سرمایه‌های مردم ایران از نفت تا معادن و خاک ایران را به تاراج داده است. در مقابل رژیمی که برای اعمال هژمونیش در منطقه و باجگیری دست به تروریسم و جنگ‌افروزی زده و خود را تجهیز به سلاحهای کشتار جمعی موشکی و تجهیزات هسته‌یی کرده است چه باید کرد. امروز ما در انتهای یک مسیر تجربه شده هستیم. سیاست‌های مماشات‌گرایانه و امتیازاتی که به رژیم داده شد نه تنها باعث هیچ قدم مثبتی در بهبود حقوق‌بشر در ایران و یا جلوگیری از تروریسم و دست کشیدن از سلاح هسته‌یی نشد؛ بلکه برعکس رژیم در این مسیر جری‌تر شد و قیمت این امتیاز دادنها از جیب مردم و مقاومت ایران پرداخت شد. با کشتار و اعدام بیشتر. اکنون که مردم و مقاومت ایران در سایه پایداری و مقاومت خود این رژیم را در بن‌بست سرنگونی قرار داده‌اند و هر روز با جان‌فشانی صدای اعتراض خود را بلندتر می‌کنند و اکنون که رژیم غرقه در بحرانهای اقتصادی و اجتماعی ناشی از چپاول و غارت حاکی از یک حکومت فاسد و جنایتکار در آستانه سرنگونی قرار داد دولت آلمان نیز می باید هم‌سو با

خواسته‌های برحق مردم ایران با پای بندی به پرنسیپهای انسانی و حقوق‌بشری ملت آلمان در کنار خواسته‌های مردم ایران قرار گرفته و هر گونه مناسبات با این رژیم را مشروط به توقف اعدام و سرکوب در ایران و تروریسم در خاک اروپا و جهان و توقف تسلیحات اتمی و موشکهای بالستیک کند.

مردم ایران و خانوادهٔ دهها هزار شهید قتل‌عام شده و ۱۵۰۰ شهید قیام آبان و همه خانواده‌های دردمند ایران همیشه قدردان حمایتها و همه قدمهایی هستند که شما دوستان مقاومت برداشته و برمی‌دارید. از کلیه هموطنان و حامیان که در حمایت از مقاومت مردم ایران به‌ویژه طرح ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب ائتلاف سیاسی شورای ملی مقاومت ایران، بی‌وقفه و پیوسته در کارزارهای بین‌المللی به‌دنبال دفاع از حقوق مردم و مقاومت ایران برای استقرار حقوق‌بشر، آزادی و دمکراسی و کثرت‌گرایی، جدایی دین از دولت، برابری و منع هر گونه تبعیض علیه اقلیتهای قومی و مذهبی در ایران بوده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم و بی‌تردید ایران به‌دست نیروهای پیشتاز مقاومت، کانون‌های شورشی و خیزش و قیام خلق ستمدیده ایران به‌زودی آزاد می‌شود. از همه شما برای توجه‌تان تشکر می‌کنم. آ آ

پروفسور هریبرت هیرته نماینده مجلس فدرال آلمان

وضعیت حقوق‌بشر در ایران، فشاری که رژیم ایران می‌خواهد در مورد توافق هسته‌یی اعمال کند، فشاری که رژیم ایران می خواهد به‌دلیل دستگیری اسدالله اسدی اعمال کند، ضرورت برگزاری چنین کنفرانس را ایجاب می‌کند

علی یونسی بیش از یک سال است که در سلول انفرادی به‌سر می‌برد.

وی و علی مرادی از دانشجویان نخبه و برندگان المپیاد فیزیک نجومی هستند.

آتنا دائمی به جرم مبارزاتش علیه اعدام کودکان چندین سال است که در زندان به‌سر می‌برد.

مریم اکبری منفرد که سال‌ها است در زندان به سر می‌برد و بیشترین زمان آن را در سلول انفرادی بوده است. وی خواستار تحقیق در مورد قتل‌عام سال ۱۳۶۷، که در آن خواهر و برادرش به‌قتل رسیده‌اند، شده است.

من با توجه به مبارزات پیش روی انتخاباتی مجلس فدرال در سال جاری می‌گویم: آلمان باید سیاستی پیگیرانه‌تر و سازش‌ناپذیرتری نسبت به رژیم ایران اتخاذ کند.

توماس ارندل نماینده مجلس فدرال

آلمان و اتحادیه اروپا باید از برقراری ایرانی آزاد و دمکراتیک بر اساس انتخابات آزاد و جمهوری مبتنی بر جدایی دین از دولت حمایت کنند. من به‌عنوان یک انسان، به‌عنوان نماینده مجلس و به‌عنوان یک مقام سیاست خارجی به‌شدت از وضعیت فاجعه‌بار حقوق‌بشر در ایران نگرانم.

من برخورد ظالمانه مقامات ایران را به‌شدت محکوم می‌کنم و از این خواسته، که اقدامات دولت ایران علیه تظاهر کنندگان و دگراندیشان در سطح بین‌المللی مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد، حمایت می‌کنم. این سیاست غیرانسانی باید عواقبی برای این رژیم داشته باشد.

در این روزها مذاکرات درباره برنامه هسته‌یی با رژیم ایران از سر گرفته شده است.

ایران در سالهای اخیر از توافق هسته‌یی به‌عنوان وسیله فشار استفاده کرده و ما دیگر نمی‌توانیم این را بپذیریم.

رژیم آخوندی هرگز نباید صاحب بمب شود، و سرانجام باید نقش بی‌ثبات کننده‌اش در خاورمیانه متوقف شود، همان‌گونه که این رژیم سرانجام باید از حملات و فعالیت‌های جاسوسی در اروپا دست بردارد.

هنوز تهدید تروریستی از سوی عوامل رژیم در اروپا وجود دارد.

پس از محکومیت اسدی به‌اصطلاح دیپلمات رژیم، ما باید بیش‌از‌پیش هوشیار باشیم. خوب است که دادستانی فدرال اکنون تحقیقات را آغاز کرده و شبکه‌های سرویس مخفی ایران را در آلمان و اروپا تحت‌نظر دارد.

رژیم آخوندی در قرن بیست و یکم آینده‌ای ندارد. کسی که به مردم خود ظلم می‌کند و حقوق‌بشر را نادیده می‌گیرد، نمی‌تواند شریک آلمان باشند. مطمئن باشید که در راه آزادی و دموکراسی در کنار شما خواهم ایستاد.

دکتر کریستوف پلوس نماینده مجلس فدرال آلمان

در ایران روزانه حقوق‌بشر و ارزشهای بشردوستانه به‌صورت گسترده نقض می‌شوند، بنابراین می‌توانم به شما این اطمینان را بدهم که تمام تلاش خود را برای بهبود اوضاع در ایران و رعایت ساختارهای حقوق‌بشر و دمکراتیک در آنجا، انجام خواهم داد.

این بسیار مهم است که سیاست خارجی آلمان و اروپا، شرایط ایران را بیشتر در دستور کار خود قرار دهند و شما می‌توانید در این خصوص بر روی کمک من حساب کنید.

من پس از این نیز در کنار همه کسانی که برای یک ایران دموکراتیک و برای بهبود وضعیت حقوق‌بشر در ایران مبارزه می‌کنند، خواهم ایستاد.

کلاوس دیتر گرولر نماینده مجلس فدرال آلمان

می خواهم شما را نسبت به همبستگی خودم با مبارزه‌تان مطمئن سازم.

حقوق بشر در ایران هم‌چنان نادیده گرفته می‌شود، مردم در صورت ابراز عقیده آزاد خود، مورد آزار و اذیت آخوندها قرار می‌گیرند و اگر در برابر آنها بایستند، آنان را زندانی، شکنجه و یا اعدام می‌کنند.

ما نباید در این مورد سکوت کنیم و فکر می‌کنم بسیار خوب است تا ایرانیان تبعیدی

همواره به آن بپردازند و توجه ما، به‌ویژه سیاستمداران، را نیز نسبت به نقض حقوق‌بشر در ایران جلب کنند.

ما باید به‌طور فعالانه به مخالفت خود با نقض حقوق‌بشر ادامه دهیم، باید مردم را برانگیزیم تا آنها نیز برخیزند و مانع از آن شوند تا آخوندها به‌سادگی بتوانند در کشورشان، هر آنچه را که می‌خواهند، انجام دهند.

من مطمئن هستم که روزی ما ایرانی آزاد و با مردم آزاد و برخوردار از دموکراسی و حقوق‌بشر را تجربه خواهیم کرد.

در این مسیر، برای شما آرزوی بهترینها را دارم.

کاتارینا لندگراف نماینده مجلس فدرال آلمان

امروز من به فکر افرادی که در ایران مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و سرکوب می‌شوند، هستم.

حکومت ایران نه بردبار است و نه علاقه‌ای به رعایت حقوق‌بشر دارد.

مقاومت ایران برای کشوری آزاد، یک جمهوری‌ مبتنی بر جدایی دین از دولت و عاری از سلاحهای هسته‌یی مبارزه می‌کند، من به این تلاشها احترام می‌گذارم و از آن حمایت می‌کنم.

باشد که سال نو، سالی پر از آرامش برای همه ایرانیان چه در آلمان و چه در ایران باشد، سالی پر از امید به دنیایی بهتر، دنیایی بهتر برای زنان و دختران در ایران، برای همه با هر مذهب و مرامی.

اتو برنهارد معاون وزیر پیشین و عضو هیات رئیسه بنیاد کنراد آدنائر و رئیس کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد

سلام ایران، سلام اشرف، دوستان عزیز، ما سخنرانی عالی خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت را شنیدیم. وی مسیری را نشان داد که چگونه آینده‌ای روشن برای ایران می‌تواند ترسیم شود.

من در تمامی این موارد با رئیس‌جمهور موافقم.

بیش از ۱۵ سال، از اکتبر ۲۰۰۵، کمیته همبستگی برای یک ایران آزاد، تحت‌نظر من، در راستای تحقق بیشتر حقوق‌بشر در ایران کار می‌کند.

اولین هدف اصلی ما این بود که حدود ۴۰۰۰ عضو مخالف ایرانی تحت محاصره در اشرف، در خاک عراق، را به کشورهای امن برسانیم.

این امر با حمایت بسیاری حاصل شد و ما در این زمینه از دولت آلبانی بسیار سپاسگزاریم.

شرایط مردم در ایران همواره بدتر شده، بیکاری و تورم در حال افزایش هستند و بدین جهت، ناآرامی‌ها نیز در همه نقاط کشور افزایش یافته است.

رژیم آخوندی تنها سه پاسخ به این جنبش دارد:

اول، نقض هر چه بیشتر حقوق مردم، دوم، دستگیری و زندان گسترده، سوم، افزودن بر تعداد کشته شدگان.

همان‌طوری که می‌دانید در حال حاضر، مذاکرات با هدف جلوگیری از برنامه هسته‌یی آخوندها از سر گرفته شده است.

در این گفتگوها به موضوع حقوق‌بشر نیز باید پرداخته شود.

متأسفانه، زمانی که قرارداد اصلی امضا شد، هیچ‌کس در مورد این موضوع صحبتی نکرد.

آخوندها صدها میلیارد یورو دریافت کردند، اما این امر منجر به بهبود معیشتی مردم نشده است.

آخوندها فقط از این پول برای تحکیم رژیم خود و ادامه تأمین مالی تروریسم در جهان استفاده کرده‌اند.

با این وجود، من خوش‌بین هستم، معتقدم در درازمدت نمی‌توان کسانی را که خواهان آزادی می‌باشند، مردمی هم‌چون مردم ایران، را سرکوب کرد

دوستان عزیزم، آینده متعلق به آخوندها نیست که امروز با دیکتاتوری بر ایران حکومت می‌کنند، بلکه آینده متعلق به شورای ملی مقاومت است تا بتواند برنامه ده ماده‌ای رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت را به اجرا درآورد.

پریا کهندل

سلام. سلام به همه هموطنان عزیز و یاران مقاومت و با درودهای بسیار به خواهر مریم عزیز و برادر مسعود جان جانان. امروز به یاد مجاهدین سرافرازی که ۱۹ فروردین در اشرف به خون خود غلطیدند اینجا جمع شده‌ایم. نه فقط برای گرامی‌داشت. نه فقط برای یادبود. بلکه برای تجدید عهد با آنها. شنیده بودم که خون راه باز می‌کند. که خون زنجیرهای ترس را ذوب می‌کند. ولی هیچ تصویری از آن نداشتم. برای همین اولین بار وقتی در حمله به اشرف خبر شهادت دایی اکبر عزیزم را شنیدم باورش برایم خیلی سخت بود و چند ساعتی نگذشته بود که خبر شهادت مهدیه نازنین را از سیمای آزادی شنیدم. احساسی مخلوط از ناراحتی و خشمی غیرقابل توصیف.

تماسهای وزارت اطلاعات شروع شد: حق گرفتن مراسم ندارید. و گرنه چنین می‌کنیم و چنان می‌کنیم که پشیمان شوید. فریادهای مادر بزرگم که دو فرزندش را از دست داده بود هنوز در گوشم طنین‌انداز است و این طور قتل‌عام دیگر مجاهدین را به نظاره نشسته بود و می‌گفت فرزندم را در راه امام حسین داده‌ام.

اولش فکر می‌کردم این غم سنگین را چطور زیر این بار اختناق تاب بیاوریم. وقتی حتی حق گرفتن مراسم و سوگواری برای این عزیزان را از ما گرفته‌اند. اما خون ترسها را فرو می‌برد. وقتی برای چاپ عکس خاله و دائیم فیلم سیمای آزادی از حملات را به چاپخانه‌یی در کرج بردیم مردی که آنجا بود شوکه نگاهمان کرد و گفت خانم من این صحنه‌ها را از امروز صبح دارم می‌بینم و گریه‌اش گرفته بود و وقتی فهمید ما از اعضای خانواده‌شان هستیم گفت تنها کاری که می‌تونم بکنم اینه که این عکسها را چاپ بزنم و بیارم و تحویل بدهم ولی شرمنده‌ام که نمی‌توانم داخل خانه‌تان بیایم. باورم نمی‌شد. چطور به ما اعتماد کرد؟ و گفت که سیمای آزادی می‌بیند و صحنه‌ها این قدر برایش دردناک بود.

چند روز بعد در دبیرستان یکی از شاگردان به سراغم آمد. می‌گفت تو شبیه کسی هستی که نمی‌توانم به تو بگویم چه کسی. تعجب کردم ولی به خودم نگرفتم. بعد از چند روز که به من خیره نگاه می‌کرد پیشش رفتم و گفتم خانوادهٔ من زندانی سیاسی دارند. شاید عکسشان را جایی دیده‌یی. وقتی فهمید از هواداران مجاهدین هستم مرا به گوشه‌ٔ از حیاط مدرسه برد و آرام در گوشم گفت این را زودتر می‌گفتی. تو شبیه مهدیه مددزاده هستی که در اشرف کشته شده است. خبرش را دیدی؟ وقتی به او گفتم مهدیه خاله‌ام بود اشک در چشمانش حلقه زد. اعتمادش و گفتن این کلمات میخکوبم کرد. و همین به من جرأت داد تا در مدرسه خرما پخش کنم. در جواب سؤال شاگردان که چه شده احساس کردم برای اولین بار شجاعت گفتن واقعیت را گرفتم و با صدای بلند گفتم خاله و دائیم در حمله به اشرف شهید شده‌اند. سکوت ناشی از شوک کلآسمان را فرا گرفت و بعد از چند دقیقه هر کس با محبت به‌نحوی تسلیت می‌گفت و ابراز همدردی می‌کرد.

چطور زیر این اختناق این درد را تاب بیاوریم؟ جواب ما مردم بود. مردم! مردمی که حتی نمی‌شناختیمشان ولی آن روزها تحت عنوان هواداران مجاهدین خلق ایران از سراسر شهرهای ایران به دیدن ما می‌آمدند در حالی که وزارت اطلاعات نفراتش را دوربین به دست سر کوچه به‌پا گذاشته بود و خانه پر و خالی می‌شد از کسانی که بعضاً حتی اسمشان را نمی‌دانستیم و نفهمیدیم.

خون مظلومیت این شهدا مولد اعتماد و شجاعت ما و بقیه بود و امروز که به شهدای قیام آبان نگاه می‌کنم به همین مظلومیت و شورش نگاه نسترن عزیز و فائزهٔ شورشی و مهدیه و صباها را در چشمانشان می‌بینم و ایمان دارم خروش این خونها بیت ولایت را از پایه ویران خواهد کرد. و دیر نیست و دور نیست.

نسترن عزیزم! کوچه‌های اکباتان هنوز خروش تو را می‌شنود و شوق و زنده بودنت در برق آتش کانون‌های شورشی شعله می‌کشد. تعهد ما است که شعله بر شعله‌ها بیافزائیم و می‌افزائیم و در آغاز سال۱۴۰۰ با تو و مهدیه و اکبر و فائزهٔ شورشی، با صبا و فریاد تا آخرش ایستاده‌ایم عهد می‌بندم و عهد می‌بندیم. عهد می‌بندیم و سوگند می‌خوریم که ما مجاهدین زیر چتر خواهر مریم و برادر مسعود برشوریده‌ایم و با انقلابمان و شورشگری‌مان بر ناباوریها و بن‌بستها، راه قیام را با کانون‌های شورشی و مردم جنگنده‌امان باز می‌کنیم. و صد بار بیشتر می‌جنگیم و ایران را از کرونای ولایت و آخوندهای جنایتکار پس می‌گیریم و این فقط یک حرف نیست. کلمه به کلمه‌اش ایمان به می‌توان و باید و ایمان به تشکیلات شورشی و جمع توانمند مجاهدین است. که با خواهر مریم سمبل و صاحب آرمانمان ایران این زیباترین وطن را دوباره باز می‌سازیم.

در این راه خواهر مریم عزیزم من و هر مجاهدی و هر کانون شورشی و هر شورشگری برای شما و برادر مسعود، مهدیه هستیم. اکبر هستیم. صبا هستیم. آسیه هستیم. فائزه هستیم. زهیر و حنیف و دیگر شهدای شورشگر ۱۹فروردین هستیم. یادشان گرامی و راهشان پر روهرو باد.

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c216035a-f587-4614-af4f-33a0f4cfdfbc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات