728 x 90

کنفرانس بین‌المللی ۸ مارس - روز جهانی زن (۴) - بارونس کاکس، ارین مک‌گریهن، لورا فاریس، جنیفر کارول مکنیل، زاماسوازی دلامینی ماندلا

کنفرانس بین‌المللی ۸ مارس - روز جهانی زن
کنفرانس بین‌المللی ۸ مارس - روز جهانی زن

کنفرانس بین‌المللی ۸مارس – روز جهانی زن

با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی

ارتباط اشرف۳ با ۱۵۰۰نقطه در ۳۴کشور

  • بارونس کاکس عضو مجلس اعیان انگلستان cox

خانم رجوی تشریح کرد که زنان در چهار دهه گذشته جلودار اعتراضات ضد رژیم بوده‌اند. بنابراین، ما در غرب و همه جامعه بین‌المللی باید در کنار آنها باشیم

  • ارین مک گریهن عضو سنای ایرلند

زنان ایرانی هرگز تسلیم سیاست‌های سرکوبگرانه و زن‌ستیزانه نشده‌اند. شما نیرویی بسیار مقاوم درست در خط مقدم نبرد برای تغییر دموکراتیک در ایران را تشکیل داده‌اید.

  • لورا فاریس عضو مجلس عوام انگلستان

در این روز، در روز جهانی زن، ما با زنان ایرانی، کسانی که در صف اول اعتراضات در ۴۲سال گذشته بوده‌اند به‌ویژه در سالهای ۸۸، ۹۶ و ۹۸ که سرکوب بسیار وحشیانه بود ایستاده‌ایم و همبستگی خود را اعلام کنیم.

  • جنیفر کارول مک‌نیل عضو پارلمان ایرلند

ما در ایرلند با زنان دلاور و شجاع ایرانی که در ۴۲سال گذشته در صف اول تظاهرات و اعتراضات ضد رژیم فعالانه شرکت کرده و ایستاده‌اند، همبستگی داریم.

  • زاماسوازی دلامینی ماندلا – نوه نلسون ماندلا

به‌نمایندگی از همه زنانی که مبارزه کردند و رنج کشیدند تا آفریقای جنوبی را از آپارتاید پاکسازی کنند با زنان ایران و مبارزه آنها برای آزادی، عدالت و برابری جنسیتی اعلام همبستگی می‌کنم.

مشروح سخنرانی‌ها

بارونس کاکس – عضو مجلس اعیان انگلستان

من می‌خواهم از این فرصت استفاده کرده و همبستگی خود را با زنان در ایران ابراز کنم که با شهامت برای حقوق و برابری خود ایستادگی می‌کنند.

من هم‌چنین می‌خواهم از خانم رجوی به‌خاطر سخنان آموزنده و الهام بخشش در توضیح مبارزات زنان و نقش تاریخی آنها در جنبش آزادیخواهانه در ایران تشکر کنم. برنامه ۱۰ ماده‌ای شما برای ایران کشوری آزاد و دموکراتیک را ترسیم می‌کند که کاملاً با وضعیت ایران کنونی تحت حاکمیت دیکتاتوری مذهبی، که با سرکوب، بدبختی و زن‌ستیزی مشخص می‌شود متفاوت است. .

تحت رژیم تئوکراتیک در ایران یک آپارتاید جنسیتی برقرار است مانند آپارتاید نژادی که در آفریقای جنوبی حاکم بود. باید با یک همکاری دیپلماتیک، فشار بین‌المللی، تحریم‌ها و به‌رسمیت شناختن جنبش مقاومت و رهبری آن به مردم و زنان ایرانی که می‌خواهند این آپارتاید جنسیتی ایجاد شده توسط حکومت دینی را به زباله‌دان تاریخ بیندازند یاری برسانیم. خانم رجوی تشریح کرد که زنان در چهار دهه گذشته جلودار اعتراضات ضد رژیم بوده‌اند.

غرب و جامعه جهانی باید رژیم ایران را تحت فشار قرار دهد تا همه زندانیان سیاسی و شهروندان دو تابعیتی را آزاد کند. این و بهبود در سایر زمینه‌های حقوق‌بشر باید حداقل پیش‌شرط هر گونه روابط دوجانبه یا تجاری با رژیم ایران باشد.

ارین مک‌گریهن - عضو سنای ایرلند

روز جهانی زن بر شما مبارک. این پیامی است برای شما زنان ایران. سرتان را بالا بگیرید، اعتماد به‌نفس داشته باشید. زنان جهان در کنار شما ایستاده‌اند.

زنان ایرانی هرگز تسلیم سیاست‌های سرکوبگرانه و زن‌ستیزانه نشده‌اند. شما نیرویی بسیار مقاوم درست در خط مقدم نبرد برای تغییر دموکراتیک در ایران را تشکیل داده‌اید.

من با مردم و زنان شجاع ایران و مقاومت آنها در مبارزه‌شان برای آزادی، دموکراسی و برابری اعلام همبستگی کرده و از آنها حمایت می‌کنم.

لورا فاریس - عضو مجلس عوام انگلستان

پیوستن به شما در روز جهانی زن واقعاً باعث افتخار است

وقتی در جلسه‌ای مانند این صحبت می‌کنم به من یادآوری می‌شود که برای بسیاری از زنان در سراسر جهان، مبارزه برای برابری به سختی حتی آغاز شده است. برای زنان در ایران، حتی ابتدایی‌ترین حقوق‌بشر تحت بنیادگرایی اسلامی و دینی از آنها سلب می‌شود. من به ماهیت تبعیضی که در پایه‌یی‌ترین نوع آن صورت می‌گیرد، فکر می‌کنم. زنان حتی حق انتخاب پوشش را ندارند. آنها مجبورند برای تحصیل یا مسافرت از پدر یا همسر خود اجازه بگیرند و هنوز مجبور به تحمل ازدواج زودرس، کودک آزاری، و خشونت خانگی هستند.

بنابراین امروز در روز جهانی زن، واقعاً یک افتخار است که دوش به دوش زنان در ایران می‌ایستم و در مورد این صحبت می‌کنم که چقدر حقوق‌بشر آنها برای من مهم است.

در این روز، در روز جهانی زن، ما با زنان ایرانی، کسانی که در صف اول اعتراضات در ۴۲سال گذشته بوده‌اند به‌ویژه در سالهای ۸۸، ۹۶ و ۹۸ که سرکوب بسیار وحشیانه بود، ایستاده‌ایم و همبستگی خود را اعلام کنیم.

و بدانید که ما پیشرفتهای شما را در اینجا دنبال می‌کنیم و در پارلمان در دفاع از شما ایستاده‌ایم و ادامه خواهیم داد. ما اخبار مربوط به خشونت علیه زنان در ایران را دنبال می‌کنیم. بنابراین من می‌دانم که بخشی از جلسه امروز مربوط به ما است که متعهد شویم از شما حمایت کنیم و به‌عنوان اعضای پارلمان انگلیس بر مسئولیت خود برای رساندن صدای شما از کانال‌های خارجی و دیپلماتیک خود و حمایت از مبارزه‌تان برای آزادی تأکید می‌کنیم.

جنیفر کارول مک‌نیل - نمایندهٔ پارلمان ایرلند

برای ما ایرلندیها در ایرلند، مسأله حقوق‌بشر از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. و این موضوع هم‌چنین برای خودم و همکارانم در پارلمان ایرلند بسیار حائز اهمیت است.

زنان در حاکمیت این رژیم متحمل تبعیضهای فراوانی شده‌اند.

در این روز، در روز جهانی زن، ما در ایرلند با زنان دلاور و شجاع ایرانی که در ۴۲سال گذشته در صف اول تظاهرات و اعتراضات ضد رژیم فعالانه شرکت کرده و ایستاده‌اند، همبستگی داریم. به‌ویژه در سال‌های اخیر و در این روزها، ایرلند و جامعه جهانی هم در حرف و هم در عمل در کنار مردم ایران ایستاده‌اند.

زاماسوازی دلامینی ماندلا - نوه نلسون ماندلا

افتخار می‌کنم که از من دعوت شده در روز جهانی زن در مورد مبارزاتی صحبت کنم که زنان ایرانی برای تأمین عدالت، آزادی، و برابری جنسیتی علیه رژیم دیکتاتوری به پیش می‌برند.

زنان ایران طی ۴۰سال گذشته به‌دلیل موضع‌گیری اصولی، شجاعانه و مشروع در برابر قوانین رژیم مورد خشونتهای شدید قرار گرفته‌اند.

واقعیت این است که از زمان انقلاب، هدف قوانین رژیم سرکوب زنان، انقیاد، تحقیر، تضعیف و سلب عزت زنان ایران بوده است. درست همان کاری که آپارتاید با زنان سیاه پوست آفریقای جنوبی کرد.

درست مانند مبارزه با آپارتاید، رژیم حاکم بر ایران سخت‌ترین دشمنان خود را در میان زنان پیدا می‌کند. در حال حاضر، در ایران بیش از ۱۵۰زن فعال در دفاع از حقوق زنان به‌دلیل این‌که خواستار حقوق برابر برای زنان هستند در زندان به سر می‌برند.

من می‌دانم که بسیاری از زنان به زندان افتاده و جان خود را از دست داده‌اند. قلب من برای تمام کسانی که جان خود را در راه آنچه که به آن اعتقاد داشته‌اند فدا کرده‌اند اشک می‌ریزد.

گزارش اکتبر ۲۰۱۳ گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد خشونت علیه زنان، پروفسور رشیده مانجو در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به چرخه سکوت در مورد یکی از چشمگیرترین موارد نقض حقوق‌بشر توسط دولت ایران پایان داد و آن تجاوز به دختران باکره قبل از اعدام است. مبارزه زنان ایرانی در قلب من است.

پدربزرگ من گفت: بعد از آزادیم از زندان، بیش از هر زمان دیگری متقاعد شدم که سازندگان تاریخ همین زنان و مردان عادی میهن هستند.

در آفریقای جنوبی عبارتی داریم که می‌گوید: «من هستم چون ما هستیم». در جهانی که شبیه یک دهکده شده است، ما هر کدام مسئول هستیم که در کنار زنان ایران در مبارزه با ظلم، بی‌عدالتی‌ها و نابرابری بایستیم.

در پایان می‌خواهم به‌نمایندگی از همه زنانی که مبارزه کردند و رنج کشیدند تا آفریقای جنوبی را از آپارتاید پاکسازی کنند با زنان ایران و مبارزه آنها برای آزادی، عدالت و برابری جنسیتی اعلام همبستگی کنم.

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/562954ba-5487-4acf-939b-76f551507b10"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات