728 x 90

کنفرانس بین‌المللی ۸ مارس - روز جهانی زن (۲) - سروناز چیت ساز، امبر راد، بارونس ورما

کنفرانس بین‌المللی ۸ مارس - روز جهانی زن
کنفرانس بین‌المللی ۸ مارس - روز جهانی زن

کنفرانس بین‌المللی ۸مارس – روز جهانی زن

با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی

ارتباط اشرف۳ با ۱۵۰۰نقطه در ۳۴کشور

  • سروناز چیت ساز مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران

آزادی و برابری تنها پاسخ مشکلات جامعه ایران از فقر و تبعیض تا سلب حق انتخاب آزادانه است. ما در مقاومت ایران مصمم هستیم به این دو، یعنی آزادی و برابری برسیم.

  • بارونس ورما عضو مجلس اعیان انگلستان

مریم رجوی زنی با شجاعت خارق‌العاده است که توسط زنانی شجاع و خارق‌العاده حمایت می‌شود. او با پشتکار و صداقت و از خود گذشتگی فوق العاده، نه تنها در ایران بلکه برای زنانی در سراسر جهان الهام‌بخش است

  • امبر راد - وزیر کار-انگلستان (۲۰۱۹) وزیر کشور (۲۰۱۸) Amber Rudd

ایران تنها زمانی آزاد خواهد شد که زنان ایران آزاد باشند، زنان ایرانی مبارزه بزرگی به‌خوبی پیش برده‌اند و زنانی هستند که واقعاً مصممند، به این چالش ادامه دهند

مشروح سخنرانی‌ها

سروناز چیت ساز مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران

دوستان عزیز، میهمانان محترم من می‌خواهم از تک‌تک شما به‌خاطر مشارکت در این روز مهم تشکر کنم،

امسال، کنفرانس ما به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و نزدیک به هزار نقطه به هم پیوسته و این کنفرانس را به‌صورت آنلاین دنبال می‌کنند.

این کنفرانس مشترک کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت و کمیته انگلیس برای ایران آزاد است.

من هم‌چنین خوشحال و مفتخرم که خانم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران نیز در این کنفرانس حضور دارد.

در روز جهانی زن، ما همیشه در مورد مشکلات، خشونت و ستم‌هایی که زنان به‌ویژه در ایران متحمل می‌شوند صحبت می‌کنیم.

با این حال امروز در مدت کوتاهی که دارم می‌خواهم در مورد امیدهای زنان ایرانی، تلاشهای بی‌وقفه آنها برای دستیابی به برابری و آزادی صحبت کنم.

با حضور فعال آنها در همه اعتراضها و قیام ها، زنان و دختران ایرانی، باعث ترس و وحشت در میان آخوندها می‌شوند.

آنها با حضور خود در همه قیامها نقش تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند: چه خواهرانمان که تحت شکنجه وحشیانه به‌شهادت رسیده‌اند یا به‌دار آویخته شدند، چه خواهرانمان که به‌عنوان زندانی سیاسی در زندانهای رژیم مقاومت می‌کنند. برخی از آنها بیش از ۱۰سال در اسارت و شکنجه بوده‌اند و رژیم حتی در میان بیماری همه‌گیر حتی یک روز به آنها مرخصی نداد.

آنها حتی از ملاقات فرزندان و دیدن رشد آنها محروم هستند. با این وجود، آنها مقاومت خود را ادامه داده و تسلیم رژیم نمی‌شوند، در حالی که بسیاری از مردم آنها را نمی‌شناسند.

بیایید آنها را تشویق کنیم

من هم‌چنین می‌خواهم در مورد مجاهدین و زنان تسلیم‌ناپذیری که چهار دهه است علیه رژیم زن‌ستیز ایران می‌جنگند صحبت کنم.

بسیاری شهید شده‌اند و بقیه به مبارزه خود ادامه داده‌اند. بدنهای آنها زخمی و شکنجه شد، اما روحیه آنها هم‌چنان پابرجا ماند.

آنها تبعید را به‌طور پی‌درپی تجربه کردند، محاصره پزشکی شدند، و حملات موشکی و بمباران را تحمل کردند، اما همیشه به مقاومت و آزادی مردم خود پایبند بوده‌اند.

آن شهدا و زندانیان و این زنان مبارز، قهرمانان واقعی حقوق‌بشر و حقوق زنان هستند.

زیرا همه ما می‌دانیم که آزادی و برابری تنها پاسخ همه مشکلات جامعه ایران از فقر و تبعیض گرفته تا سلب حق انتخاب آزادانه است.

بنابراین، ما در مقاومت ایران مصمم هستیم که به این دو، یعنی آزادی و برابری برسیم.

در روز جهانی زن، من هم‌چنین می‌خواهم تأکید کنم باعث افتخار است که جنبشی در خط مقدم مبارزه برای تغییر دموکراتیک در ایران، در جهان وجود دارد و یک زن این جنبش جهانی برای تغییر رژیم و برقراری آزادی و دموکراسی برای مردم ایران را رهبری می‌کند.

او مریم رجوی است که نام و حضور وی یک چالش سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و عقیدتی برای آخوندهای حاکم بوده است.

او الهام بخشی برای من و همه زنانی است که در برابر رژیم زن‌ستیز آخوندها مقاومت می‌کنند. او کسی است که انقلاب امید را رهبری می‌کند و با پیام معجزه آسای خود هر نقطه ضعف و ناامیدی را برطرف می‌کند: "می‌توان و باید"

در واقع، آزادی مردم ایران با چنین عزمی راسخ حاصل خواهد شد.

بارونس ورما عضو مجلس اعیان انگلستان

بگذارید به شما بگویم که چقدر احساس افتخار می‌کنم با شما هستم و با زنانی صحبت می‌کنم که با بودن در خط مقدم نبرد از قبل تصمیم گرفته‌اند به چالش بکشند. بله، من در مورد خواهرانم در جنبش مقاومت ایران صحبت می‌کنم، کسانی که ظرفیت عظیمی از زنان را مجسم می‌کنند که سخت‌ترین وظایف را روی دوش خود دارند و بالاترین خطرها را برای آزادی تمام زنان ایرانی که از آپارتاید جنسیتی رنج می‌برند و به مدت طولانی تحت رژیم آخوندی هستند پذیرفته‌اند. زنانی که در برابر زن‌ستیزی ایستاده‌اند، علیه ظلم سخن گفته‌اند و برای برابری مبارزه کرده‌اند.

این زنان توانایی انجام این کار را دارند زیرا آنها یاد گرفته‌اند که خود را از آپارتاید جنسیتی آزاد کنند. آنها خود را بالاتر و قبل از دیگران قرار داده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که آنها صدایی هستند که باید شنیده شوند. آنها خودناباوری را که بسیاری از زنان در جهان به آن عادت کرده‌اند کنار گذاشته و بالاترین و جدی‌ترین مسئولیت‌های تصمیم‌گیری را در درون مقاومت به عهده گرفته‌اند. با گذشت چندین دهه، آنها پیام روشنی به رژیم ایران و آخوندها داده‌اند.

وضعیت زنان در ایران غیرقابل قبول است. زنان به چالش کشیدن را انتخاب کرده‌اند و تا زمان آزادی ایران، با وجود مشکلات، بدبختیهای مردم ایران تحت چنین دیکتاتوری که تحمل آن دشوار است، تسلیم نخواهند شد. و با چنین رشادت هایی، زنان در مقاومت ایران سخت برای آینده زنان ایرانی و ایران جنگیده‌اند.

این زنانی که اکنون الگوی میلیون‌ها زن ایرانی هستند، الگویی بسیار روشن‌تر و بسیار شجاع‌تر برای پذیرش را در برابر خود دارند.

او زنی با شجاعت خارق‌العاده است که توسط زنانی با شجاعت خارق‌العاده حمایت می‌شود، که دهه‌ها قبل، دهه‌ها پیش چالش را انتخاب کرده است. او زنی با پشتکار، با صداقت و از خود گذشتگی فوق‌العاده است. او نه تنها برای همه ایرانیان، بلکه برای زنانی در سراسر جهان الهام‌بخش است که مشتاق آزادی، حقوق‌بشر، دموکراسی، عدالت اجتماعی و از همه مهمتر برابری جنسیتی هستند.

تحت رهبری او، زنان در مقاومت ایران، کسانی که چند لحظه پیش توصیف کردم، نه تنها به برابری جنسیتی رسیده‌اند، بلکه در موقعیتهای رهبری این جریان اصلی دموکراتیک قرار گرفته‌اند که از ایران تا اروپا و تا ایالات متحده و دیگر کشورها و البته تا اشرف سه در آلبانی گسترش یافته است.

عزیزترین خواهر ما، چهره‌یی بسیار الهام بخش، یک رهبر بزرگ، خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران

امبر راد - وزیر کار انگلستان (۲۰۱۹) وزیر کشور (۲۰۱۸)

«من انتخاب می‌کنم که چالش کنم» این پیام امروز (روز جهانی زن) است. خوشحالم که می‌توانم نظرات خود را در مورد چرایی اهمیت به چالش کشیدن، برای تحقق برابری به اشتراک بگذارم و آنچه برای زنان ایران اتفاق می‌افتد را منعکس کنم. زنان در همه جا جامعه خود را به طرق مختلف به چالش می‌کشند. این ممکن است در زمینه‌هایی مثل آموزش، حقوق و قانون و بهداشت باشد. پیشرفتها در این زمینه در نقاط مختلف جهان بسیار متفاوت است

وقتی نگاه می‌کنم که زنان ایران از نظر حقوق، نقششان در جامعه به‌طور کلی، چه چیزی را تحمل کرده‌اند، می‌فهمم که چقدر تحمل کرده‌اند، حقوقشان چقدر محدود است و وقتی اعتراض می‌کنند چقدر شجاع هستند.

با نگاه کردن به ویدئویی که قبل از برخی از این سخنرانیها پخش شد، قابل توجه بود که ببینید این زنان چقدر شجاع هستند. در ایران، زنان باید رژیم مذهبی را تحمل کنند که حقوق بسیار کمی به آنها می‌دهد. آنها حق انتخاب نحوه زندگی خود را ندارند. آنها برای زنده ماندن به قانون یا مزایای رفاهی دسترسی یکسانی ندارند. آزادی انتخاب، که ما زنان در غرب آن را مسلم می‌دانیم، به سختی در دسترس زنان در ایران است.

و در ایران، به چالش کشیدن رژیم بسیار دشوارتر است. دشوار، غیرقانونی و مهمتر از همه خطرناک است. اما جالب است که ببینید زنان ایران چگونه مبارزه می‌کنند. آنها مانند شعار امروز انتخاب می‌کنند که به چالش بکشند. نه تنها امروز در روز جهانی زن بلکه هر روز چالش را انتخاب می‌کنند.

ایران تنها زمانی آزاد خواهد شد که زنان ایران آزاد باشند.

زندگی پیچیده و گاهی سخت است. اما در این شرایط، مردم یک کشور با رژیم آن متفاوت هستند و هیچ جا بیش از ایران این حقیقت صحت ندارد. شرایط بسیار پیچیده‌ای است و اگر بتوان آن را درست کرد، چه فرصت بزرگی برای (جنبش) برابری خواهد بود. چه مبارزه بزرگی برای ادامه دادن خواهد بود که زنان ایران به‌خوبی آن را انجام داده‌اند. زنانی که واقعاً تصمیم به چالش کشیدن دارند. متشکرم.

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7b327f7-8034-4ec4-903c-bb7f3efa7978"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات