728 x 90

کنفرانس با شرکت اعضای برجسته سنای آمریکا و شخصیتهای سیاسی از آمریکا در آستانه سال نو

کنفرانس در سنای آمریکا
کنفرانس در سنای آمریکا

کنفرانس با شرکت اعضای برجسته سنای امریکا

و شخصیتهای سیاسی از امریکا در آستانه سال نو

حضور نمایندگان پارلمان و شخصیتهای سیاسی اوکراینی

از شهر زیربمباران کی‌یف از طریق تماس ویدئویی

 

فراخوان به اعمال قاطعیت علیه رژیم آخوندی

و حمایت از مقاومت ایران

 

سناتور رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا :

در حالی که جهان توجه خود را به اوکراین معطوف کرده است

ما نمی توانیم تهدید رژیم ایران را نادیده بگیریم

 

روز چهارشنبه ۲۵ اسفند ماه، در آستانه سال نو و فرارسیدن نوروز، کنفرانسی با حضور و سخنرانی اعضای برجسته سنای امریکا، شخصیتهای سیاسی از امریکا ، و پارلمانترها و شخصیت های سیاسی اوکراینی برگزار شد.

در این کنفرانس سخنرانان خواستار اعمال سیاست قاطعیت علیه رژیم آخوندی و حمایت از مقاومت ایران شدند

سخنرانان کنفرانس سنای آمریکا در آستانه سال نو، عبارت بودند از:

سناتور رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا

سناتور تد کروز

سناتور جین شهین، رئیس زیر کمیته اروپا در سنا

سناتور تام تیلیس، عضو ارشد کمیته قوای مسلح سنا و رئیس مشترک کارگروه حقوق بشر سنای آمریکا

سناتور جان کورنین، عضو کمیته اطلاعات سنا

سناتور پتریک تومی از پنسیلوانیا

سناتور جو لیبرمن، کاندیدای معاون ریاست جمهوری در سال 2000

سناتور کلی آیوت

و ژنرال جیمز جونز، اولین مشاور امنیت ملی رئیس جمهور باراک اوباما

در کنفرانس سنای آمریکا همچنین شماری از پارلمانترها و شخصیت های سیاسی اوکراین از شهر زیر بمباران کیف به کنفرانس وصل شده و سخنرانی کردند از جمله:

خانم یولیا مندل، سخنگوی سابق رئیس جمهور کنونی اوکراین و مشاور دولت

پاولو کوختا، وزیر پیشین توسعه اقتصادی و از مشاورین نزدیک دولت اکراین

خانم کی‌را رودیک نماینده پارلمان و رهبر حزب هولوس اوکراین

خانم لیزا یاسکو، نماینده پارلمان اوکراین

 

سناتور رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا

سناتور رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طی سخنانی در این کنفرانس گفت در حالی که جهان توجه خود را به اوکراین معطوف کرده است، ما نمی توانیم تهدید رژیم ایران را نادیده بگیریم. رژیم ایران یکی از معدود کشورهایی است که صریحاً از تهاجم کاملاً بی‌دلیل و ویرانگر به اوکراین حمایت می‌کند.

همانطور که مقاومت شما می‌گوید؛ من هم در مورد تهدید ایران مجهز به سلاح اتمی صریحا صحبت کرده‌ام و نگرانی‌های جدی خود را در مورد مذاکرات وین برای احیای برجامی که بشدت معیوب است ابراز کرده‌ام. در چند هفته اخیر کاملا واضح شده که رژیم ایران به دنبال هر بهانه‌ایی می گردد که مذاکرات را کش بدهد تا در همین احوال برنامه خطرناک هسته ایش را به جلو ببرد.

 

سناتور تد کروز

سناتور تد کروز خطاب به کنفرانس گفت رژیم ایران منطقه را به یکی از خطرناک ترین نقاط جهان تبدیل کرده است. سناتور تدکروز تاکید کرد ما در سنا هر راه ممکن برای توقف توافق فاجعه بار اتمی را انجام میدهیم و برای دولت روشن ساخته ایم که جمهوریخوارهان این معامله بد را در انتخابات بعدی ریاست جمهوری هر چه از آن باقی مانده باشد بلوک کرده و پاره می کنند.

وی در پایان افرود: اما حقیقت بر دروغ فائق می آید، نور بر روشنائی غلبه میکند، لذا نبردتان را برای آزادی و دموکراسی در ایران ادامه بدهید.

 

سناتور جین شهین، رئیس زیر کمیته اروپا

سناتور جین شهین، رئیس زیر کمیته اروپا از کمیته خارجی سنای آمریکا سخنران بعدی جلسه نوروزی در سنای آمریکا بود سناتور جین شهین خطاب به خانم مریم رجوی گفت ایالات متحده آمریکا از آرمان مردم ایران برای داشتن دولتی که به حقوق بشر احترام بگذارد و به حق حاکمیت همسایگانش احترام بگذارد حمایت میکند. وی افزود: ما شاهد مقاومت مقتدری از جانب مردم اوکراین علیه اشغال غیرعادلانه کشورشان هستیم، مقاومتی که من میدانم بسیار مورد توجه مردم ایران است، چرا که آنها سالیان برای آزادی خودشان جنگیده اند. این تشابه مقاومت بین مردم اوکراین و ایران گواه بر این است که خواست انسان ها برای آزادی در مقابل استبداد، کرامت در مقابل سرکوب و برابری برای همه در همه انسان ها مشترک است.

 

سناتور تام تیلیس، عضو ارشد کمیته قوای مسلح سنای و رئیس مشترک کارگروه حقوق بشر سنای آمریکا

سناتور تام تیلیس، عضو ارشد کمیته قوای مسلح سنا و رئیس مشترک کارگروه حقوق بشر سنای آمریکا گفت مردم ایران همچنان در برابر رژیم ستمگر کنونی شجاعت فوق العاده ای از خود نشان می دهند. ابراهیم رئیسی که منصوب ولی فقیه است، به دلیل نقش کلیدی خود در قتل عام 30000 زندانی سیاسی در ایران در سال ۱۳۶۷، که بر اساس فتوای خمینی، ، علیه مخالفان اصلی رژیم ایران، مجاهدین خلق ایران صادر شد، بسیار بدنام است. مردم ایران با هشت قیام بزرگ از سال ۱۳۹۷ در تمام 31 استان ایران، ضعف رژیم و همچنین عزم خود را برای رسیدن به آزادی نشان داده اند.

سناتور تیلیس افزود من همچنین تحت تاثیر هزاران ایرانی آزادی خواه در اشرف-3 در آلبانی قرار گرفته ام، جایی که با آنها و خانم مریم رجوی دیدار کردم. آنها تحت رهبری زنی قوی و فداکار همچنان منبع الهام معترضانی هستند که در ایران به دنبال پایان دادن به استبدادند. مردم آمریکا در کنار ایرانیانی که خواهان آزادی اند می ایستند و من هر چه در توان دارم برای پیشبرد آرمان شما انجام خواهم داد.

 

خانم کی پرا رودیک نماینده پارلمان و رهبر حزب هولوس اوکراین

خانم کی یِرا رودیک نماینده پارلمان اوکراین و رهبر حزب هولوس سخنران بعدی کنفرانس سنای آمریکا بود. وی که از کی‌یف به این کنفرانس وصل شده بود، به تشریح مقاومت و ایستادگی مردم اوکراین در بیست و یکمین روز جنگ پرداخت و گفت

می‌خواهم صدای من را با صدای بلند و واضح بشنوید، در قرن بیست و یکم، در کشوری در قلب اروپا، کودکانی هستند که از تشنگی می‌میرند، زیرا نمی‌توانند آب به دست آورند.

وی افزود: شجاعت باورنکردنی مردم اوکراین نشان می دهد که ما می توانیم در برابر یکی از بزرگترین ارتش های جهان بایستیم. ما این کار را انجام می دهیم زیرا از سرزمین مادری خود و از ارزش ها و آزادی محافظت می کنیم،

خانم رودیک خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین برای حفاظت از مردم این کشور شد

نماینده پارلمان اوکراین در پایان تاکید کرد: من امروز می خواهم به همه مبارزان آزادی در اوکراین، همه مبارزان آزادی در ایران و همه مبارزان آزادی در جهان درود بفرستم. زیرا با حمایت شما، با پشتیبانی شما، ما پیروز خواهیم شد.

 

سناتور جوزف لیبرمن، کاندیدای معاون ریاست جمهوری در سال ۲۰۰

سناتور جوزف لیبرمن، کاندیدای معاون ریاست جمهوری دمکراتها در سال 2000 سخنران دیگر این کنفرانس بود وی ضمن تشریح مواضع حکومت آخوندی در قبال جنگ اوکراین به مذاکرات اتمی در وین پرداخت و گفت‌:

اگر اطلاعاتی که از وین در مورد توافق ظاهری به دست می‌آید درست باشد، این برای ایالات متحده، برای متحدان ما در منطقه، برای مردم ایران و برای بقیه جهان بسیار بدتر از برجام (2015) خواهد بود.

اگر چنین شود، ما باید با تمام قدرت و با حمایت متحدان در هر دو حزب در سنای ایالات متحده با آن مبارزه کنیم. باید فشار اقتصادی بر رژیم ایران را افزایش دهیم، تا زمانی که رژیم ایران به پروژه هسته ای خود، حمایت از تروریسم، توسعه موشکی و گروگان گیری پایان دهد ما همچنین باید از مقاومت شجاعانه و فزاینده مردم ایران، همچنین رهبر فوق العاده آن مریم رجوی حمایت کنیم

 

 

سناتور جان کورنین، عضو ارشد کمیته اطلاعات سنا

سناتور جان کورنین، عضو ارشد کمیته اطلاعات سنای امریکا در این جلسه گفت: من از تلاش و مبارزه شما علیه رژیم سرکوبگر حاکم بر ایران و همچنین همبستگی شما با مردم اوکراین تمجید می کنم. آمریکا همیشه در کنار مردم ایران خواهد بود و ما هر کاری بتوانیم انجام خواهیم داد تا خواسته مردم شما برای آزادی را حمایت کنیم.

سناتور پتریک تومی از پنسیلوانیا نیز گفت من به عنوان یک مدافع قوی و محکم حقوق بشردر جهان، آرمان های مشترکی با شما در حمایت از آزادی، دموکراسی و برابری در ایران دارم.

 

 

پاولو کوختا، وزیر سابق توسعه اقتصادی و از مشاورین نزدیک دولت اکراین

آقای پاولو کوختا، وزیر سابق توسعه اقتصادی و از مشاورین نزدیک دولت اکراین در کنفرانس سنای آمریکا به وضعیت فجیع کودکان و دیگر فجایع انسانی بر اثر جنگ در اوکراین و کمکهای انسان دوستانه مورد نیاز مردم اوکراین اشاره کرد.

 

هالینا یانچنکو عضو پارلمان اوکراین از حزب خادمین مردم حزب رئیس جمهور زلنسکی

خانم هالینا یانچنکو عضو پارلمان اوکراین و معاون اکثریت پارلمان ضمن توضیح وضعیت مقاومت در اوکراین گفت: مردان و زنان به ارتش اوکراین پیوستند تا از کشورمان دفاع کنند. آنچه کشور ما از سر می گذراند یک کابوس وحشتناک است. شهرها بمباران شده، موشک‌ها بر روی بیمارستانها و مدارس و مهد کودکها فرو می آیند. تحریمها برای جلوگیری از تهاجم به اوکراین کافی نیست. من از شما می خواهم قوی باشید، شجاع باشید و به موقع اقدام کنید.

 

 

یولیا مندل سخنگوی سابق رئیس جمهور اوکراین و مشاور دولت

یولیا مندل سخنگوی سابق رئیس جمهور اوکراین نیز در کنفرانس سنای آمریکا ضمن تشریح وضعیت جنگی در اوکراین خواستار اعمال قاطعیت کشورهای غربی برای پایان دادن به این جنگ شد. وی گفت:‌ مردم ایران وحشت جنگ را می دانند. آنچه در اوکراین اتفاق می افتد تنها تهدیدی برای اوکراین نیست تهدیدی برای کل جهان است. باید از تمامی ابزارها برای پایان دادن به این تهدید استفاده کرد.

 

سناتور کلی آیوت

سناتور کلی آیوت سخنران بعدی این کنفرانس بود وی گفت: وقتی به مبارزه برای آزادی فکر می کنیم، و جنگی که در اوکراین در جریان است و شجاعتی که اوکراینی‌ها که برای دفاع از سرزمین خود نشان می دهند، به یاد مبارزه خانم رجوی و مقاومت ایران و مجاهدین خلق برای آزادی می افتیم آنها می دانند که این مبارزه چقدر مهم است

سناتور کلی آیوت در قسمتی دیگر از سخنانش گفت: برنامه ده ماده ای شورای ملی مقاومت، آینده ای صلح آمیز و دموکراتیک را برای ایران ترسیم می کند مهم است که هر دو حزب امریکا در کنار مردم ایران محکم بایستد.

سناتور کلی آیوت در مورد مذاکرات اتمی در وین گفت: هیچ توافقی قابل قبول نیست مگر اینکه به طور قابل راستی‌آزمایی به برنامه هسته‌ای رژیم ایران پایان دهد و غنی‌سازی اورانیوم ، برنامه موشک‌های بالستیک و حمایت آنها از تروریسم را متوقف کند، و حقوق بشر مردم ایران برسمیت شناخته شود. ما نمی توانیم با این رژیم قاتل برای بستن یک قرارداد ضعیف دیگر مذاکره کنیم.

 

 

لیزا یاسکو نماینده پارلمان اوکراین

خانم لیزا یاسکو نماینده پارلمان اوکراین و نماینده این کشور در شورای اروپا، که از کی‌یف به کنفرانس وصل شده بود گفت:

اوکراینی‌ها در حال حاضر، بیش از هر کشور دیگری در جهان، در شرایط جنگی بسیار بسیار سختی هستند. زیرا می دانیم که اگر نجنگیم، ممکن است دیگر وجود نداشته باشیم. این مبارزه نه تنها برای ما، آینده اوکراین، بلکه برای آینده ملت هایی است که می جنگند. ما باید نمونه ای از مقاومت، توانایی دفاع از عقاید، باورها، و هویت خود باشیم.

وی افزود: این یک لحظه بسیار خطرناک در تاریخ است. اما من مطمئن هستم که اگر همه با هم همبستگی داشته باشیم، در این درد سهیم هستیم و به راه خود ادامه می دهیم به سمت آینده و آزادی که همه ما شایسته آن هستیم، پیش می رویم.

 

 

ژنرال جیمز جونز، اولین مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور باراک اوباما ژنرال جیمز جونز، اولین مشاور امنیت ملی پرزیدنت باراک اوباما سخنران پایانی این کنفرانس بود. وی گفت من از طرفداران پرشور شورای ملی مقاومت ایران هستم. من بویژه حامی خانم رجوی هستم که با شجاعت فراوان در مسیر دموکراسی برای آینده ایران این جنبش را رهبری کرده است.

ژنرال جیمز جونز در ادامه افزود:‌ آنچه در اوکراین می گذرد یادآور مبارزاتی است که شورای ملی مقاومت ایران و مجاهدین خلق، شجاعانه در داخل و خارج از ایران انجام داده اند. ما از زمان جنگ جهانی دوم چیزی شبیه به آنچه در اوکراین در حال وقوع است ندیده ایم. اما جنبش مقاومت در ایران با فداکاری‌های و از جان گذشتگی از سالها قبل مبارزه برای ازادی را پیش می برد. بنابراین، به نوعی، این دو مبارزه (در اوکراین و ایران) بر سر آزادی و دموکراسی است، اینها مواردی هستند که ما در ایالات متحده از آنها دفاع می کنیم و دموکراسی ها در سراسر جهان باید دست به دست هم دهند و از آنها حمایت کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0413e4ee-6a17-41c5-bbbf-37a5f667f799"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات