728 x 90

کنفرانس ایران آزاد - کارشناسان نقش «اطلاعات نادرست و تأثیر آن بر سیاست غرب در مورد ایران» را تشریح می‌کنند

کنفرانس ایران آزاد ۱۴۰۲
کنفرانس ایران آزاد ۱۴۰۲

وبسایت سی نیوز روز ۱۷تیرماه با انتشار مطلبی درباره کنفرانس ایران آزاد ۱۴۰۲ که یک روز قبل از تظاهرات و گردهمایی بزرگ ایران آزاد در پاریس برگزار شد، نوشت: کارشناسان نقش اطلاعات نادرست در شکل‌دهی به سیاست غرب در قبال ایران را تشریح می‌کنند.

جلال آرانی، تحلیلگر، پژوهشگر و مشاور سیاست ایران مقیم انگلستان با تجربه گسترده در سیاست ایران و خاورمیانه در گزارش خود درباره این کنفرانس نوشته است:

سیاستمداران برجسته و کارشناسان امنیت ملی از دو سوی اقیانوس اطلس اخیراً در پاریس برای کنفرانسی مهم در ۳۰ژوئن گردهم آمدند. محور این رویداد حول موضوع فوری قیام مردمی در ایران و ضرورت حیاتی یک جایگزین و سیاست مؤثر غر در قبال رژیم ایران بود.

قیامهای سراسری که قتل وحشیانه مهسا امینی در ایران آن را برانگیخت، تعادل‌قوا بین مردم ایران و دولت را برهم زده است و بینش‌های ارزشمندی را در مورد آرمانهای اکثریت مردم ایران ارائه می‌دهد. این امر منجر به درک بهتر خواسته‌های آنها در جامعه بین‌المللی شده است. با این حال، رژیم آخوندی در پاسخ به تهدید محسوس برای بقای خودش، یک کمپین پیچیده و چند وجهی اطلاعات نادرست را با هدف ایجاد توهم در مورد درهم شکستن موفقیت‌آمیز مخالفان در داخل و خارج از کشور آغاز کرده است.

این کنفرانس دارای چهار پنل جداگانه بود که هر کدام جنبه‌های مختلف حقیقت پیرامون رژیم آخوندی و تاکتیک‌های اطلاعات نادرست آن را روشن می‌کرد.

پنل اول با عنوان اطلاعات نادرست و تأثیر آن بر سیاست غرب در مورد ایران، شرکت‌کنندگان برجسته‌ای مانند لویی فری رئیس سابق اف.بی.آی؛ کندیس برگن، رهبر سابق حزب محافظه‌کار کانادا؛ سفیر لینکلن بلومفیلد جونیور، دستیار سابق وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی-نظامی؛ استیو مک کیب نماینده پارلمان بریتانیا و استروان استیونسون عضو سابق پارلمان اروپا را گردهم آورد.

توضیحات آنها در طول پنل به‌صورت زنده از طریق پیوند ماهواره‌یی در داخل ایران پخش و به پنج زبان برای مخاطبان جهانی ترجمه شد.

در خلال این کنفرانس، آقای استروان استیونسون، نماینده سابق پارلمان اروپا، کمپین شیطان‌سازی ادامه‌دار رژیم علیه اپوزیسیون را برجسته کرد و تأکید کرد که این یک تبلیغات بی‌اساس است. وی از حاضران خواست تا این روایات نادرست را نادیده بگیرند و تأکید کرد که ۱۱۷رهبر سابق جهان بیانیه‌یی در حمایت از حق مردم ایران برای قیام علیه رژیم ظالم امضا کرده‌اند و شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) و مجاهدین خلق را تأیید کرده‌اند.

کندیس برگن، رهبر سابق حزب محافظه‌کار کانادا، پس از شرکت در یک کنفرانس زنان در بروکسل که توسط کمیته زنان NCRI سازماندهی شده بود، تجربه خود را از هدف قرار گرفتن با اطلاعات نادرست و اطلاعات گمراه‌کننده به اشتراک گذاشت. او بر اهمیت رد دروغ و نیمه واقعیتها، ترویج حقیقت و پاسخگویی و ایستادگی در برابر کمپینهای اطلاعات نادرست با هدف بی‌اعتبار کردن مخالفان رژیم تأکید کرد.

لوئیس فری، مدیر سابق اف.بی.آی، چالشهایی که برای حذف NCRI و مجاهدین خلق از فهرست تروریستی به‌دلیل تبلیغات تثبیت شده با آن مواجه بودند، را برجسته کرد. وی بر ضرورت تشویق رسانه‌های اپوزیسیون و آزادی بیان برای مقابله با اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده تأکید کرد.

سفیر لینکلن بلومفیلد جونیور، دستیار سابق وزیر خارجه در امور سیاسی-نظامی، تحقیقات خود را به اشتراک گذاشت که روایتی کاملاً متفاوت در مورد مقاومت و رژیم را آشکار کرد و باورهای غلط رایج را به چالش کشید. او از خبرنگاران خواست تا تکرار اطلاعاتی که صحت آن چک نشده است را متوقف کنند و بر اهمیت گزارش دقیق تأکید کرد.

استیو مک کیب، نماینده مجلس عوام بریتانیا، بر اتکای اساسی رژیم به دروغ‌ها، تبلیغات و فعالیت‌های مخفی تأکید کرد. او در مورد تأثیر گذاری اطلاعات نادرست صحبت کرد که در هر دو حوزه سیاسی جناح چپ و راست گسترش می‌یابد و به مواردی از شیطان‌سازی در رسانه‌ها اشاره کرد. وی بر ضرورت به‌رسمیت شناختن این رژیم به‌عنوان یک گروه گانگستر تأکید کرد و خواستار ممنوع کردن سپاه پاسداران شد.

این کنفرانس تأثیر مخرب اطلاعات نادرست بر سیاست غرب در قبال ایران را برجسته کرد. این کنفرانس به‌عنوان بستری برای کارشناسان برای افشای روایات نادرست رژیم بود و بر اهمیت اطلاعات دقیق، وحدت و حمایت از ایران دموکراتیک تأکید کرد. توضیحات به اشتراک گذاشته شده در این کنفرانس به رویکردی آگاهانه‌تر در مقابله با اطلاعات نادرست و شکل دادن به سیاست‌های مؤثر غربی که با آرمانهای مردم ایران هم‌سو هستند، کمک می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8173ba3-dfd6-42fd-8f7f-da01dfc478e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات