728 x 90

کنفرانس آنلاین نمایندگی شورای ملی مقاومت در برلین - اتو برنهارد، لئو داتسنبرگ، هیله یاکوب و کریستیان سیمرمان

کنفرانس آنلاین نمایندگی شورای ملی مقاومت در برلین
کنفرانس آنلاین نمایندگی شورای ملی مقاومت در برلین

حمایت از قیام و کانون‌های شورشی

کنفرانس آنلاین نمایندگی شورای ملی مقاومت در برلین

کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد

و اتحادیه جوامع ایرانی در آلمان

به‌مناسبت سالگرد قیام آبان

فراخوان سخنرانان به حسابرسی از رژیم آخوندی

به‌خاطر کشتار ۱۵۰۰تن در قیام آبان ۹۸

سخنرانیهای اتو برنهارد عضو هیأت‌رئیسه بنیاد کنراد آدنائر

و رئیس کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد

لئو داتسنبرگ - نماینده پیشین مجلس فدرال آلمان

هیله یاکوب - رئیس افتخاری اتحادیه مددکاران اجتماعی آلمان

کریستیان سیمرمان - مدیر دفتر حقوق‌بشر برلین

قسمت آخر

اتو برنهارد - عضو هیأت‌رئیسه بنیاد کنراد آدنائر و رئیس کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد

سلام ایران، سلام اشرف،

به‌عنوان رِئیس کمیته آلمانی همبستگی برای یک ایران آزاد به همه شما در این کنفرانس ویدئویی، که ما مشترکاً با همکاری جوامع ایرانیان در آلمان برگزار می‌کنیم، سلام و خوش‌آمد می‌گویم. به‌طور خاص بسیار خوشحال هستم از این‌که این بار رئیس پرسابقه مجلس فدرال آلمان و رئیس کنونی بنیاد کونراد آدنائر پروفسور نوربرت لامرت و هم‌چنین ۱۰نماینده مجلس فدرال آلمان در این کنفرانس شرکت کرده‌اند.

ما در کمیته همبستگی از سال۲۰۰۵ یعنی اکنون ۱۵ سال است که همراه شورای ملی مقاومت هستیم و با آن به‌طور بسیار تنگاتنگ کار می‌کنیم. ما مشترکاً تلاش می‌کنیم تا به‌زودی شاهد یک ایران آزاد و دموکراتیک باشیم.

امروز اما موضوع حقوق‌بشر همه انسان‌ها در ایران مربوط می‌شود. همان‌طور که در ابتدای برنامه دیدیم، همه شما می‌دانید که در سال گذشته ۱۰۰۰۰۰نفر در ایران به خیابان‌ها رفتند و بر علیه فساد و ناکارآمدی دولت اعتراض کردند؛ آنها بر علیه نقض قواعد و کنوانسیونهای بین‌المللی و هم‌چنین برعلیه باج‌خواهیهای رژیم از جامعه بین‌المللی از طریق اهرم سلاح اتمی اعتراض کردند.

رژیم برای این مشکلات پاسخی جز خشونت نداشت، خشونت و باز هم خشونت. رژیم می‌توانست بسیاری از این مشکلات را به تنهایی حل کند؛ ولی آنها مشکلات، اعتراضات و انتقادات سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را درک نکردند و یا نمی‌خواهند درک کنند.

اقتصاد در ایران‌زمین گیر شده، هم‌چنین رویکرد رژیم با بحران کنونی کرونا وضعیت مردم را به‌وضوح وخیم‌تر کرده است. از نگاه ما رژیم (ایران) در بن‌بستی گیر کرده که دیگر نمی‌تواند از آن خارج شود.

مردم با شعار "اصلاح طلب اصول گرا، دیگه تمومه ماجرا" فهمیده‌اند که هیچ جناحی از رژیم فعلی قادر به حل این مشکلات نیست.

من دوباره تکرار می‌کنم خود رژیم باعث مشکلات جاری است؛ باج‌خواهی‌های مداوم آن از طریق گروگانگیری، ترور و سلاح اتمی سرانجام رژیم را وارد این بن‌بست کرد. اکنون این مردم ایران هستند که باید تمام تلاش خود را بکار گیرند تا حقوق‌بشر در ایران محقق گردد.

ما از خارج ایران، چه شورای ملی مقاومت و چه کمیته همبستگی برای یک ایران آزاد می‌توانیم از تلاشهای مردم در داخل ایران حمایت کنیم و این کار را هم می‌کنیم. اما کار اصلی باید توسط خود مردم ایران انجام گیرد،

همانگونه که گفتم، ما در چارچوب امکانات کماکان از اپوزیسیون حمایت خواهیم کرد. اما تغییر اصلی باید از داخل ایران صورت بگیرد. بر این سیاق، خانمها و آقایان ما کماکان فعالانه برای دموکراسی و حقوق‌بشر در ایران کار خواهیم کرد

و اجازه دهید در خاتمه اعلام کنم که من یک اشرفی هستم. متشکرم

لئو داتسنبرگ - نماینده پیشین مجلس فدرال آلمان

خانمها و آقایان محترم، دوستان عزیز در اشرف۳

همه ما یک هدف مشترک داریم.

ما به حق مسلم مردم ایران برای رسیدن به آزادی و دموکراسی و رعایت شدن حقوق‌بشر باور و اعتقاد داریم، همان‌گونه که در غرب چنین می‌باشد و معتقدم که پروفسور لامرت، رئیس پیشین مجلس، در سخنرانی خود به طرز چشمگیری بر اهمیت رعایت حقوق‌بشر تأکید کردند.

مایلم که در ابتدا یاد و خاطره ۱۵۰۰ ایرانی شجاع را گرامی بدارم، که در تظاهرات سراسری نوامبر سال گذشته توسط رژیم به‌قتل رسیدند، تنها به این دلیل که آنها خواهان آزادی، زندگی بهتر برای دوستان، خانواده و برای جامعه خود بودند.

دوستان عزیز، خانمها و آقایان، در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰۰نفر از این تظاهر کنندگان، تحت شرایط غیرانسانی، در زندان به‌سر می‌برند.

ضعف فزاینده رژیم، راه به اتخاذ اقدامات غیرانسانی بیشتری می‌برد، از این رو بسیار مهم است، که ما مسأله زندانیان سیاسی را در دستور کار خود قرار دهیم.

من برای نجات جان آنان و هم‌چنین آزادی بی‌درنگ آنها، خواهان فشار آوردن دولتهای غربی به رژیم هستم.

دولت ما و دیگر دولتهای اروپایی، بایستی که در سیاست‌های خود در قبال ایران تجدید نظر کرده و آن را با نیازهای مردم ایران هماهنگ و سازگار کنند.

تروریسم دولتی رژیم ایران، در سراسر جهان گسترش یافته و امنیت و صلح را در خاورمیانه و آلمان و اروپا تضعیف کرده است.

در سال۲۰۱۵، من و بسیاری از همکارانم هشدار داده بودیم، که توافق هسته‌یی نمی‌تواند مانع ادامه کار رژیم ایران بر روی برنامه هسته‌یی خود شود و آن را از ادامه فعالیت‌های تروریستی غیرانسانی منصرف کند.

آن زمان، جامعه بین‌المللی تصمیم گرفته بود که چنان‌چه تهران هم‌چنان به جاه‌طلبیهای هسته‌ای، تروریسم دولتی و نقض حقوق‌بشر خود ادامه دهد، در برابر آن از خود قاطعیت نشان دهد.

از آن زمان ما نه تنها شاهد گسترش فعالیت‌های تروریستی رژیم بلکه شاهد فعالتیهای فزاینده آن علیه مخالفان و علیه مقاومت ایران در خاک اروپا بوده‌ایم.

دوست ما آقای پاتسلت پیش از این به رویداد پاریس در ژوئن ۲۰۱۸ به طرز چشمگیری اشاره کرد، که به‌نظر من بسیار قابل درک است. من نیز همراه همکارانم، با هیأتی از آلمان، در آنجا بودم.

ما اینک، پس از تحقیقات مقامات فرانسوی، می‌دانیم که وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران مستقیماً در آن شرکت داشتند. هم‌چنین این‌گونه به‌نظر می‌رسد که این دیپلمات ایرانی از سوی ظریف وزیر امور خارجه و هم‌چنین دیگر مقامات بلندپایه و علی خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم ایران مجوز داشته است.

دولتهای اروپایی بایستی که سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات را در کلیت آن در لیست تروریستی قرار دهند، تنها از این طریق است که می‌توان با تروریسم دولتی به‌طور مؤثر مبارزه کرد.

این لیست‌گذاری بایستی که با تحریم ولی‌فقیه رژیم ایران خامنه‌ای، همراه باشد که مسئول تمامی عملیات‌های تروریستی است.

آقای پاتسلت قبلاً به این موضوع اشاره کرد که رژیم امکانات دیپلماتیک را برای گسترش تروریسم در سطح جهان مورد استفاده قرار می‌دهد و به این خاطر بایستی که برای دیپلماتهای درگیر نیز عواقبی داشته باشد.

جامعه بین‌المللی باید از شورای ملی مقاومت بسیار سپاسگزار باشد که اطلاعات زیادی را در مورد فعالیت‌های تروریستی، نقض حقوق‌بشر و برنامه هسته‌یی در اختیار آنها قرار داده است. بدون این اطلاعات جهان درباره این سطح از تروریسم، بنیادگرایی و بی‌رحمی رژیم ایران در تاریکی به‌سر می‌برد.

شورای ملی مقاومت و در رأس آن خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده آن، آینده‌ای دموکراتیک برای ایران ارائه داده است که به مردم این امکان را می‌دهد که در یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت، آزاد و دموکراتیک راهی را برگزینند که آنها را به‌سمت برابری، حاکمیت قانون و احترام به کنوانسیون‌ها و منشور آن هدایت می‌کند.

این امر به‌خوبی روشن می‌کند که چرا مقاومت ایران هدف تررویسم و تررویسم دولتی بوده و خواهد بود.

ما در آلمان و شرکای اروپایی‌مان باید از شورای ملی مقاومت به‌عنوان یک گزینه دموکراتیک ایرانی حمایت کنیم.

ما همواره شاهد ابراز خواسته‌های دموکراتیک مردم ایران در خیابان‌ها برای تغییر رژیم هستیم و باید به آن احترام بگذاریم . ما باید سیاستی اتخاذ کنیم که از این خواسته‌های مردم و نه رژیم، حمایت کند.

من از دعوت شما سپاسگزارم و می‌خواهم که پیامی برای مردم ایران بفرستم:

ما در کنار شما هستیم، ما از مبارزه شما برای رسیدن به آزادی و دموکراسی در ایران حمایت می‌کنیم.

من یک اشرفی هستم. با تشکر

هیله یاکوب - رئیس افتخاری اتحادیه مددکاران اجتماعی آلمان

نام من هیله گوزه یاکوب است. من ۲۵ سال است که حامی شورای مقاومت ایران و نمایندگی آن در آلمان هستم.

و از آن زمان خوشحالم که می‌توانم با قدرت از شورا حمایت کنم، در ابتدا این از طریق انجمن من بود که ۳۰سال هدایت آن را برعهده داشتم و بخشی نیز از طریق موقعیتم در کارم بود .

ما امروز سخنرانیهای خوبی شنیدیم و امیدوارم که این کار ادامه یابد و ما واقعاً یک ایران آزاد را تجربه کنیم که آرزوی بزرگ من برای آن است .

این بزرگترین آرزوی من است که یک ایران آزاد را تجربه کنم و من برای این هدف به مبارزه ادامه می‌دهم.

کریستیان سیمرمان مدیر دفتر حقوق‌بشر برلین

از طرف کمیته همبستگی آلمانی برای ایران آزاد و جوامع ایرانیان، برگزار کنندگان این برنامه، از حضور تمامی شرکت‌کنندگان در این برنامه تشکر می‌کنم.

از همه خانمها و آقایان و به‌خصوص نمایندگان مجلس آلمان که اینجا صحبت کردند و صدای مقاومت و مردم ایران شدند و کمک می‌کنند تا شرایط در ایران برای رسیدن به آزادی و دموکراسی بهتر شود.

اجازه می‌خواهم که به جمله بسیار درستی از پروفسور لامرت استناد کنم.

حقوق بشر و نقض آن‌که به‌عنوان جنایت علیه بشریت شمرده می‌شود، صرفاً یک امر داخلی نیست، امری است جهانشمول که به همه ما و به تمام جهان مربوط می‌شود، بدین جهت هر آنچه که ما امروز اینجا شنیدیم، مسلماً درخواستهایی را به همراه خود دارد.

ما از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا، خواهان یک سیاست مشترک، در قبال آنچه که در ایران در جریان است، می‌باشیم.

شرایط اجتماعی، اقتصادی، حقوق‌بشر و هم‌چنین شرایط درمانی با توجه به شیوع بیماری و عدم کمک دولت به مردم و افراد بیمار، در یک سال گذشته نه تنها بهتر که بدتر شده است.

ما می‌دانیم که اعتراضات خیابانی علیه این شرایط، کاملاً قانونی می‌باشد، و ما در کنار شما ایستاده‌ایم.

درخواست ما چیست؟

در وهله اول، ما خواهان پایان دادن به سرکوب هستیم.

مجازاتهای اعدام نبایستی که به اجرا در آیند.

زندانیانی که در زندانها، در معرض شرایط غیرممکن قرار دارند و در دادگاههای فرمایشی و بدون دادرسی عادلانه، محاکمه شده و منتظر احکام خود هستند، بایستی که فوراً آزاد شوند.

ما می‌توانیم از طریق یک کمیسیون تحقیق بین‌المللی به این خواسته‌های خود برسیم.

چرا این افراد کشته شدند، چه اتفاقی افتاد و چه کسی مسئول آن است؟

ما باید دادگاه جنایی بین‌المللی را فعال کنیم، ما به تحقیقات در این مورد نیاز داریم، ما برای بهتر شدن شرایط مردم ایران احتیاج به کمک داریم.

مقاومت سازمان‌یافته، متشکل از مردمی که در ایران به خیابان‌ها می‌روند و خود را مشترکاً سازمان دهی می‌کنند، نیاز به کمک ما دارند تا نهایتاً ایران به جامعه آزاد و دموکراتیک مردمی بپیوندد .

این برای صلح جهانی بسیار با اهمیت است.

از همکاری و توجه شما متشکرم.

پایان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c20ca367-52d8-46da-8a3f-edbd820ee183"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات