728 x 90

کمیته انقلاب عراق موشک‌پرانی رژیم را نقض حاکمیت عراق محسوب می‌کند

آری رژیم ایران سرطانی است در پیکر عراق

کمیته انقلاب عراق
کمیته انقلاب عراق

عدی الزیدی از گردانندگان کمیته انقلاب اکتبر عراق در گفتگو با تلویزیون الحوار لندن، موشک‌پرانی رژیم ایران به عراق را نقض حاکمیت عراق دانست.

وی روز چهارشنبه ۱۸ دی ۹۸ در پاسخ به این سؤال که آیا جنبش عراق این حمله را نقض حاکمیت عراق می‌داند، با تأکید بر وابسته بودن دولت و پارلمان عراق به رژیم ایران، افزود: قطعاً عراقیان آنرا نقض حاکمیت عراق محسوب می‌کنند اما دولت عراق و پارلمان عراق آنرا امری طبیعی می‌بینند چرا که آنها وابسته به همسایه‌شان یعنی رژیم ایران هستند.

آنچه اتفاق افتاد یک ریشخند و تمسخر و امری توافق شده قلمداد می‌شود و همان‌طور که می‌دانیم، رژیم ایران مختصات را به آمریکا داده بود. آیا کسی می‌تواند انتظار داشته باشد که دهها موشک ایرانی به یک پایگاه نظامی شلیک شود و هیچ آسیبی به هیچیک از سربازان وارد نیاید و حتی یک مجروح نیز نداشته باشد و حتی ماشین‌الآت نظامی نیز آسیب نبینند؟ بنابراین این یک موضوعی شناخته شده‌ای است.

 

عدی الزیدی وقتی در مقابل این سؤال قرار می‌گیرد که «رژیم ایران گفته که این پایگاه را منهدم کرده است و ۸۰آمریکایی را کشته است» با حالت خنده گفت: هرگز چنین چیزی نبوده. اینها تماماً دروغ است. رژیم ایران می‌خواهد آبروی خودش را حفظ کند. حتی مختصات را وزیر خارجه قطر اطلاع داده بود.

 

الزیدی هم‌چنین در پاسخ به این سؤال که آیا نخست‌وزیر عراق سه پیام شفاهی در رابطه با حمله موشکی را دریافت کرده است، افزود: بله آمریکا نیز گفت که قبل از حمله به نخست‌وزیر عراق اطلاع داده است. اما من یک پیام از سوی جنبش مردمی به پارلمان عراق دارم: من آنها را به چالش می‌کشم. اگر آنها ذره‌ای مردانگی و شجاعت و ملی‌گرایی داشته باشند، همان‌طور که حمله آمریکا علیه سلیمانی را محکوم کردند، الآن نیز این موضوع را باید بیرونی کنند و بگویند که این موشک‌باران توسط رژیم ایران نقض حاکمیت عراق بوده و باید نیروهای ایرانی از عراق خارج شده و نفوذ رژیم ایران پایان یابد. هم‌چنین یک پیام نیز به تمامی پارلمانترها و پارلمانترهای کُردمی‌فرستم و به آنها می‌گویم: پارلمانترهای شیعه وارد پارلمان شدند و علیه حضور آمریکا در عراق رأی دادند و خواهان خروج آن از عراق شدند. الآن پارلمانترهای سنی و کردها کجا هستند؟ طبعاً پارلمانترهای شیعه که جزیی از پارلمان و دولت هستند بخشی جدایی ناپذیر از رژیم ایران قلمداد می‌شوند. الآن چرا حلبوسی فراخوان به تشکیل جلسه برای محکوم کردن این موشک‌باران نمی‌دهد؟

 

عدی الزیدی به این سؤال که آیا شما در محذوریت قرار نمی‌گیرید وقتی بعضی از عراقیان علیه اشغال عراق توسط آمریکا در سال ۲۰۰۳هستند شما از این حضور دفاع می‌کنید، گفت: ما ضد آمریکا هستیم و من به شما نگفتم از آمریکا دفاع می‌کنم من گفتم این توافقی بین آمریکا و رژیم ایران بوده تا جاییکه حتی مختصات محل اصابت موشکها را برای آمریکایی‌ها فرستاده بودند تا مساحت بیشتری از نقاط اصابت خالی باشد و موشکها به محل تجمع آمریکایی‌ها اصابت نکند. ما مدافع آمریکا نیستیم ما می‌گوئیم که آمریکا و رژیم ایران دو روی یک سکه‌اند. اما الآن آنچه که در صحنه عراق رخ می‌دهد، یک اشغال ایرانی آشکار است اشغال حکومت و مردم، اشغال سیاسی و اقتصادی و امنیتی و شبه‌نظامیان، اشغال رژیم ایران بیش از اشغال آمریکا است. اشغال آمریکا در سال ۲۰۱۱تمام شد و آنچه که باقی مانده یکسری پایگاه است. ما آمریکا را به بیماری تب تشبیه می‌کنیم ولی رژیم ایران مشابه سرطان است. به‌نظر شما اگر فردی به تب و سرطان مبتلا شود باید با کدامیک مبارزه کند؟ طبعاً آن بیماریی که سخت‌تر و دشوارتراست؟ قطعاً سرطان، آری رژیم ایران سرطانی است در پیکر عراق.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bdfe025a-9577-4686-9c86-4e05c8527ee7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات