728 x 90

کلیچکو شهردار کی‌یف خواستار اقدام فوری برای نجات بوکسور ایرانی محکوم به اعدام شد

کلیچکو شهردار کیف - محمدجواد وفایی ثانی
کلیچکو شهردار کیف - محمدجواد وفایی ثانی

سایت کی‌یف پست روز ۱۲مرداد نوشت: کلیچکو خواستار اقدام فوری برای نجات بوکسور ایرانی محکوم به اعدام شد
کلیچکو، شهردار کی‌یف برای نجات یکی از بوکسورها، زندانی سیاسی ایرانی، محمدجواد وفایی ثانی، از اعدام توسط رژیم تهران وارد صحنه شده است.
ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف، نامه‌یی به ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد را امضا کرده و خواستار «مداخله فوری» وی در جلوگیری از اعدام محمدجواد وفایی ثانی، زندانی سیاسی ایرانی، که احتمالاً در آینده «قریب‌الوقوع» اجرا خواهد شد، شده است... .
در نامه کلیچکو اشاره شده است که وفایی ثانی «هوادار گروه اپوزیسیون ایرانی، مجاهدین خلق» بود. مجاهدین خلق یا سازمان مجاهدین خلق ایران (ام ئی کی) بزرگترین سازمان مخالف رژیم در تهران است.
در تظاهرات سال گذشته، فعالانی که به خیابان‌ها می‌آمدند اغلب شنیده می‌شد که شعار می‌دادند «مرگ بر ستمگر، چه شاه و چه رهبر»، شعاری که مجاهدین خلق از آن استفاده می‌کنند... . در طول چند دهه گذشته، بسیاری از اعضای مجاهدین خلق، با برخی تخمین‌ها تا ۳۰۰۰۰نفر، به‌دلیل چنین اتهامات بی‌دلیلی اعدام شده‌اند.

کلیچکو در پایان نامه خود به کمیسر حقوق‌بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که به «۹۶مقام سابق سازمان ملل، کارشناسان حقوق‌بشر و حقوقی و سازمانهای غیردولتی» می‌پیوندد و درخواست اقدام فوری در مورد پرونده مورد بحث و ایستادن در کنار مردم ایران را دارد. کسانی که شایسته حقوق اساسی زندگی و آزادی در یک جمهوری دموکراتیک هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7149fc21-8046-47ca-8760-bb6a9144ae83"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات