728 x 90

کلمبیا از یک کارزار دیگر ترور خارجی رژیم ایران پرده برداشت

تروریسم رژیم ایران
تروریسم رژیم ایران

کلمبیا از یک کارزار دیگر ترور خارجی رژیم ایران پرده برداشت و اعلام کرد در یک عملیات بی‌سابقه با همکاری و مشارکت ۱۵ آژانس امنیتی بین‌المللی، زیرساختهای تروریستی رژیم ایران را که قصد انجام یک سری عملیات در سراسر جهان داشت، افشا کرد.

تحقیقات کلمبیا منجر به شناسایی زیرساختهای پیچیده نیروی قدس برای انجام اقدامات مشابه در کشورهای آذربایجان، آمریکا، بلغارستان و آفریقا با استخدام افراد حرفه‌یی و کارتلهای مواد مخدر شد.

 

وبسایت اینوستیگیتو پروجکت که این مطلب را منتشر کرده است نوشت: این کار در ماه ژوئن آغاز شد، هنگامی که اداره ملی اطلاعات کلمبیا (Dirección Nacional de Inteligencia) موسوم به دی ان آی (DNI) پس از (کشف) طرحی برای ترور دو تاجر اسراییلی که توسط یک افسر عالی رتبه نیروی (تروریستی) قدس رژیم ایران برنامه‌ریزی و تأمین مالی شده بود، یک هشدار امنیتی قریب‌الوقوع صادر کرد. این افسر رحمت اسدی (نام دارد) و به وسیله سازمانهای اطلاعاتی غربی یک تروریست خطرناک تلقی می‌شود.

تجار و خانواده‌های آنها مجبور شدند تحت تدابیر شدید امنیتی، به‌سرعت بوگوتا را ترک کنند.

اسدی ۴۰ساله، قبلاً در یک طرح قتل خارجی دست داشت. وی در سال۲۰۱۴ در بانکوک دستگیر و به امارات متحده عربی تحویل داده شد. زیرا او در ربودن و قتل عباس یزدان پناه (معروف به عباس یزدی) تاجر دوتابعیتی بریتانیایی-ایرانی که در دبی زندگی می‌کرد، شرکت کرده بود.

در ماه اکتبر سال۲۰۲۰ اسدی در مبادله زندانیان بین امارات و رژیم ایران (به‌طور) بی‌سر و صدا آزاد شد.

 

رحمت اسدی در دوران محکومیت خودش در دوبی با دو گانگستر کلمبیایی که به جرم سرقت طلا و جواهر به زندان افتاده بودند، دوست شد.

سارقان در ماه مارس آزاد شدند.

یک گزارش محرمانه که به روزنامه التیمپو (El Tiempo)، پرتیراژترین روزنامه کلمبیا نشان داده شده است نشان می‌دهد که اسدی کلمبیایی‌ها را در زندان آموزش داده و راهنمایی کرده است. اسدی هم‌چنین با ایجاد راحتی بیشتر در زندان، با آنها رابطه دوستی برقرار کرد.

در ماه آوریل سال گذشته، سرویس اطلاعاتی کلمبیا متوجه شد که دو تاجر اسراییلی تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفته‌اند. در ابتدا تصور می‌شد (این تعقیب و مراقبت) یک توطئه آدم‌ربایی در قبال دریافت پول و باج است. طراحان (این آدم‌ربایی) دو زندانی کلمبیایی، هم بند اسدی بودند که گروهی از قاتلان را برای کشتن دو تاجر یهودی استخدام کرده بودند.

این دو نفر که فقط جیمی و آندرس کی معرفی شده‌اند، دستگیر شدند و تمام وسایل ارتباطی آنها ضبط شد. گزارش‌شده است که آنها به بازرسان گفته اند که اسدی آنها را به خدمت گرفته و معادل ۲۰هزار دلار ارز دیجیتالی به آنها پرداخت کرده و پس از اتمام حمله به تجار اسرائیلی، ۸۰هزار دلار دیگر به آنها قول داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b9954ee3-8bd7-42be-af08-268b72dcbe4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات