728 x 90

کشمکش بر سر انتصابات پزشکیان و معرفی کابینه

کشمکش بر سر انتصابات پزشکیان و معرفی کابینه
کشمکش بر سر انتصابات پزشکیان و معرفی کابینه

در ادامه کشمکش بر سر انتصابات رئیس‌جمهور جدید رژیم، روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی نوشت: انتصاب یک سرمایه‌دار به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس تعجب‌برانگیز است. انتصاب این فرد با خط مشی مورد نظر و تأکید پزشکیان در تبلیغات انتخاباتی سازگاری ندارد.(روزنامه جمهوری اسلامی رژیم: ۱۵مرداد)

 

در آستانه معرفی وزرای کابینه رئیس‌جمهور جدید رژیم به مجلس ارتجاع، عباس عبدی، از چشم‌انداز تشدید مخاصمات درون رژیم بر سر تأیید وزرا در مجلس خبر داد.

عباس عبدی: ما ۳۰۰ تا نماینده داریم که هر کدام دنبال منافع شخصی منافع منطقه‌یی خودشون هستند دوست دارند دفعه بعد بیایند، کاری هم به مملکت ممکنه نداشته باشند. به نظر من یکی از موانع جدی ایران برای توسعه این وضعیت ساختار سیاسی‌اش است. این بسیار بسیار مهمه، ... ... . یکی از مبانی جدی توسعه، عملکرد مجلس هست... ... ... . شما یک قوه مقننه درست کردی که یک بخش مهمی از اختیارات دستش هست. قانون میتونه بذاره، وزرا تأیید و رد کنه، میتونه اونها رو اعتبارشون رو بگذاره کنار. میتونه نظارت کنه. ولی اصلاً پاسخگو نیستند انگار که گویی مملکت ربطی به اونها نداره. در حالی که بخش اعظمی از قدرت دست اونهاست.

 

آخوند حسین طایب مشاور سرکرده سپاه پاسداران گفت: خامنه‌ای شناخت کافی نسبت به پزشکیان دارد، او وامدار دیگران نیست، شاید تفکر اصلاح‌طلبی داشته باشد اما تعریف او از اصلاح‌طلبی منحصر به خود اوست و خود را در درون حاکمیت می‌بیند.

وی هم‌چنین گفت: در ۴ سال آینده فراز و نشیب خواهیم داشت. اگر ترامپ رئیس‌جمهور شود سختگیریها در کوتاه مدت افزایش خواهد یافت.

(خبرآنلاین رژیم:۱۵مرداد)

 

عارف معاون اول رئیس‌جمهور رژیم در اولین ابلاغیه دولت، ۴۰۰میلیارد تومان بودجه به کاروانهای اربعین اختصاص داد.

(خبرگزاری ایرنا رژیم: ۱۳مرداد)

 

پزشکیان نیز در جلسه ستاد حکومتی اربعین از اقدامات انجام شده ابراز رضایت کرد.

 

اختصاص بودجه کلان به مراسم حکومتی اربعین به جنگ‌وجدال در درون رژیم دامن زد. پاسدار عبدالله گنجی نوشت: اصلاح‌طلبان پرحجم مشغول حمله به وزارت کار برای کمک به موکبهای مربوط به اربعین بودند که یهو این ابلاغ عارف برای کمک به اربعین شوکه‌شان کرد. بودجه صندوق بازنشستگی تا ۹۰درصد بودجه دولتی است یعنی منبع آن با منبع ابلاغ عارف یکی است.

از سوی دیگر، یک رسانه حکومتی نوشت: خبر تصویب چهار هزار میلیارد تومان واقعاً تأسف‌بار است. این سفر مستحب است و بایست هزینه‌اش از وجوه داوطلبانه مردمی و خیرین و نذورات و اوقاف تأمین شود. هزار هزینه واجب بر آن مقدم است.

مسلمی، معاون اجرایی و اعزام ستاد حکومتی عتبات دانشگاهها نیز گفت: به دانشجویانی که هوایی اعزام می‌شوند ۱۰میلیون تومان و برای دانشجویانی که زمینی می‌روند ۵میلیون تومان وام داده خواهد شد.

 

روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی درباره اختصاص بودجه از صندوق بازنشستگان برای برنامه حکومتی اربعین نوشت: یک تصویر منتشر شده به فهرستی از صورت جلسه اولین کارگروه مسئولان اجتماعی که در وزارت کار برگزار شد اشاره دارد که سازمان تابعه وزارت‌خارجه ملزم شدند هر یک بخشی از مبلغ گزاف ۲۵۰ میلیارد تومان به‌عنوان ستاد اربعین تأمین کنند. این اقدام مورد اعتراض کاربران قرار گرفته است. از دستگاههای نظارتی انتظار است هر چه سریع‌تر مانع از این ریخت‌وپاشها از جیب بازنشستگان شوند.

 

مومنی، اقتصاددان حکومتی درباره بحران ناترازی انرژی گفت: در وزارت نفت گفته بودند ۱۴ و نیم درصد از ارز را به ما بدهید، ما با هیچ ناترازی در این حیطه روبه‌رو نشویم، اما علاوه بر آن غیر از منابعی که صرف کرده‌اند بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار هم بدهی درست کرده‌اند.

وی افزود: در دوره رئیسی یکی از کثیف‌ترین دروغ‌هایی که مقامات کشور می‌گفتند این بود که ما دیگر در بانک مرکزی دست‌اندازی نمی‌کنیم، من نشان دادم که چقدر دروغ کثیفی است که غیرمستقیم از بانکها وام می‌گیرند و دستشان را برای اضافه برداشت باز می‌گذارند. البته در دوره روحانی نیز این دروغ گفته می‌شد.

مؤمنی گفت: پافشاری روی اداره کشور بر مبنای ریل قبلی، جز انحصار و فاجعه، دستاوردی نخواهد داشت.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/747d7fe2-51d1-4335-a7ca-91ae02ca36c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات