728 x 90

کشمکش باندهای رژیم بر سر اقدام متقابل برای توقیف نفت‌کش رژیم ایران در جبل‌الطارق

توقیف نفتکش رژیم ایران در جبل‌الطارق
توقیف نفتکش رژیم ایران در جبل‌الطارق

به‌دنبال تمدید حکم توقیف نفتکش غول پیکر حکومت آخوندی، که حامل دو میلیون بشکه نفت سرقتی از مردم ایران برای رساندن به دیکتاتور خون‌ریز سوریه بود، کیهان خامنه‌ای درماندگی نظام را روی دولت روحانی سرشکن کرده و می‌نویسد: واکنش دولت به توقیف نفتکش تنها به احضار سفیر و پاسخ توئیتری محدود شده است. انتظار این است که با اقدام متقابل تنگه هرمز را بر نفتکش‌ها و شناورهای انگلستان ببندد و آنها را توقیف کند.

ارگان ولی‌فقیه ارتجاع در حالی به انگلستان حمله می‌کند که آمریکا این کشتی را رهگیری کرده و خواهان توقیف آن شده است.

 

روزنامه حکومتی وطن امروز روز ۱۷تیر نیز با عنوان (آزادی نفتکش قبل از مذاکره با ۱+۴) نوشت: تنها اقدامی که دولت انجام داده است احضار چندباره «راب مک‌ایر» سفیر انگلستان در تهران به وزارت‌خارجه است.

این روزنامه حکومتی افزود: دولت انگلستان در همراهی همه‌جانبه با آمریکا دست به دشمنی تمام‌عیار با (نظام) زده و در کارزار فراگیر علیه (نظام) مشارکتی فعال دارد و عملاً به موعد دو ماهه (جمهوری اسلامی) دهن‌کجی کرده، و بهتر است دولت پیش‌شرط حضور در گفت‌ و گوها را آزادی و رفع توقیف نفتکش عنوان کند.

 

از سوی دیگر، مدیرکل سابق خاورمیانه وزارت‌خارجه رژیم، قاسم محبعلی، نسبت به احتمال توقیف سایر نفتکشهای رژیم که به قاچاق نفت مشغولند، هشدار داد و گفت: نظام باید موضوع توقیف نفتکش در جبل الطارق را از راه حقوقی پیگیری کند؛ در غیراین صورت، ممکن است این اتفاق در جای دیگری در دنیا تکرار شود.

وی خاطرنشان کرد که مواضع دولت آینده انگلستان در قبال نظام، به‌ویژه پس از برگزیت به آمریکا نزدیک‌تر خواهد شد؛ چه جانسون نخست‌وزیر شود و چه‌هانت. این احتمال وجود ندارد که اسپانیا بین نظام و انگلیس، ما را انتخاب کند(ضمن این‌که) اسپانیا از نظر حاکمیتی، نقش مستقیمی در جبل الطارق ندارد.

 

در حالیکه سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم آخوندی و همچنین عراقچی معاون ظریف در این روزها قسم و آیه می‌خورند که مقصد نفتکش توقیف شده رژیم سوریه نبوده، تلویزیون حکومتی در همان روز اول توقیف این کشتی در ۱۳تیر، تصریح کرد که این کشتی عازم پالایشگاه بانیاس سوریه بوده است.

تلویزیون رژیم روز ۱۳تیر اعلام کرد:

«صبح امروز نظامیان نیروی دریایی انگلیس با بالگرد نظامی و قایق های تندرو به نفتکش حامل محموله نفت ایران حملهور شدند و آنرا توقیف کردند، این نفتکش بزرگ حامل حدود دو میلیون بشکه نفت فروخته شده ایران است که عازم پالایشگاه بانیاس سوریه بود.

سر وزیر دولت جبل الطارق میگوید پالایشگاه بانیاس سوریه جز املاک نهادی ست که تحت تحریمهای اتحادیه اروپا علیه سوریه قرار دارد.

اتحادیه اروپا از هشت سال پیش علاوه بر حمایت از تروریستهای سوریه دولت قانونی این کشور را از جمله در بخش نفت تحریم کرده است.

دولت انگلیس از این اقدام استقبال کرد.

کفیل وزیر خارجه اسپانیا هم اعلام کرد این نفتکش به درخواست آمریکا توقیف شده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be64b469-d70b-4814-a93b-e3e111b257d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات