728 x 90

کشف ۷۰۰هزار قرص مخدر در محموله ارسالی از لبنان به عربستان

کشف مواد مخدر - عکس از آرشیو
کشف مواد مخدر - عکس از آرشیو

پلیس لبنان روز شنبه ۳۰بهمن، کشف ۷۰۰هزار قرص کپتاگون که به ماده مخدر جهادی مشهور است، در یک محموله صادراتی از لبنان به عربستان را اعلام کرد.
بسام مولوی وزیر کشور لبنان خبر کشف این محموله، را در توئیترش اعلام کرد و نوشت، نیروهای امنیتی لبنان روز جمعه، ۲۹بهمن، یک فرد با نام ر.م که عامل قاچاق مواد مخدر را در منطقه بقاع بوده را بازداشت کرده‌اند. در طول دو ماه گذشته، این چهارمین بار است که پلیس لبنان از کشف محموله‌های عظیم قرص کپتاگون در محموله‌های صادراتی خبر می‌دهد.
وزیر کشور لبنان توضیح بیشتری درباره این فرد و نام کامل وی و این‌که با چه گروهی کار می‌کند، نداده است، اما قبلاً رسانه‌های داخلی لبنان، از جمله پایگاه اینترنتی المشارق از قول منابع آگاه گزارش داده بود که حزب‌الشیطان لبنان، گروه وابسته به رژیم ایران در لبنان عامل قاچاق مواد مخدر به اردن و کشورها ی حاشیه خلیج‌فارس است.
از این پیش‌تر، پلیس لبنان اعلام کرده که ۹میلیون قرص مخدر روانگردان در لبنان به‌مقصد خلیج‌فارس کشف کرده است.
لازم به ذکر است که قرص کاپتاگون یک ماده مخدر محرک و ترکیبی از آمفتامین و تئوفیلین است که در خاورمیانه به‌ویژه مناطق جنگ‌زده مانند سوریه بسیار پرطرفدار است و از آن به‌عنوان ماده مخدر جهادی نیز نام برده می‌شود و اغلب در لبنان، اردن و سوریه تولید و صادر می‌شود.
آمریکا نیز گروه حزب‌الشیطان لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی و هم‌چنین سازمانهای تبهکار بین‌المللی قرار داده، بارها اعلام کرده است که این گروه ضمن پیگیری هدف‌های دیگر، در قاچاق مواد مخدر و پول‌شویی نیز فعالیت دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9682cff5-9007-4815-a1cc-a5769783df26"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات