728 x 90

کشف ۲۳۰کیلو هروئین بارگیری‌شده از ایران در گمرک آذربایجان

مرز ایران و آذربایجان
مرز ایران و آذربایجان

گمرک آذربایجان از کشف یک محموله ۲۳۰ کیلوگرمی هروئین بارگیری شده از ایران در یک کامیون خبر داد.
وبسایت گمرک آذربایجان روز سه‌شنبه ۲۴فروردین گزارش کرد، محموله هروئین در داخل بار سیب‌زمینی کامیون جاسازی شده بود. این کامیون از ایران وارد گمرک آستارا در جمهوری آذربایجان شده و قرار بود بار خود را به اوکراین ببرد، اما سگ‌های آموزش دیده موفق به کشف محموله هروئین در داخل بار سیب‌زمینی شدند.

محکومیت قاچاقچی مواد مخدر در آلمان، رژیم ایران منشأ مواد

دادگستری آلمان یک قاچاقچی مواد مخدر را به ۶سال و نیم حبس محکوم کرد. به‌گفته گمرک آلمان، این بزرگترین مورد قاچاق مواد مخدر بوده است، این مواد شامل ۶۵۸کیلوگرم هروئین بوده است. گفته می‌شود سرمنشأ محموله‌ای که چندین میلیون دلار قیمت دارد، رژیم ایران است. این مواد مخدر در پوشش شیرینی محصول ترکیه در قرقیزستان بسته‌بندی شده است.

محموله قرار بود از راه لهستان و آلمان به هلند برسد و در این کشور برای فروش عرضه شود. بازرسان هلندی از چندی پیش فعالیت باند قاچاق مواد مخدر را با تعقیب مسیر خودرو زیر نظر داشتند.

به گفته سخنگوی دادگاه در سال ۲۰۱۹ گمرک آلمان با کسب اطلاعاتی از پلیس بین‌المللی در جریان محموله مواد مخدر قرار گرفته بود.

مأموران آلمانی خودرو را در اتوبان ۱۲ در ایالت براندنبورگ متوقف کردند و محموله هروئین را ضبط نمودند. آنها می‌گویند که این بزرگترین محموله مواد مخدر است که تا امروز در آلمان کشف شده است (دویچه وله ۹فروردین).

از این پیشتر دفتر دادستانی بلغارستان اعلام کرد ۴۰۱ کیلو هروئین جاسازی شده در یک کشتی در بندر وارنا Varna در دریای سیاه کشف و ضبط گردید. رویترز با مخابره این خبر افزود: در بیانیه‌یی که از جانب دادستانی صادر شده آمده است افسران گمرک این میزان هروئین را در میان ۵۰۰ بسته‌بندی رولهای قیر گونی ساخت ایران یافتند. صاحب شرکت وارد کننده و یک مأمور گمرک به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شدند. ارزش این محموله ۲۲میلیون دلار تخمین زده می‌شود در حالی که در خیابان تا سه برابر می‌تواند به‌فروش برسد. (رویترز۲۸ بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b84e7cd-0093-4232-84a9-ba9f964c873f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات