728 x 90

تصفیه درونی نیروی تروریستی قدس درسوریه

قصاب حلب کشته شد

تصفیه درونی نیروی تروریستی قدس
تصفیه درونی نیروی تروریستی قدس

به گزارش منابع مطلع، عصر روز یکشنبه ۲۱مرداد ۹۷بعد از درگیری لفظی بین یکی از افسران نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران با یکی از افسران ارشد این نیرو در مقر اصلی فرماندهی سپاه قدس در سوریه، افسر مزبور فرمانده یاد شده را با مسلسل به رگبار می‌بندد و پس از به هلاکت رساندن او با شلیک یک گلوله به‌سر خود به زندگی‌اش پایان می‌دهد.

فرمانده به هلاکت رسیده سرتیپ پاسدار جواد غفاری یکی از فرماندهان ارشد نیروی تروریستی قدس در سوریه بود.

این پاسدار جنایتکار با وجود سه ساعت تلاش کادرهای پزشکی در بیمارستانی در دمشق به‌حالت کما رفت و روز بعد به هلاکت رسید.

عوامل رژیم ایران در تاریخ ۲۳مرداد۹۷ جنازه وی را به تهران منتقل کردند و بدون هیچگونه هیاهو و تبلیغاتی که در گذشته برای کشته‌های خود می‌کردند او را در سکوت کامل خبری به خاک سپردند.

سرتیپ جواد غفاری، پاسدار به هلاکت رسیده، نقش بسیار مهمی در کشتار مردم حلب برعهده داشت

و به قصاب حلب معروف بود.

مخفی کردن تصفیه درونی توسط سپاه پاسداران

سپاه پاسداران رژیم تلاش می‌کند تا این تصفیه درونی را مخفی نگاه دارد و در بیرون انعکاسی نداشته باشد تا از فروپاشیهای درونی‌اش که روزبه روز بیشتر نیز می‌شود جلوگیری کند. غافل از این‌که با درگیریها و اختلافات روزافزون درون سازمانی سپاه نتیجه بخش نخواهد بود.

بی‌تردید پرونده گروهی که برای کشتار و جنایت و سرکوب ایجاد شده و از شروع تأسیس تا کنون تنها با خونریزی و کشتارهای بی‌سابقه امرار معاش کرده، مشابه پرونده دیگر گروه‌های مافیایی است که تنها با کشتار و حذف فیزیکی رقبای خود بسته می‌شود.

 

سرتیپ پاسدار جواد غفاری،معروف به قصاب حلب

سرتیپ پاسدار سید جواد غفاری از فرماندهان نظامی جنگ ایران و عراق در دهه هشتاد میلادی بود و از سال ۲۰۱۳فرماندهی نظامی جبهه حلب و جبهه‌های شمالی سوریه را برعهده داشت. او در اکتبر ۲۰۱۵ و پس از کشته شدن حسین همدانی، به‌عنوان فرمانده کل نیروهای ایرانی حاضر در سوریه، برگزیده شد.

سرتیپ پاسدار سید جواد غفاری فرماندهی عناصر سپاه پاسداران و ۱۶گروه شبه‌نظامی در سوریه را به عهده داشت. نیروهای تحت فرمان وی و هم‌پیمانانش با حمایت کامل هوایی روسیه پس از گذشت یک سال و نیم از آغاز حمله نظامی به حلب و پس از جنایات بیشمار توانست شهرک‌های "نبل" و "الزهراء" در حومه شمالی حلب را تصرف کند. پس از آن با پیشروی به سمت جاده کاستلو و به‌دست گرفتن کنترل آن، مناطق شرق حلب را محاصره کرد.

 

سپاه قدس

نیروی قدس، شاخه عملیات برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در دوره جنگ عراق و ایران تأسیس شد. نیروی قدس سپاه پاسداران بازوی غیردیپلماتیک جمهوری اسلامی برای تأثیر بر تحولات بین‌المللی به سود ایران خوانده می‌شود.

 

نیروی قدس، شاخه عملیات برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. فرماندهی این زیرمجموعه سپاه را سرلشگر قاسم سلیمانی برعهده دارد. سپاه قدس که در دوره جنگ عراق و ایران تأسیس شد، بازوی غیردیپلماتیک جمهوری اسلامی برای تأثیر بر تحولات بین‌المللی به سود ایران خوانده می‌شود. اقدامات تروریستی و خرابکارانه، پشتیبانی از گروه‌های بنیاد گرا برای صدور به‌اصطلاح انقلاب در منطقه خاورمیانه و کشورهای جهان سوم از جمله مواردی است که این نیرو دنبال می‌کند.

 

پیشینه نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران

ایالات متحده از سال ۱۹۸۴، یعنی پنج سال پس از سرقت انقلاب ایران توسط خمینی، ایران را از حامیان تروریسم معرفی کرد و آن را به حمایت و کمک به برخی از گروه‌های تروریستی مانند حزب‌الله و گروه‌های شیعه عراق متهم کرد. حمله تروریستی به تفنگداران دریایی آمریکا در سال ۱۹۸۳در بیروت که منجر به مرگ نزدیک به ۲۴۱افسر و سرباز نیروی دریایی آمریکا و بیش از ۵۰نیروی نظامی فرانسوی شد، محرکی بسیار قدرتمند بود تا آمریکا، ایران را به‌عنوان یکی از حامیان تروریسم معرفی کند؛ چه که آمریکا بر این باور بود که در پشت این حمله مهیب تروریستی که تروریستهای وابسته به سپاه پاسداران انجام دادند، دستهای تهران در کار بود.

مقامات نظامی آمریکا بر این باور هستند که رژیم ولایت فقیه، در عراق بین سال‌های ۲۰۰۵تا ۲۰۱۱ در کشتن ۵۰۰آمریکایی نقش مستقیم و غیرقابل انکار دارد.

 

جنایات برون مرزی سپاه تروریستی قدس

انفجار الخبر

در چهارم تیرماه ۱۳۷۵بر اثر انفجار یک کامیون بمب‌گذاری‌شده در پایگاه نیروهای آمریکایی در شهر خُبَر عربستان، ۱۹سرباز آمریکایی کشته و حدود ۴۰۰تن زخمی شدند. در سال ۱۳۹۴رسانه‌های عربستان سعودی خبر از دستگیری یکی از عوامل انفجار به‌نام احمد المغسل خبر دادند.

 

بمب‌گذاری آمیا در آرژانتین

انفجار مرکز همیاری یهودیان واقعه‌یی تروریستی در ۱۸ ژوئیه ۱۹۹۴، ۲۷تیر ۱۳۷۳بود که در جریان آن ۸۵شهروند یهودی تبار آرژانتینی جان خود را از دست دادند و بیش از سیصد نفر زخمی شدند.

در سال ۲۰۱۲، قوه قضاییه آرژانتین، کارلوس منم، رئیس‌جمهوری وقت این کشور را در ارتباط با پیگیری این بمب‌گذاری تحت پیگرد قانونی قرار داد. منم متهم شد که با دریافت رشوه، می‌خواست شواهد مربوط به ارتباط حزب‌الله لبنان و رژیم ایران با این بمب‌گذاریها را پنهان کند.

 

توطئه ترور سفیر عربستان

در سال ۱۳۹۰دادگستری آمریکا دو ایرانی تروریست را به تلاش برای حمله به سفارت خانه‌های عربستان سعودی و اسرائیل در واشنگتن و همچنین ترور عادل الجبیر، سفیر عربستان سعودی در آمریکا متهم کردند. مقامهای دادگستری آمریکا این دو ایرانی را «منصور ارباب‌سیر»، ۵۶ساله، و «غلام شکوری» معرفی کرده‌اند. منصور ارباب‌سیر دارای تابعیت ایرانی - آمریکایی بود و دستگیر شد، ولی غلام شکوری فراری است. مقامهای قضایی آمریکا می‌گویند که غلام شکوری، عضو نیروی قدس- شاخه خارجی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

 

بمب‌گذاری سال ۲۰۱۲در بانکوک  

مجموعه‌ای از بمب‌گذاریها در سال ۲۰۱۲در بانکوک اتفاق افتاد. مقامات تایلند رژیم ایران را به بمب‌گذاری برای ترور دیپلمات‌های اسراییلی متهم کردند. دو شهروند ایرانی تروریست به نام‌های سعید مرادی (۲۹ساله) و محمد خزایی (۴۹ساله) محکوم به دست داشتن در عملیات تروریستی بمب‌گذاری شده و به ترتیب به حبس ابد و حبس درازمدت محکوم شدند. سعید مرادی که بر اثر انفجار بمب دو پای خود را از دست داده‌است در جریان بازداشت به طرف مأموران پلیس بمبی را پرتاب کرده بود.

 

بمب‌گذاری سال ۲۰۱۲ در دهلی  

در سال ۲۰۱۲پلیس هند رسماًً اعلام کرد که رژیم ایران مسؤل بمب‌گذاری در دهلی برای کشتن دیپلمات‌های اسراییلی بوده‌است. سپاه پاسداران این عملیات تروریستی را طراحی و اجرا کرد که در نتیجه آن یک کارمند سفارت اسراییل در دهلی، یک کارمند محلی و دو نفر عابر مجروح شدند.

 

اقدام تروریستی در بحرین در سال ۲۰۱۵

در سپتامبر ۲۰۱۵نیروهای امنیتی بحرین یک کارخانه بزرگ بمب‌سازی را کشف و تعدادی مظنون مرتبط با سپاه پاسداران رژیم ایران را دستگیر کردند. در پی این ماجرا بحرین سفیر خود را از ایران فراخواند و دستور داد تا سفیر ایران طی ۷۲ساعت بحرین را ترک کند.

 

تروریسم رژیم ایران در عراق

بر اساس گزارشات شبه‌‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در مجموع ۱۱۰۰سرباز آمریکایی را در عراق کشته‌اند علاوه بر این رژیم ایران با تشکیل گروه‌های شبه‌نظامی شیعه در عراق مانند حشدالشعبی، عصائب اهل الحق، کتائب حزب‌الله و سپاه بدر طرحهای تروریستی یا توسعه‌طلبانه خود در عراق و کشورهای منطقه را به پیش برده است.

 

اقدام تروریستی در کنیا

پلیس کنیا در سال ۲۰۱۲دو تروریست به نامهای احمد ابوالفتحی و سیدمحمد موسوی را دستگیر کرد. این افراد عضو سپاه قدس معرفی شده و اتهام آنها انتقال تا ۱۰۰کیلو گرم مواد منفجره اعلام شد.

 

همکاری با القاعده

روزنامه واشنگتن پست در سال ۲۰۰۳گزارشی از رابطه ده ساله میان ایمن الظواهری، مقام ارشد القاعده و احمد وحیدی وزیر دفاع وقت رژیم را منتشر کرد. اولین بار در ششم مرداد ۱۳۹۰آمریکا رسماًً ایران را به «هم‌پیمانی با القاعده» متهم کرد. معاونت تروریسم و امنیت اقتصادی وزارت دارایی آمریکا اعلام کرد مأموران القاعده که مقیم ایران هستند عملیات گسترده‌یی برای حمایت مالی القاعده انجام داده‌اند تا کمکهای مالی به این سازمان را از کشورهای حوزه خلیج‌فارس مثل کویت و قطر جمع‌آوری کنند. مقامات آمریکا اعلام کردند ایران از این جریان اطلاع داشته و آنها را کمک کرده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fbde01d8-4bc6-4708-a434-57055da45581"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات