728 x 90

کشته شدن سه نظامی آمریکایی - بایدن: حمله توسط گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت رژیم ایران بود

بایدن رئیس‌جمهور آمریکا
بایدن رئیس‌جمهور آمریکا

موضع جو بایدن در مورد حمله به مواضع آمریکا در مرز سوریه

سایت کاخ‌سفید ۸بهمن ۱۴۰۲ نوشت:

امروز قلب آمریکا سنگین است. شب گذشته در جریان حمله پهپادهای بدون سرنشین به نیروهای ما مستقر در شمال شرقی اردن در نزدیکی مرز سوریه، سه نظامی آمریکایی کشته شدند و بسیاری زخمی شدند. در حالی که ما هنوز در حال جمع‌آوری حقایق این حمله هستیم، می‌دانیم که این حمله توسط گروه‌های شبه‌نظامی رادیکال تحت حمایت ایران که در سوریه و عراق فعالیت می‌کنند انجام شده است.

...

 ما به تعهد آنها برای مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد. و شک نکنید ما همه مسئولان (این حمله را) را در زمان و به روشی که خود انتخاب می‌کنیم، پاسخگو خواهیم دانست.

 

سی.ان.ان روز یکشنبه ۸بهمن نوشت: مقامات می‌گویند که ۳نظامی آمریکایی در حمله هواپیمای بدون سرنشین در اردن کشته و بیش از ۲۰نفر زخمی شدند.
مقامات آمریکایی به سی.ان.ان می‌گویند که برای اولین بار از شروع جنگ غزه است که سربازان آمریکایی در اثر آتش دشمن در خاورمیانه کشته می‌شوند، سه سرباز آمریکایی در یک حمله هواپیمای بدون سرنشین در شبانه روز به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اردن کشته و حداقل ۲۰نفر زخمی شدند.
کشته شدن سه آمریکایی در تاور ۲۲ در اردن در نزدیکی مرز با سوریه، تشدید قابل توجهی از وضعیت از قبل متزلزل در خاورمیانه است.
تا روز جمعه بیش از ۱۵۸ حمله به نیروهای ایالات متحده و ائتلاف در عراق و سوریه صورت گرفته است، اگر چه مقامات رگبار مداوم پهپادها، راکتها و موشکها را ناموفق توصیف کرده‌اند، زیرا اغلب باعث آسیب جدی یا آسیب به زیرساختها نشده‌اند... .


خبرگزاری فرانسه نوشت:
ارتش اعلام کرد، حمله هواپیمای بدون سرنشین به پایگاهی در اردن روز یکشنبه ۳ نظامی آمریکایی را کشت که اولین بار بود که اعضای نیروهای این کشور در نتیجه آتش خصمانه در طول جنگ اسراییل و حماس کشته شدند.
فرماندهی مرکزی ایالات متحده در بیانیه‌یی با اشاره به یک حمله یک طرفه (پهپاد) که به پایگاهی در شمال شرقی اردن، نزدیک مرز سوریه برخورد کرد، در ۲۸ ژانویه سه سرباز آمریکایی کشته و ۲۵نفر مجروح شدند.


وال استریت ژورنال نوشت:
سه نظامی آمریکایی در حمله هواپیماهای بدون سرنشین در اردن کشته شدند.
حمله به یک پایگاه کوچک در نزدیکی مرز سوریه نشان‌دهنده تشدید درگیریها در منطقه است.
فرماندهی مرکزی ایالات متحده روز یکشنبه اعلام کرد که در حمله پهپادی به پایگاهی در شمال شرق اردن، سه نظامی آمریکایی کشته شدند. ۲۵پرسنل خدماتی ایالات متحده نیز مجروح شدند.
از زمانی که شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در اواسط اکتبر در پاسخ به جنگ اسراییل علیه حماس در غزه، حملات خود را آغاز کردند، اولین بار است که پرسنل نظامی آمریکایی کشته می‌شوند.
یک مقام آمریکایی گفت که حمله شبانه در برج ۲۲، یک پاسگاه کوچک در اردن در نزدیکی مرز سوریه صورت گرفت.
این حمله که توسط یک پهپاد تهاجمی یک طرفه انجام شد، نشان‌دهنده تشدید درگیریها در منطقه است.
پرزیدنت بایدن در بیانیه‌یی گفت: امروز قلب آمریکا سنگین است. ما به تعهد آنها برای مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد. و شک نکنید - ما همه مسئولان را در زمان و به‌نحوی که ما انتخاب کرده‌ایم پاسخگو خواهیم بود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c717251-df4e-40e9-96ec-1add16abacec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات