728 x 90

کسری بودجه و بازی با نرخ دلار

در ایران چه کسی توان بازی با نرخ دلار را دارد؟

واعظی رئیس دفتر روحانی روز ۱۱اسفند ۱۳۹۹ گفت: «نرخ ارز را ۲۷هزار تومان کردیم تا بتوانیم کشور را اداره کنیم» «ما این کار را کردیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را اداره کنیم»

به این صحبت‌های حسن روحانی که بعد در تلویزیون رژیم سانسور شد گوش کنید

«و الا ما اگه بخوایم ارزمون رو مثل گذشته مثل پارسال اگر الآن من به رئیس بانک مرکزی‌ام بگم مثل پارسال شهریور عمل کن. شما بدونید در عرض دو هفته قیمت ارز می‌افته به قیمت پارسال»

این بدین معنی است که مهندسی و تنظیم قیمت دلار در حکومت آخوندی برای تأمین کسری بودجه تنظیم می‌شود. الآن آخوند رئیسی هم در مدت کمتر از ۴ماه قیمت دلار را ۶هزار تومان افزایش داده؛ یعنی در فروش هر دلار ۶هزار تومان به جیب دولت می‌رود.

یک‌راه دیگر تأمین کسری بودجه از جیب مردم سوءاستفاده از ارز ترجیحی است؛ به این نمونه توجه کنید:

تلویزیون رژیم ۷ آذر۱۴۰۰: سوت زنی افشاگران فساد درباره ناپدید شدن ۶۰میلیون دلار ارز ۴۲۰۰تومانی برای واردات کره

این هم راه دیگری برای تأمین کسری بودجه از سفره‌ٔ مردم ایران است؛ یعنی برای کره ارز ۴هزار و ۲۰۰تومانی دریافت می‌کنند. بعد به‌جای واردات همان ارز را در بازار می‌فروشند.

۶۰میلیون دلار به ارز ۴هزار۲۰۰ تومانی برابر است با ۲۵۰میلیارد تومان.

۶۰میلیون دلار به ارز ۳۰هزار تومانی برابر است با ۱۸۰۰میلیارد تومان.

سود حاصله برابر است با ۱۵۵۰میلیارد تومان.

بازی با نرخ ارز یا به عبارتی مهندسی قیمت دلار یکی از راههای تأمین کسری بودجه برای رژیم آخوندی است و این دزدی آشکار از سفره‌ٔ مردم است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab3867c7-0024-4504-83d1-eae42b5efd41"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات