728 x 90

ایران – نمایش انتخابات ارتجاع – شماره ۳

کسادی بازار انتخابات، مخفی نگه‌داشتن آمار تعرفه‌های مصرف شده، اذعان خبرنگاران خارجی به تحریم

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

ایران – نمایش انتخابات ارتجاع – شماره ۳

کسادی بازار انتخابات، مخفی نگه‌داشتن آمار تعرفه‌های مصرف شده، اذعان خبرنگاران خارجی به تحریم

بر اساس گزارشهای رسیده از شعب اخذ رأی در سراسر کشور، تا ساعت ۳ بعدازظهر به وقت تهران، شمار بسیار کمی در نمایش انتخابات رژیم شرکت کرده‌اند. برخی از کارچرخانان حوزه‌ها به ستاد انتخابات گزارش داده‌اند که برخلاف سالهای قبل در وسط روز و با گرمتر شدن هوا و برگزاری نمازجمعه، هم‌چنان مراجعات پایین است و اگر می‌خواهید خبرنگار بفرستید غروب آفتاب بفرستید شاید شلوغ تر باشد.

در گزارشی که یکی از کارگزاران انتخابات در بهارستان استان تهران به ستاد انتخابات ارسال کرده تأکید می‌کند من به همه شعب اخذ رأی سرکشی کرده‌ام، میزان رأی دهندگان بسیار پایین است.

برای پنهان نگاه داشتن ابعاد تحریم، در دستورالعملی که به حوزه‌های مختلف داده شده، مجریان انتخابات موظف هستند که شمار تعرفه‌های مصرف شده و میزان شرکت‌کنندگان را محرمانه تلقی کنند و حتی گزارشهای آماری را تلفنی منتقل نکنند.

طبق گزارشها از بسیاری از شعبه‌ها از جمله در تهران، کرج، تربت‌حیدریه، دورود، سنندج، قزوین، اقلید، مراغه، همدان، چابهار، کاشمر، شهرقدس، اسلام‌آباد غرب، مشکین شهر، مشهد، جیرفت، زنجان، پیشوا، بجنورد، ایذه، صومعه سرا، رضوانشهر، فومن، رشت، گرگان، ایلام، ماسال، شهرری، فهرج، سمیرم، کرمانشاه، نکا، ساری، پاکدشت، کاشان، اصفهان، آمل، نیشابور، قم، فیروزکوه، لنگرود، تالش، خرم‌آباد، بهارستان تهران، شهریار، فولادشهر، آبدانان، شاهین شهر، خوراسگان، نشتارود، ملکان، اردبیل، کرمان و فردیس، تعداد انگشت‌شماری برای رأی دادن مراجعه کرده و در برخی از آنها هیچکس برای رأی دادن مراجعه نکرده است.

رژیم آخوندی برای نشان دادن استقبال مردم از رأی‌گیری، پاسداران، بسیجیها، نیروی انتظامی و سایر نیروهای سرکوبگر و مزدوران خود را به برخی شعبات اخذ رأی می‌برد و فیلمبرداری می‌کند و در تلویزیون حکومتی پخش می‌کند.

ابعاد تحریم به حدی است که آن دسته از خبرنگاران خارجی که اجازه ورود به ایران پیدا کرده‌اند نیز بر عدم شرکت مردم تأکید می‌کنند. این در حالیست که معمولاً خبرنگاران خارجی فقط اجازه دارند به شعب اخذ رأی در مرکز تهران که شلوغ تر است مراجعه کنند.

آسوشیتدپرس نوشت: مقامات رژیم و حتی خامنه‌ای «از عموم مردم خواسته‌اند تا رأی دهند، اما به نظر می‌رسد شعب رأی‌گیری در تهران، تعداد کمی از رأی دهندگان را مشاهده می‌کند... تلویزیون دولتی شعبه‌های شلوغی را نشان داد، اما در جاهای دیگر، به نظر می‌رسد تعداد کمی از رای‌دهندگان در برابر سرمای هوا در تهران مقاومت می‌کنند... . در همین حال، حضور شدید امنیتی در سراسر پایتخت به چشم می‌خورد و افسران پلیس عادی و ضدشورش در میادین و تقاطع های اصلی قابل مشاهده بودند».

روزنامه جهان صنعت رژیم روز ۱۰ اسفند نوشت: «انتخابات مجلس دوازدهم در حالی برگزار می‌شود، که خبری از شور و شوق انتخابات در جامعه، به‌ویژه در کلان‌شهرها دیده نمی‌شود. نظرسنجی‌ها، می‌گوید: نیمی از مردم حتی خبر ندارند که چه انتخاباتی قرار است در اسفندماه برگزار شود»...

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱ اسفند ۱۴۰۲ (اول مارس ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8e0f5b78-0829-4e76-9fd7-a5676d816744"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات