728 x 90

کریستین ساینس مانیتور: شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» در این دور از اعتراضات در ایران

قیام سراسری ایران - ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران - ۱۴۰۱

روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور جمعه ۲۲مهر، با اشاره به اعتراضات فراگیر و رو به گسترش در سراسر ایران از عمق خشم و نارضایتی عمومی به حاکمیت نوشت حالا مدارس و دانشگاهها به کانون اعتراضات تبدیل شده‌اند.

کریستین ساینس مانیتور نوشت، پلیس و شبه‌نظامیان بسیجی تندرو، با حمله به مراکز آموزشی به بازداشت و سرکوب دانش‌جویان می‌پردازند. در عین‌حال، اعتراضات، به فراتر از موضوع حقوق زنان گسترش یافته و به نارضایتی عمومی شهروندان از حکومت منجر شده است.
در این گزارش به‌نقل از یک معلم جغرافیا در مدرسه‌ای در یکی از شهرهای کردنشین آمده است: «معترضان طی چهار هفته شعارهایی یکسان را سر داده‌اند و فکر نمی‌کند کسی بتواند این نسل را متوقف کند».
ساینس مانیتور در بخشی از گزارش خود نوشت، برخی شهرهای ایران روز پنج‌شنبه در بیست و هفتمین روز، هم‌چنان شاهد ادامه اعتراضات مردمی بوده است. و با وجود گسترده نیروهای امنیتی شعارهایی از جمله «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور»، «خامنه‌ای قاتله، حکومتش باطله»، «این آخرین پیامه، هدف خود نظامه»، «آذربایجان بیدار است، حامی کردستان است»، «کردستان، چشم و چراغ ایران»، «فکر نکنید امروزه، قرار ما هر روزه»، «وای به روزی که مسلح شویم»، «توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد، «هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه»، و «کردستان، زاهدان، خونین تمام ایران» سر داده شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d95103a7-98cf-4af7-a90f-5a87fe063632"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات