728 x 90

بالا گرفتن بحران درونی رژیم در فضیحت وزیر قاتل و زن اطلاعاتی

محمدعلی نجفی
محمدعلی نجفی

در حالی که روز پنجشنبه جسد میترا استاد دفن شد، پشت صحنه جنگ گرگها در این ماجرا هم‌چنان در منابع حکومتی آشکار است و به‌دنبال انزجار شدید عمومی از پخش مهندسی شده دستگیری و تسلیم نجفی در تلویزیون تحت‌امر خامنه‌ای، دادسرای جنایی رژیم به ناگزیر اعلام کرد، به‌زودی علیه صدا و سیما اعلام جرم می‌شود!

افتضاح نمایش مدیریت شده  صدا و سیمای آخوندی 

یک وکیل دادگستری رژیم گفت: بعد از حادثه قتل اتفاقات عجیبی در مرحله تحقیقات مقدماتی رخ داد و شاهد بودیم که هیچ‌یک از حقوق متهم رعایت نشده است.

وی افزود: موارد قانونی بسیاری در این پرونده نقض شده است؛ از جمله این‌که آلات جرم پیش از هر گونه بررسی به خبرنگار صدا و سیما سپرده شده و بدون اعلام نظر مرجع رسمی، خبرنگار آن سلاح را آلت قتاله خوانده و حتی گلوله‌ها را که باید برای انگشت نگاری ارسال شود، دستمالی می‌کند.

 

یک حقوقدان دیگر رژیم نیز می‌گوید: این نمایش کاملا مدیریت شده است.

علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت روحانی نیز با انتقاد از نحوه عملکرد رادیو تلویزیون رژیم نوشت: این شور و هیجان‌زدگی صدا و سیما که از قاب تلویزیون بیرون زده قابل توجیه نیست مگر این‌که پای انگیزه‌ها و دلایل فرامتنی در میان باشد.

آشنا مشاور آخوند روحانی نوشت: ‏شیوه جدید پوشش و پردازش اخبار جنایی در صدا و سیما قابل بررسی در شورای نظارت بر صدا و سیما است
محمدرضا عارف عضو مجلس ارتجاع از باند اصلاح طلبان قلابی از عملکرد صدا و سیما درباره پرونده نجفی انتقاد کرد و گفت:
«این پرونده یک پرونده شخصی است و باید صدا و سیما اجازه می‌داد مانند سایر پروندهای شخصی روند طبیعی خود را طی کند و بعد اطلاع‌رسانی کند.
از رفتارهای صورت گرفته به‌خصوص صدا وسیما در جریان پرونده آقای نجفی گلایه‌مندم و اعتراض داریم و دلخوریم.
متأسفانه در هر اتفاقی گروهی دنبال اغراض سیاسی خود هستند و این مسأله درست نیست و نباید از مسائل شخصی افراد برای تسویه حسابهای شخصی استفاده کرد».

واکنش سپاه پاسداران

از سوی دیگر، روزنامه سپاه پاسداران درباره ارتباط میترا استاد و سپاه و وزارت اطلاعات در استدلال مسخره‌ای برای تبرئه کردن سپاه نوشته: کسی نمی‌پرسد این سیاستمدار ورشکسته، چقدر به‌عنوان یک‌سوژه امنیتی می‌تواند مورد توجه باشد! آنان کوشیدند بگویند ورود میترا استاد به زندگی نجفی نقشه‌ای از سوی محمدباقر قالیباف بوده است!

خبرگزاری سپاه پاسداران نیز در واکنشی تدافعی نوشته است: جدا از واکنش‌های پراکنده، قاطبه اصلاح‌طلبان سراسر شب قدر را در شوک و بهت به‌سر می‌بردند. البته آنها تنها یک شب وقت نیاز داشتند تا طوری ورق را برگردانند که نه تنها قاتل تطهیر شود، بلکه خود را در جایگاه مدعی قرار دهند!

واکنش قضائیه آخوند جلاد رئیسی به «ارتباط میترا استاد با نهادهای امنیتی»

از سوی دیگر سخنگوی قوه قضاییه آخوند جلاد رئیسی درباره احتمال "ارتباط میترا استاد با نهادهای امنیتی" گفت: اولاً در این ارتباط قرائنی وجود ندارد؛ ضمن این‌که چیزی که الآن رسیدگی می‌کنیم پرونده قتل است و فعلاً مسئولیت‌مان این است که تکلیف پرونده قتل را روشن کنیم و به سایر زوایای پرونده در فرصت بعدی رسیدگی خواهد شد.
ما تأکید کرده‌ایم که به این پرونده هم با دقت رسیدگی شود و هم به‌لحاظ جریحه‌دار شدن احساسات مردم و جامعه و بازتابی که پیدا کرده، ضمن دقت با سرعت هم رسیدگی شود.
غلامحسین اسماعیلی ادامه داد: ما بنای این را نداریم که دقت را فدای سرعت یا سرعت را فدای دقت کنیم. بایستی تمام ابعاد این پرونده دقیقاً روشن شود و با روشن شدن پرونده قاضی پرونده اظهارنظر قضایی خود را انجام خواهد داد.

تشدید بحران درونی رژیم بعد از دستگیری و تسلیم نجفی

روزنامه حکومتی آرمان  روی تیتر «شلیک به قلب اصلاحات» که در روزنامه حکومتی موسوم به «وطن امروز» درج شده بود انگشت گذاشته و می‌نویسد: روزنامه وطن امروز در صفحه اول خود، کار نجفی را به پای کلیت جریان اصلاحات نوشت و تیتر زد: «شلیک به قلب اصلاحات».

صادق کوشکی، از باند خامنه‌ای‌ هم نوشته است: «مجموعه اصلاحات فقط یک قاتل کم داشت که آن هم جور شد».

روزنامه حکومتی شهروند به‌ نقل از هاشمی طبا از باند مغلوب رژیم در رابطه با حرفهای محمدعلی نجفی که گفته بود استاد حرف‌های او را به عوامل اطلاعاتی گزارش می‌داده است گفت:
به هر حال این مسأله نیز جزو همان زوایای پنهان پرونده خواهد بود؛ فکر می‌کنم با توجه به اتفاقاتی که در ماجرای شهرداری برای آقای نجفی به وجود آمد، این امکان وجود دارد که این خانم همان نقش مرموز را داشته یا به او سپرده‌اند.

پاسدار عزت الله ضرغامی رئیس سابق صدا و سیمای آخوندی  از باندهای رقیب خواست میترا استاد را به وزارت اطلاعات ربط ندهند و اسم مستعار  «پرستو» که به خبرچین‌های وزارت اطلاعات اطلاق می شود را  برای میترا  استاد استفاده نکنند و نوشت: 
«جنایت هولناک آپارتمان ۲۷۰۱معلول کینه و نفرت انباشته از یک‌سو و خشم و غضب آنی از سوی دیگر است. همین! پایان غم‌انگیز دکتر نجفی می‌تواند برای هر فرد سیاسی و غیرسیاسی رقم بخورد. اصلاح‌طلب و اصول‌گرا هم ندارد. سمفونی ‎عاقبت به خیری را جایگزین نغمات پرستویی کنیم! این طور بهتر است». 

علی شکوری‌راد از باند مغلوب رژیم نیز نوشت: «سرنوشت نجفی وضعیت بیرون‌زده مجموعه تعارضات اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، مدیریتی و... غرقابی‌است که همه در آن گرفتارند».

در این میان، عبدالرضا داوری، مشاور محمود احمدی‌نژاد هم نوشته است:«‏ ‎نجفی فردی با نفوذ است و می‌توانست با مبلغی محدود، حذف فیزیکی ‎میترا استاد را برون‌سپاری کرده و ردپایی هم از خود باقی نگذارد.

خبرگزاری رسمی رژیم در خبری از برادر میترا استاد نوشت: برادر میترا استاد گفته است انتقام خون خواهرم را خواهم گرفت. وی گفته است در روزهای آینده، ناگفته‌های خواهرش را به گوش همگان خواهد رساند.
وی گفت: افراد رذل و پستی برای میترا دسیسه قتل چیده‌اند.

در همین حال خبرگزاریهای حکومتی نوشتند روز جمعه ۱۰خرداد محمدعلی نجفی؛ متهم پرونده قتل میترا استاد، به همراه پلیس با حضور در محل وقوع جرم در برج دوبرال(آرمیتا)، صحنه جرم را بازسازی کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66651254-d4b6-41a2-b11e-3c595fa95ad1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات