728 x 90

کرونای جهش‌یافته به شرق و غرب جهان سرایت کرد

کرونا در جهان
کرونا در جهان

دولت هلند روز دوشنبه ۸دی اعلام کرد که تاکنون ۱۱مورد جدید از ابتلا به این‌گونه جهش‌یافته جدید را شناسایی کرده‌اند. اولین مورد از ابتلا به این‌گونه در خاک هلند در اوایل ماه دسامبر اعلام شده بود. با این حال، مقام‌های درمانی هلند تأکید کردند که توانسته‌اند فقط رابطه یکی از این موارد با بریتانیا را تأیید کنند.

هم‌چنین این‌گونه جهش‌یافته جدید کرونا در کره جنوبی نیز شناسایی شده است. مقام‌های این کشور روز دوشنبه اعلام کردند که سه نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و بلافاصله پس از ورودشان به خاک کره جنوبی در قرنطینه قرار گرفتند.

در نروژ و جزیره پرتغالی مادیرا این‌گونه جهش‌یافته کرونا شناسایی شده است. مقامات جزیره مادیرا اعلام نکرده‌اند که چند نفر مبتلا به این ویروس جدید شناسایی شده‌اند اما تأیید کرده‌اند این افراد بعد از بریتانیا وارد این جزیره شدند. نروژ نیز از شناسایی ۲نفر مبتلا به گونه جدید کرونا در این کشور خبر داد.

ویروس جدید کرونا به کانادا نیز سرایت کرده به‌طوریکه تاکنون ۲مورد ابتلا در آن کشف شده است.

ژاپن و سوئد نیز ضمن اعلام شناسایی اولین موارد ابتلا به این‌گونه جدید، تدابیر جدیدی را اجرا کرده‌اند.

در فرانسه نیز پیش‌تر اعلام شده بود که یک مورد تأیید شده از ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا شناسایی شده است.

این گونه جهش‌یافته ویروس کرونا بسیار مسری‌تر از گونه اصلی کروناست، پیش‌تر دهها کشور ممنوعیتهایی را در تردد میان کشورهای خود و بریتانیا اعمال کرده‌اند. عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام کرد که این محدودیت را تمدید کرده است.

وزیر بهداشت انگلستان اولین بار ۱۴دسامبر خبر شناسایی گونه جدید ویروس کرونا را در پارلمان به‌طور رسمی اعلام کرد و سه روز بعد، بوریس جانسون نخست‌وزیر این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی به‌طور عمومی وجود چنین ویروسی را تأیید کرد.

از سوی دیگر دانشمندان هنوز نمی‌دانند که تغییرات ژنتیکی در این ویروس منتهی به چه تغییری در رفتار آن خواهد شد. هم‌چنین شواهدی در دست نیست که این ویروس بیماری متفاوت‌تری ایجاد کند یا به واکسن موجود مقاوم باشد. این در حالی است که تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۶۰هزار نفر در سراسر جهان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc9c9b3e-bc49-485f-aa49-51f8ac835795"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات