728 x 90

کرونا هم‌چنان در جهان قربانی می‌گیرد

کرونا در جهان
کرونا در جهان

با توجه به روند فزاینده شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا، بسیاری از دولتهای اروپایی شامل انگلستان، آلمان، ایتالیا، دانمارک، اسپانیا و یونان، اقدام به اعلام قرنطینه و یا تشدید شدید مقررات مقابله با کرونا کرده‌اند. وضعیت افزایش شیوع کرونا در انگلستان شدیدتر از دیگر کشورها بوده است. روز چهارشنبه ۱۷دیماه، ۱۰۰۰نفر در انگلستان به‌دلیل ابتلا به کرونا جان باختند و طی هفت روز گذشته بیش از ۴۰۳هزار مورد از ابتلای جدید شناسایی شده‌اند که ۴۳درصد افزایش نسبت به هفت روز قبلتر می‌باشد. یک میلیون نفر از شهروندان انگلستان تاکنون واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

در همین حال آژانس دارویی اتحادیه اروپا واکسن کرونای مودرنا را مورد تأیید قرار داد. این دومین واکسنی است که برای استفاده در ۲۷کشور اتحادیه اروپا مورد تأیید این آژانس قرار می‌گیرد.

در ژاپن نیز روز پنجشنبه نخست‌وزیر این کشور در توکیو و در سه منطقه مجاور آن وضعیت فوق‌العاده شیوع کرونا اعلام کرد. بیش از ۲۴۰۰نفر طی ۲۴ساعت گذشته در توکیو مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند.

در آمریکا روز چهارشنبه ۴۱۰۰نفر به‌دلیل ابتلا به کرونا در آمریکا جان باختند و بیش از ۲۶۰هزار نفر ابتلای جدید اعلام شد.

از سوی دیگر دکتر آنتونی فاوچی رئیس انیستیتو ملی آلرژی و بیماریهای عفونی آمریکا گفت به‌رغم اشکالات اولیه به‌زودی ما شاهد واکسیناسیون روزانه حداقل یک میلیون واکسن در سراسر کشور خواهیم بود. او گفت در صورت واکسیناسیون ۷۰ الی ۸۵درصد از شهروندان به «ایمنی گله‌ای» می‌رسیم و انتشار ویروس متوقف خواهد شد. او هشدار داد چند هفته آینده به‌لحاظ افزایش ابتلا به ویروس کرونا خطرناک خواهد بود (آسوشیتدپرس ۱۸دی).

در آلبانی کوجتیم پرادونی آهنگساز مشهور آلبانی در سن ۵۷ سالگی به‌دلیل ابتلا به کرونا جان باخت.

آمار ابتلا به کرونا در آلبانی به‌دنبال تعطیلات کریسمس و سال نو در حال افزایش است.

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد روز چهارشنبه به‌دنبال انجام ۳۹۰۶ تست کرونا ۷۲۵مورد از ابتلای جدید شناسایی شد. این رقم سه برابر آمار دو روز قبل است.

در همین روز ۷نفر دیگر طبق آمار رسمی به‌شمار جان‌باختگان افزوده شد.

پلیس آلبانی اعلام کرد طی روز چهارشنبه ۴۵۹نفر در سراسر کشور به‌دلیل نقض مقررات مقابله با کرونا ۳۰۰۰ تا ۱۰هزار لک جریمه نقدی شدند (تاپ چنل ۱۸دی).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c2bad61-ce81-4d3f-a878-22081b71ba48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات