728 x 90

کرونا در جهان: ۵۰درصد بیماران در پاریس، به‌گونهٔ جدید مبتلا هستند

کرونا در فرانسه
کرونا در فرانسه

ویروس جهش‌یافته کرونا شیوع گسترده‌یی در فرانسه پیدا کرده و شهر دانکرک در شمال این کشور با گسترش سریع ویروس در هفته‌های اخیر مواجه بوده است.

عنصر نگران‌کننده افزایش مبتلایان به‌گونهٔ انگلیسی ویروس است که شیوع سریع‌تری دارد. ۳۶درصد بیماران در فرانسه و ۴۵ تا ۵۰درصد بیماران در پاریس، به‌گونهٔ جدید مبتلا هستند.

دفتر نخست‌وزیر فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد وزیر بهداشت این کشور اولیویه وران به‌شهر دانکرک در شمال فرانسه خواهد رفت تا از نزدیک بر اقدامات مقابله با کرونا در این شهر نظارت کند. (فرانسه۲۴ انگلیسی ۵ اسفند)

آمریکا که از مرز ۵۰۰هزار فوتی در اثر کرونا عبور کرده، اقدامات مقابله با کرونا را افزایش می‌دهد. به‌طور روزانه حدود یک میلیون و ۷۰۰هزار نفر واکسینه می‌شوند و تاکنون ۶۳میلیون واکسن تزریق شده است. (فرانسه۲۴ انگلیسی ۵ اسفند)

آلمان به‌رغم مخالفتهای کمیسیون اروپا، محدودیتهای مرزی خود را به‌مدت هشت روز دیگر تمدید کرد. این محدودیتها جلوی ورود بسیاری مسافران را از مرز چک و اتریش خواهد گرفت و از همین حالا باعث ایجاد راهبندان در جادهٔ مرزی شده است. (سایتATA آلبانی ۵اسفند)

مارک روت نخست‌وزیر هلند اعلام کرد این کشور قوانین منع تردد برای مقابله با کرونا را تا ۱۵مارس (۲۵ اسفند) تمدید می‌کند. او افزود «ما هنوز در مرحله بسیار خطرناکی هستیم و به‌گفتهٔ کارشناسان، موج سوم اجتناب‌ناپذیر است». به‌این ترتیب تعطیلی اماکنی از قبیل رستورانها و کافه‌ها تمدید می‌شود (سایتATA آلبانی ۵ اسفند)

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد طی ۲۴ساعت با انجام ۳۹۹۸ آزمایش، ۱۰۲۱بیمار جدید کرونایی شناسایی شده که معادل ۲۶درصد است. در همین روز ۱۵ نفر طبق آمار رسمی به‌شمار جان‌باختگان افزوده شدند.

ادی راما نخست‌وزیر آلبانی اعلام کرد در دومین هفته مارس واکسیناسیون کادر درمانی تکمیل می‌شود. (تاپ چنل ۵ اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35ce1a27-1885-4d97-97a6-3dfcc751dcb9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات