728 x 90

کرونا در جهان در ۲۴ساعت

کرونا در جهان
کرونا در جهان

آمار درگذشتگان ناشی از کرونا در جهان نشان می‌دهد که در شبانه‌روز گذشته در آمریکا ۵۰۶نفر، در برزیل ۱۶۵۶نفر، در لهستان ۱۳۱نفر، در ایتالیا ۲۹۷نفر، در فرانسه ۱۳۱، در هندوستان ۲۹۱نفر، در مجارستان ۲۲۰نفر و در اوکراین ۲۹۵نفر جان‌باخته‌اند (سایت دانشگاه جانز هاپکینز ۹فروردین). .

به‌دنبال شیوع سریع ویروس جهش‌یافته کووید۱۹ در آلمان و خودداری چند ایالت فدرال از اجرای مکانیزمهای اورژانس دولتی برای مهار آن، آنگلا مرکل تهدید کرد اجرای ضوابط را به‌طور متمرکز در اختیار دولت قرار خواهد داد (سایت گاردین ۹فروردین).

با افزایش موارد کووید۱۹ در مدارس فرانسه، این کشور به سمت اعمال ایزولاسیون و محدودیتهای بیشتر پیش می‌رود. متعاقباً سیاستمداران و اتحادیه‌های صنفی دولت را به بستن مدارس فراخوانده‌اند. مقامات رسمی وزارت بهداشت فرانسه روز دوشنبه اعلام کردند تعداد بیماران تحت مراقبت‌های ویژه با افزایش ۱۰۲مورد جدید، اکنون به ۴۹۱۹مورد بالغ شده که بیشتر از ایزولاسیون سخت ماه نوامبر گذشته است (فرانسه ۲۴).

پس از گزارشات جنجالی مبنی بر تولید لخته خون در بدن پس از تزریق واکسن آسترازنکا، اکنون دانشمندان می‌گویند چنین موارد نادری، به‌خاطر واکنش سیستم دفاعی بدن در اثر واکسن ایجاد می‌شود. آنها معتقدند واکسن آسترازنکا با شروع تولید پادتن در بدن، یاخته‌های منعقد کننده خون را فعال می‌کند و این امر باعث ایجاد لخته خون می‌شود (رویترز ۱۰فروردین).

انگلستان پس از پشت سر گذراندن موفقیت‌آمیز یک دوره فشرده واکسیناسیون، محدودیتهای اجتماعی و ایزولاسیون، اکنون فاز جدیدی را با کاهش محدودیتها، از جمله آغاز مسابقات ورزشی و باز شدن فروشگاهها آغاز می‌کند. اما دولت هم‌چنان در مورد موج جدید کووید۱۹ که بتدریج اروپا را در بر می‌گیرد، هشدار می‌دهد (فرانسه ۲۴).

آلبانی

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد که در شبانه روز گذشته از تعداد ۱۸۹۳ تست انجام شده، ۲۸۵مورد معادل ۱۵درصد ابتلای جدید شناسایی شده است. طی همین مدت ۶نفر جان خود را در اثر کرونا از دست داده‌اند (تاپ چنل ۹فروردین).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/594a3972-6bb9-481f-81ee-a8f757695660"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات