728 x 90

کرونا در جهان در ۲۴ساعت گذشته

کرونا در جهان
کرونا در جهان

آمار فزاینده تلفات کرونا به‌خاطر ویروس جهش‌یافته جامعه جهانی را نگران کرده است.

در شبانه‌روز گذشته در برزیل ۲۷۲۴نفر، در لهستان ۳۵۶نفر، در ایتالیا ۴۲۳نفر، در فرانسه ۴۹۳نفر جان‌باخته‌اند.

در تحولی دیگر، به‌دنبال تأیید مجدد «ایمنی» واکسن آسترازینکا توسط نهاد دارویی اروپا، کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا، استفاده از واکسیناسیون با واکسن انگلیسی- سوئدی آسترازینکا را مجدداً شروع کرده‌اند. (سایت دانشگاه جانز هاپکینز ۲۹ اسفند)

در برزیل، به‌طور متوسط در هر دقیقه دو نفر در اثر کرونا فوت می‌کنند و متخصصان هشدار می‌دهند اگر اقدام موفقیت‌آمیز فوری صورت نگیرد، برزیل به‌زودی با آمار وحشتناک ۴۰۰۰ فوتی در روز مواجه خواهد شد.(یوتیوب فرانسه ۲۴- ۲۹ اسفند)

در فرانسه ۷۵درصد مبتلایان جدید به کرونا به‌علت گونهٔ‌ به‌شدت مسری انگلیسی مبتلا شده‌اند.

درحالیکه پاریس وارد قرنطینهٔ یک ماهه شده است، نخست‌وزیر فرانسه گفت اقداماتی که در پاریس شروع شده ممکن است به‌مناطق دیگر گسترش یابد.

در این قرنطینه تمام مغازه‌های غیراساسی تعطیل می‌شوند، سفر بین مناطق مختلف ممنوع می‌شود و افراد برای تردد باید برگه‌های مجوز ارائه کنند.

محدودیتهای جدید اعمال شده توسط دولت فرانسه برای مقابله با کرونا به‌معنی تعطیلی ۵۹هزار کسب و کار در منطقهٔ پاریس و حومهٔ آن است. این عدد برای کل فرانسه به‌۱۱۰ هزار می‌رسد و به‌معنی ضرر و زیان چهار میلیارد یورویی به‌اقتصاد این کشور است. (یوتیوب فرانسه ۲۴- ۲۹ اسفند)

با افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها در آلمان، مقامات این کشور هر نوع چشم‌اندازی مبنی بر کاهش محدودیتها در کوتاه‌مدت را منتفی کردند. آلمان تلاش می‌کند با موج سوم کرونا به‌طور مؤثری مقابله کند. مؤسسه معتبر کخ اعلام کرد که روند صعود آمار مبتلایان، تصاعدی است و ظرف یک روز از ۹۰مورد به‌ازای ۱۰۰هزار جمعیت به‌۹۵ مورد رسیده است. اگر این عدد از ۱۰۰ بیشتر شود قرنطینهٔ کامل اعمال خواهد شد. (یوتیوب فرانسه ۲۴- ۲۹ اسفند)

در آلبانی وزارت بهداشت اعلام کرد در شبانه روز گذشته از ۲۹۸۶مورد آزمایش، ۴۹۴نفر معادل ۱۷درصد مبتلای جدید به‌کرونا تشخیص داده شدند. در همین مدت طبق آمار رسمی ۱۶نفر جان خود را در اثر کرونا از دست دادند. (تاپ چنل ۲۹ اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e52f599-b885-4962-89ab-214319a02b36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات