728 x 90

کرونا در جهان - مبتلایان کرونا از مرز ۶میلیون نفر گذشت

کرونا در جهان
کرونا در جهان

بنا به گزارش مانیتورکنندگان بین‌المللی روز شنبه ۱۰خردادماه، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بیش از ۱۸۸کشور و مناطق جهان از ۶میلیون نفر گذشت. از این تعداد نزدیک به ۲میلیون و ۷۰۰هزار نفر بهبود یافته و نزدیک به ۳۷۰هزار نفر جان باخته‌اند.

سایت وورلد میتر نوشت که کره‌جنوبی که از اولین کشورهایی بود که با اقدامات وسیع و پرهزینه موفق به کاهش شیوع ویروس کرونا شده بود، بعد از چند روز از بازگشایی مدارس، اقدام به بستن مجدد صدها مدرسه و به تعویق انداختن بازگشایی بسیاری از مدارس دیگر کرد. چرا که در روزهای اخیر مجموعه‌های عفونی آلوده به ویروس کرونا در سئول و دیگر شهرها شناسایی شدند.

این موارد واکنش جدی دولت کره جنوبی و تعطیلی نه تنها مدارس بلکه پارک‌ها و موزه‌ها را به‌دنبال داشت.

واشنگتن پست نوشت که سه تن از دانشمندان عضو کمیته مشورتی دولت انگلستان نسبت به کاهش مقررات مقابله با شیوع ویروس کرونا هشدار دادند. آنها گفتند لغو قرنطینه و مقررات منع ترددات زود هنگام است. پرفسور پیتر هوربی رئیس کمیته مشورتی گفت: قبل از رسیدن به نقطه کاهش مقررات، داشتن یک سیستم آزمایش، ردیابی و قرنطینه با کارآیی عملیاتی ضروریست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/515c781d-7126-4da2-98b2-e8fad6a4a1d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات