728 x 90

محکومیت بانک مرکزی و ۱۲بانک رژیم ایران به‌جرم پولشویی در بحرین

بانک مرکزی ایران
بانک مرکزی ایران

دادستان بحرین اعلام کرد، دادگاه جنایی این کشور بانک مرکزی به‌همراه چند بانک دیگر رژیم ایران و هم‌چنین بانک بحرینی المستقبل و ۶مقام مسئول این بانک را در رابطه با پولشویی به نفع رژیم ایران محکوم کرده است.
روزنامه بحرینی الوطن روز پنجشنبه ۷مرداد، به‌نقل از دادستان بحرین اعلام کرد، ۵نفر از مسئولان بانک المستقبل این کشور را به ۱۰سال زندان و متهم ردیف ششم را به ۵سال حبس محکوم کرده است. علاوه بر آن هر یک از آنها به پرداخت یک میلیون دینار بحرینی نیز جریمه شدند.
به گزارش العربیه ۷مرداد، دادستان این کشور هم‌چنین بانک مرکزی و دیگر بانک‌های رژیم ایران را، هر کدام یک میلیون دینار بحرینی جریمه و تمام نقل و انتقالات مالی آنها از جمله ۱۴۸.۰۷۱ میلیون دلار، ۹۶۷.۹۷ میلیون یورو، ۵۳.۳۶ میلیون درهم امارات و ۲۳۵.۹۳میلیارد ریال ایران نیز را مصادره کرد.
از این پیش‌تر دادستانی بحرین از کشف یک عملیات پیچیده و بزرگ پولشویی به ارزش میلیاردها دلار توسط بانک المستقبل این کشور و بانک ملی و بانک صادرات رژیم ایران گزارش داده بود، این پولشویی برای برخی طرف‌های ایرانی از جمله بانک مرکزی رژیم ایران انجام گرفته است.
بر اساس تحقیقات دادستانی بحرین، بانک مرکزی رژیم ایران از بانک المستقبل بحرین خواسته بود که در نقل و انتقالات مالی از یک سازوکار خاص جهت پنهان‌ ماندن مبدأ و مقصد اموال و میزان معاملات با هدف دور زدن تحریم‌ها و حمایت مالی تروریسم استفاده کند.
مسئولان بانک المستقبل به همراه مقامات بانک مرکزی رژیم ایران از طریق بکارگیری این سازوکار ناشناخته، بیش از ۱.۳میلیارد دلار را ارسال و تحویل گرفتند و یکی از بزرگترین عملیات پولشویی بانکی را انجام دادند.
دادستانی بحرین در ادامه اعلام کرد، تحقیقات درباره دیگر اقدامات بانک المستقبل و بانک‌های رژیم ایران در رابطه با تخلف از قوانین بانکداری بین‌المللی در جریان است که احتمال محکومیت افراد و نهادهای دیگر مرتبط با رژیم ایران وجود دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63e4ca62-6b85-4754-8a1c-c02913e089bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات