728 x 90

کرونا در ایران -در استان اصفهان "به زودی شرایط بحران اعلام می‌شود"

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر تکمیل می‌شود.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲مهر۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۴۰شهر از ۱۰۸هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۳۳۸۳نفر، در اردبیل به ۱۳۰۵نفر، در اصفهان به ۵۲۴۹نفر، در بوشهر به ۱۳۳۵نفر، در خراسان جنوبی به ۷۲۲نفر، در خراسان رضوی به ۶۹۸۲نفر، در خراسان شمالی به ۱۹۰۹نفر، در خوزستان به ۶۹۷۱نفر، در سمنان به ۱۴۱۱نفر، در فارس به ۲۹۷۶نفر، در قم به ۴۸۴۰نفر، در کردستان به ۲۰۶۱نفر، در کرمان به ۱۷۰۱نفر، در گیلان به ۴۳۹۶نفر، در مازندران به ۵۲۰۷نفر، در مرکزی به ۱۴۱۳نفر، در هرمزگان به ۱۴۷۵نفر و در همدان به ۲۸۰۲نفر رسیده است.

در استان اصفهان "به زودی شرایط بحران اعلام می‌شود"

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌گوید تا چند وقت قبل روزانه به ظرفیت یک مینی‌بوس بیمار کرونایی از دست می‌دادیم و حالا با مرگ روزی ۳۰ تا ۴۰ بیمار به اندازه ظرفیت یک اتوبوس.

بهروز کلیدری در نشستی خبری اعلام کرد: «سه نفر از فوتی‌های اخیر زیر ۱۸ سال سن داشتند و در هفته گذشته میانگین روزانه بیماران بستری شده ۲۵۰ نفر بود.»

او از بستری شدن ۱۶ زن باردار در هفته گذشته در اصفهان خبر داده و افزوده که ظرفیت بیمارستان‌های شهر تکمیل است.
کلیدری هشدار داده است که وضعیت پیچیده‌ای در استان ایجاد شده و امروز و فردا به احتمال زیاد در اصفهان شرایط بحران اعلام می‌شود.

صحبت های یک معلم که پس از بازگشایی مدارس به بیماری کرونا مبتلا شده است

در این ویدیو مریم دارابی معلم یکی از مدارس منطقه ۸ تهران، از ابتلا به کرونا و وضعیت وخیم جسمانی خود در پی بازگشایی مدارس و همچنین مشکلات بیمه ای معلمان خبر می دهد.

وی با بیان اینکه هزینه بیمه خدمات درمانی و تکمیلی معلمین سالانه به موازات افزایش حقوق ناچیز معلمان رو به افزایش است اظهار کرد: "علیرغم واریز حق بیمه درمانی و بیمه تکمیلی به مدت چندین سال، هیچ یک از هزینه های درمان و داروی وی شامل بیمه نشده است".

پس از تاکید وزیر آموزش پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس و برگزاری کلاسهای درس حضوری، بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی با استفاده از هشتگ #نه_به_بازگشایی_مدارس اعتراض خود را نسبت به این اقدام در میانه بحران کرونا نشان دادند.

تاخت‌وتاز موج سوم کرونا در بی‌تفاوتی مسوولان و بی‌خبری مردم

  • موارد ابتلا به کرونا در ایران رکورد جدید به جا گذاشت و مسئولان از دو برابر شدن میزان ابتلا در برخی استان‌ها می‌گویند. رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران نیز می‌گوید موج سوم کرونا فرارسیده است.
  • ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت خصوصیت این موج اپیدمی را «انتقال درون‌خانوادگی بالا» عنوان کرده. رعایت نکردن کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، برگزاری تجمعات، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، عادی‌سازی ساعت کاری ادارات، سفرهای اخیر و حجم بالای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بخشی از دلایل شکل‌گیری موج سوم کرونا است./ روزنامه اینترنتی فراز

-کرونا در ایران

وضعیت پیک سوم کرونا در اورژانس!

  • نیروهای اورژانس نزدیک به یک ساعت منتظرند تا بیماران کرونا را تحویل بدهند ، اما متاسفانه تخت خالی نیست! ( چند ثانیه رژیم چهارشنبه ۲مهر)

پیک سوم خطرناک تر از دفعات قبلی است

موج سوم کرونا سخت‌تر از موج دوم/ افزایش موارد ابتلا و فوت کرونا در دو هفته آینده

مسعود یونسیان استاد دانشکده بهداشت و عضو کمیته اپیدمیولوژی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ما موج سوم کرونا را با سطح بالاتری از شروع موج دوم تجربه می‌کنیم و انتظار داریم موارد ابتلا و مرگ و میر موج سوم بیش از موج دوم باشد و شاهد آن هستیم که آمار ابتلا در ابتدای موج سوم ۲برابر موج دوم کروناست.
یونسیان ادامه داد: علت خیز مجدد کرونا در کشور تغییر رفتار مردم در استفاده از ماسک، رعایت نکردن نکات بهداشتی مثل شست و شوی دست‌ها، سفرهای بین شهری و کاهش میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در هیاتها بعد از دهه اول محرم است.
عضو کمیته اپیدمیولوژی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: متأسفانه در ۲هفته آینده شاهد افزایش موارد ابتلا و فوت کرونا خواهیم بود و اگر اقدام مؤثر صورت نگیرد ممکن است فاجعه در راه باشد.(شفقنا ۲مهر۹۹)

استان اصفهان در شرایط فوق بحرانی کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: استان اصفهان در شرایط فوق بحرانی از نظر شیوع بیماری کرونا قرار دارد. آرش نجیمی افزود: «شرایط فوق حاد شده، و طبق آمار، اوضاع روزبه‌روز در حال بدتر شدن است».
وی ادامه داد: «افزایش موارد بستری و به تبع آن موارد حاد چندین روز است که از ۲۰۰مورد فراتر رفته است. موارد فوت نیز افزایش پیدا کرده است».

گسترش شدید بیماری کرونا در استان چهار محال و بختیاری

زنگ هشدار و خطر گسترش کرونا در استان چهار محال و بختیاری به صدا درآمد. به گزارش رسانه‌های رژیم طی دو هفته گذشته تعداد موارد ابتلا به کرونا ویروس در شهرستان بن در استان چهارمحال و بختیاری سیر صعودی داشته و آمار مبتلایان دو هفته آخر شهریور نسبت به مردادماه رشد سه و نیم برابری داشته‌است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به مراجعه ۲۶۳بیمار با علائم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی طی یک روز، تعداد بیماران با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد و تحت مراقبت در بخشهای مراقبت ویژه مراکز درمانی استان را ۳۵نفر اعلام کرد.

آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

  • ابتلا به کرونا در جهان ۳۱.۷۸۸.۰۸۵
  • قربانیان کرونا در جهان ۹۷۵.۵۵۱
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d2f853a-a1f8-4170-82ff-4cc68a2f9472"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات