728 x 90

کر هماهنگ زن‌ستیزانه بدحجابی و واکنش‌های اعتراضی + پیام خانم مریم رجوی

سرکوب زنان تحت عنوان مبارزه با بدحجابی
سرکوب زنان تحت عنوان مبارزه با بدحجابی

در راستای اقدامات سرکوبگرانه علیه زنان میهنمان به بهانه آخوندساخته بدحجابی، رسانه‌های حکومتی از حضور مأموران موسوم به امر به معروف در بیمارستانهای مشهد خبر دادند.

خبرگزاری حکومتی انتخاب روز پنجشنبه ۱۶تیرماه نوشت: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اطلاعیه‌یی حضور تیم های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی برای ارزیابی و بازرسی از نحوه پوشش پرسنل و دانشجویان را تأیید کرد.

محسن پیرهادی عضو مجلس ارتجاع در نامه‌یی به پاسدار اشتری درباره اقدامات سرکوبگرانه علیه زنان به بهانه آخوند‌ساخته بدحجابی به اعتراض مردم اعتراف کرد و نوشت: بعضاً سبک مواجهه مأموران گشت ارشاد با زنان کم حجاب مناسب نیست. آنطور که در مواردی محل گلایه برخی خانواده‌ها و شماری از زنان قرار گرفته است. برخوردهای مختلف و سلیقه‌ای با پوشش زنان از سوی برخی ضابطان، هدایت آنها به ونهای گشت ارشاد، استفاده از ادبیات نامناسب، تحقیر و برخورد نامناسب برخی از مأموران زن در محل بازداشتگاه و بعضاً برخورد با زنان بازداشت شده از قبیل هُل دادن از جمله موارد یاد شده است. موارد این چنینی... مستمسکی برای بهانه جویی معاندان نظام و مدافعان دروغین حقوق زنان در خارج از مرزها قرار می‌گیرد.

 

روزنامه حکومتی اعتماد نیز نوشت: تصاویری که از برخی برخورد‌ها در فضای مجازی پخش شده نشان می‌دهند که مسئولان هنوز قادر به درک این مسأله ساده نیستند که "استفاده از زبان زور، خشونت، بگیر و ببند در مواجهه با مقولات فرهنگی و اجتماعی، نه‌تنها منجر به نتیجه نخواهد بود، بلکه باعث بحرانی‌تر شدن اوضاع و شکل‌گیری مبارزه منفی خواهد شد".

 

به گزارش اینترنت بازار روز پنجشنبه پاساژ کوروش تهران در اعتراض به گشت موسوم به ارشاد و اماکن، و اقدامات زن‌ستیزانه علیه مشتریان زن، مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

 

خانم مریم رجوی: درود به مغازه‌داران و کسبه غیرتمند پاساژ‌ کوروش در تهران که در برابر آزار و اهانت گشتیهای رژیم به زنان که خواهرانشان هستند به تعطیل مغازه‌ها و پاساژ‌ اقدام کردند. این الگویی است که باید در سراسر کشور از آن درس گرفت و با سرکوب زنان در این ایام به هر قیمت مقابله کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2fdd353e-bd9b-45c4-9707-110f89501ff8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات