728 x 90

کاهش بهای نفت

کاهش بهای نفت
کاهش بهای نفت

عربستان سعودی گفته است اجازه نخواهد داد بازار با افت عرضه نفت مواجه شود.

خبرگزاری رویترز گزارش داد فشارهای دونالد ترامپ بر کشورهای عضو «اوپک» برای افزایش تولید نفت، به کاهش بهای آن انجامیده‌ است.

 

روز دوشنبه ۲اردیبهشت رئیس‌جمهور آمریکا تمامی معافیتهای مربوط به فروش نفت که برای هشت کشور در نظر گرفته شده بود را لغو کرد.

سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌یی اعلام کرد: «رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفته است از صدور مجدد معافیت برای هشت کشوری(چین، ترکیه، هند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، ایتالیا و یونان) که دارای شرایط معافیت بودند، خودداری کند. این تصمیم به‌منظور رساندن صادرات نفت رژیم ایران به صفر است. که رژیم را از منبع اصلی درآمدش محروم خواهد ساخت. آمریکا، عربستان و امارات، ۳تولیدکنندهٔ بزرگ انرژی جهان، به‌همراه دوستان و متحدانمان، متعهد هستیم که اطمینان حاصل کنیم که بازار نفت جهانی به میزان کافی تأمین شود. ما موافقت کردیم که دست به اقدامات به موقع بزنیم تا در حالی‌که تمامی نفت رژیم ایران از بازار حذف می‌شود، نفت مورد نیاز جهان تأمین شود.»

این معافیت در روز ۱۲اردیبهشت به پایان می‌رسد و دیگر هیچ کشوری مجاز به خرید نفت از رژیم آخوندی نیست.

 

به‌دنبال لغو معافیتهای خرید نفت از ایران، کره جنوبی به‌دنبال جایگزینی برای نفت ایران است.

خبرگزاری رویترز با مخابره این خبر افزود:‌ کره جنوبی بزرگترین خریدار نفت تلخیص شده(condensate)‌ ایران است، که یک ماده نادر برای سازوکار پتروشیمی ارزش گذاری شده است.

منابع صنعتی و تحلیلگران می‌گویند شرکت کره جنوبی. ایشلون پتروکم SK Incheon Petrochem Co Ltd و بانک سهام نفتی هوندای و هانوا توتال پتروشیمی قرار است یکبار دیگر جهان را برای جایگزین بگردند.

 

وزیر نفت و گاز هند روز سه‌شنبه ۳اردیبهشت در واکنش به لغو معافیت صادرات نفت از ایران اعلام کرد کشورش آماده تأمین نیازهای نفتی این کشور از دیگر کشورها است.

وزارت نفت و گاز هند با انتشار بیانیه‌یی گفت: هند دارای طرح و برنامه قوی برای تضمین تأمین نفت در اختیار دارد.

پالایشگاههای هند به‌طور کامل آماده هستند بدون هر گونه مشکلی نیازهای کشور برای بنزین، گازوییل و دیگر تولیدات پتروشیمی را تأمین نمایند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e077164-752d-4d4c-bf5f-b83794ce7827"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات