728 x 90

کانون‌های قدرت فاصله بین میلیون و میلیارد و البته این روزها هزار میلیارد را در زمانی اندک طی می‌کنند

شمش طلا
شمش طلا

روزنامه حکومتی شرق در مطلبی با عنوان، دولت، مردم و رنج تورم به فروپاشی طبقات اجتماعی به قعر خط فقر و فلاکت که دیگر نمی‌توانند «با چنگ‌و‌دندان» موقعیت اجتماعی خود را در نظام «مولتی میلیاردرهای» مافیای آخوندی حفظ کنند، اعتراف کرد.

شرق نوشت:... طبقه متوسط جامعه ما مدام با تهدید افتادن به زیر خط فقر روبه‌رو بوده و با این خطر ماندگار خو گرفته‌اند. برخی از خانواده‌های مورد اشاره، با سماجت بسیار سعی کرده‌اند موقعیت خود را با چنگ‌و‌دندان حفظ کنند اما معمولاً بعد از یکی، دو دهه مقاومت عاقبت تسلیم سرنوشت شده و با دلی شکسته به زیر خط فقر مهاجرت کرده‌اند. در مقابل گروهی بسیار اندک از شهروندان در سایه ارتباطات رانتی و وابستگی به کانون‌های قدرت فاصله بین میلیون و میلیارد و البته این روزها هزار میلیارد را در زمانی اندک طی کرده و به جمع مولتی‌میلیاردرهای تازه به دوران رسیده پیوسته‌اند. .
دولتها با بی‌عملی در میدان مقابله با آثار تورم، بر رنج شهروندان صدمه‌دیده از جریان تورمی افزوده‌اند و علاوه‌ بر این به اشکال مختلف به بازیگران میدان اقتصاد اجازه داده‌اند تا دست در جیب مردم کرده و بخشی از درآمد آنان را برای خود بردارند. (روزنامه حکومتی شرق ۹بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/342c8696-e137-46dc-bc75-108619b2f832"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات