728 x 90

سفر باقری معاون وزارت‌خارجه رژیم در ادامه تلاشها برای دور زدن مذاکرات

دیدار باقری با ریابکوف در مسکو
دیدار باقری با ریابکوف در مسکو

در ادامه تلاشهای رژیم برای دور زدن مذاکرات وین، باقری، معاون وزارت‌خارجه رژیم روز جمعه به مسکو رفت.

وی که پیش از این با انریکه مورا، معاون جوزف بورل در بروکسل دیدار کرده بود، گفت دیدار از مسکو در چهارچوب دیدارهای جداگانه با اعضای چهار به اضافه یک صورت گرفته است.

باقری در دیدار با ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: گفتگوهای جدید تنها در صورت «لغو تحریم‌ها و اجرای تمام و کمال تعهدات طرفین» موفقیت‌آمیز خواهد بود. (خبرگزاری حکومتی ایرنا ۷آبان)

سفر باقری به مسکو در حالیست که میخائیل اولیانف نماینده روسیه در مذاکرات اتمی در واکنش به اظهارات امیر عبداللهیان مبنی بر دور زدن مذاکرات وین، اعلام کرد: پیش نویسهای تهیه شده در شش دور توافق هسته‌یی در وین محصول تلاش جمعی است و نمی‌توان آن را به سطل آشغال ریخت.

امیر عبداللهیان وزیر خارجه رژیم روز چهارشنبه گفته بود: ما نمی‌خواهیم از نقطه بن‌بست مذاکرات وین، وارد گفتگوها شویم؛ ولی در عین‌حال فرمتی که در وین شکل گرفته را قبول داریم.

اولیانوف در موضع‌گیری خود تأکید کرد که در وین هیچ بن‌بستی در کار نبود و رژیم ایران باید توضیح بدهد که مشکل پیش نویسها که در شش دور مذاکره تهیه شده چیست؟ (سایت حکومتی انتخاب ۶آبان)

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با یورونیوز ۶آبان گفت: نتوانسته‌ایم از سایت کرج بازدید کنیم بازرسی از این سایت برای ما یک چالش است.

گروسی افزود: رژیم ایران باید تمام تضمینهای لازم را به جامعه بین‌المللی بدهد و نشان دهد که هیچ چیز نادرستی در برنامه هسته‌یی آن وجود ندارد. البته برای روشن شدن این موضوع، نقش بازرسان مهم است.

روز جمعه ۷آبان کاخ‌سفید از برگزاری اجلاس سران آمریکا، فرانسه، انگلستان و آمریکا درباره برنامه اتمی رژیم در روز شنبه در ایتالیا خبر داد.

رویترز گزارش داد: اصلی‌ترین موضوع نشست بایدن و رهبران اروپایی در حاشیه اجلاس سران جی۲۰ در ایتالیا بحران مذاکرات اتمی با رژیم ایران است.

وال استریت ژورنال ۷آبان نوشت: جیک‌سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید به خبرنگاران گفت جو بایدن در سفر خود به ایتالیا در نشستی با سران آلمان، فرانسه و انگلستان برای بازگرداندن رژیم ایران به تبعیت مجدد از توافق اتمی شرکت خواهد کرد. او این گفتگوها را فرصتی برای متحد کردن این کشورها در رابطه با توسعه برنامه اتمی رژیم ایران دانست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ec61155-6116-43bc-891e-f10fa642eba5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات