728 x 90

کارگزار حکومتی: «کمبود داروهای داخلی در ۲۰سال اخیر سابقه نداشته است!»

کمبود دارو
کمبود دارو

روزنامه حکومتی رسالت ۲۹آذر، با اعتراف به مافیای دارو در حاکمیت فاسد آخوندی نوشت:... وضعیت بازار دارو هم‌چنان آشفته و نابسامان است... کمبودهای دارویی در صورت عدم تأمین ارز مورد نیاز، تا انتهای امسال به ۴۰۰ تا ۵۰۰قلم می‌رسد.

رسالت نوشت: عدم تخصیص ارز، کمبود مواد اولیه، افزایش قیمت و سهمیه‌بندی داروها، اشتباهات مدیریتی (؟!) در زنجیره تولید، توزیع و واردات دارو از جمله دلایلی است که از ابتدای امسال در حوزه کمبود و افزایش قیمتها اعلام‌شده اما نایابی و کمیابی دارو به هر علتی که باشد، (!) سرگردانی و کلافگی بیماران را در پی دارد و این وضعیت آن‌قدر جدی است که رئیس انجمن داروسازان گفته است: «کمبود داروهای داخلی در ۲۰سال اخیر سابقه نداشته است!»...
... مدت‌هاست که مردم برای تهیه ساده‌ترین و بدیهی‌ترین اقلام دارویی باید داروخانه‌های بسیاری را زیرپا بگذارند و یا دست به دامن دلالان شوند تا تعداد محدودی از داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند که حتی در این حالت هم دارو معمولاً قاچاق و غیرقابل اعتماد است.
... در حال حاضر از کمبود ۱۰۰ تا ۱۵۰قلم داروی وارداتی و تولید داخلی سخن به میان آمده و مدیرکل امور سازمان غذا و دارو پیش‌بینی کرده است: «تا انتهای امسال میزان کمبود ما به ۴۰۰ تا ۵۰۰قلم دارو خواهد رسید»... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a86f3c4-5826-4eb2-bed9-c527dff404c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات