728 x 90

انتخابات عراق,

وضعیت وخامت‌بار زندگی مردم عراق، سبمل بی‌کفایتی دولت نوری مالکی

-

عراق در اندوه
عراق در اندوه
وضعیت نابسامان و وخامت‌بار زندگی مردم عراق سمبل بی کفایتی سیاسی و فساد دولت نوری مالکی است.

هفت سال پس از اشغال عراق توسط آمریکا، مردم این کشور با تنها چند ساعت برق در روز و کوهی از آشغال و برکه‌های فاضلاب در اطرافشان زندگی می‌کنند و می‌پرسند، برای چه باید رأی بدهند. کارزارهای انتخاباتی در جریان است و شهرها به گونه‌یی به جنگلی از پوسترها و بنرها تبدیل شده است. رویتر می‌گوید، وضعیت محله‌های بغداد مانند شهرک صدر، برای بسیاری سمبل بی کفایتی سیاسی و فساد دولت که منجر به اداره نادرست ثروت کشور یعنی نفت، و هم‌چنین بی‌رغبتی مردم درشرکت درانتخابات شده، می‌باشد.
در شهرک صدر کودکان در میان آشغالها و فاضلاب که بوی تعفن آن در فضای محیط پیچیده، بازی می‌کنند. یک شهروند عراقی گفت ”وقتی باران می‌بارد، فاضلابها سرریز می‌کنند و خیابانها را آب فرامی‌گیرد، و هیچ‌کس نمی‌تواند به بازار یا کار برود. خیابانها پر از اشغال می‌شوند. ما نیاز به دولتی داریم که به این خیابانها بیاید و آنرا بازدید کند“ .

وسام، یک شهروند عراقی گفت: ”از دو ماه قبل از انتخابات مقامات د‌ولتی آمدند و سری به این ناحیه هم زدند، که گویا دلشان برای مردم میسوزد. اما مردم عراق به خوبی می‌توانند میان کاندیداهایی که حاضر به خدمت به مردم هستند، با دیگران فرق بگذارند. با این وصف آنها می‌خواهند پشت نامهای احزاب سیاسی یا حتی مذهب مخفی شوند، اما مردم عراق دیگر گول نمی‌خورند. ما می‌توانیم کسی را که دلش برای خدمت به مردم می‌تپد، حتی اگر سکولار، دموکرات یا لیبرال باشد، بشناسیم. مهمترین چیز برای ما، خدمت به مردم وعراق است“ .

رویتر گفت: ”براساس گزارش «سازمان دیده بان شفافیت بین‌المللی» عراق یکی از فاسدترین کشورهای جهان به شمار می‌رود“ .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f15d3e9b-6d81-448f-80db-8c07726288a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات