728 x 90

کارشناس حکومتی: کاری که در چارچوب UNSCOM علیه عراق در دهه ۱۹۹۰ انجام دادند، علیه ایران پیاده خواهند کرد

کمیسیون ویژه ملل متحد(UNSCOM)
کمیسیون ویژه ملل متحد(UNSCOM)

نصری از کارشناسان حکومتی نسبت به تبعات و پیامدهای ادامه بندبازیهای سران نظام در مذاکرات هشدار داد و گفت: «هشدارهای کارشناسان مجرب را نادیده نگیرید؛ تعبیر به هراس‌افکنی هم نکنید. تبعات ورود شورای امنیت را مانند قبل دست‌کم نگیرید».
نصری با بیان این‌که افتادن در دام شورای امنیت می‌تواند چشم‌انداز تیره و تار و بازگشت‌ناپذیری را به‌دنبال داشته باشد گفت: احتمال ورود مجدد شورای امنیت بالاست. این بار برقِ شورای امنیت [نظام] را بگیرد، دست‌بردار نخواهد بود. ‏ دیگر هم توان این را نداریم تا بدون اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت آنها را لغو کنیم. یعنی دیگر مجال نخواهند داد آنچه دکتر ظریف انجام داد، تکرار شود. تردید نکنید رژیم بازرسی تأسیسات را از «آژانس» به «شورای امنیت» منتقل خواهند کرد - با اختیاراتی بس وسیع‌تر و پیامدهایی سنگین‌تر. ‏ یعنی کاری که در چارچوب UNSCOM(کمیسیون ویژه ملل متحد) علیه عراق در دهه۱۹۹۰ انجام دادند، علیه ایران پیاده خواهند کرد؛ روسیه و چین نیز همراه خواهند شد. جلوی یک آسیب جدی امنیتی - و یک بی‌ثباتی بلندمدت اقتصادی و روانی - را اگر شده با زیانهای قابل جبران فعلی بگیرید؛ اما نگذارید سندی دست طرف مقابل قرار بگیرد که دست‌اش برای زمینه‌چینی‌های خطرناک و اِعمال انواع آسیب‌های دائمی باز شود. (روزنامه حکومتی آرمان ۲۵آذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7dae78dc-adca-4676-8304-7b12fff15e05"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات