728 x 90

کارزار بین‌المللی برای مقابله با کرونا و پیامدهای آن

کارزار بین المللی برای مقابله با کرونا
کارزار بین المللی برای مقابله با کرونا

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی با توجه به پیش‌بینی گسترش کرونا، از کشورهای جهان خواست بر تدابیر مقابله با کرونا بیفزایند. وی نسبت به هر گونه عجله و ساده‌انگاری هشدار داد و تأکید کرد: ما هنوز در مبارزه با کرونا راه طولانی در پیش‌ داریم.

گزارشی در این باره:

نیویورک تایمز روز شنبه ۱۶فروردین ۹۹ گزارش داد: وزیر دادگستری آمریکا به اداره زندانهای فدرال ابلاغ کرد تا زندانیان بیشتری را از سه زندان فدرال که موارد ابتلا به کرونا دیده شده آزاد کنند. او گفت به‌دلیل وضعیت اضطراری ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا زندانیان بیشتری باید آزاد و بشکل حبس خانگی دوره زندان خود را بگذرانند.

 

خبرگزاری رویترز روز جمعه ۱۵فروردین ۹۹ گزارش داد: رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مرزهای ۳۱شهر ترکیه از جمله استانبول را تا ۱۵روز آینده بر روی خودروها می‌بندند و تنها خودروهای حامل غذا، دارو و اقلام بهداشتی مجاز به ورود و خروج خواهند بود. او گفت استفاده از ماسک صورت در محلهای عمومی و محلهای کار اجباری خواهد بود. اوایل فروردین ترکیه از افراد بالای ۶۵سال و دارای بیماریهای قلبی خواست تا در خانه‌های خود باقی بمانند.

 

فرانسه ۲۴روز جمعه ۱۵فروردین ۹۹ گزارش داد: دکتر آنتونی فاوچی، مدیر مرکز کنترل آلرژی و بیماریهای ریوی آمریکا طی مصاحبه‌یی گفت برای پیروزی در مبارزه با کرونا در آمریکا ما راه طولانی پیش‌رو داریم و حفظ فاصله اجتماعی تنها راه نجات انسان‌ها و کاهش شیوع کرونا است. در این مبارزه ما هنوز در وسط راه هم نیستیم. فاوچی به تحقیقات جدیدی اشاره کرد که ویروس کرونا می‌تواند حتی از طریق صحبت دو نفر باهم بدون این‌که سرفه یا عطسه‌یی انجام شده باشد منتقل و گسترش یابد.

 

خبرگزاری فرانسه روز شنبه ۱۶فروردین ۹۹ گزارش داد: در چین روز شنبه در یادبود جان‌ باختگان کرونا شامل کادر پزشکی سه دقیقه سکوت اعلام شد. ساعت ۱۰صبح بوقت محلی مردم دست از کار کشیده، تمامی خودروها، قطارها و کشتی‌ها بوق خود را بصدا در آورده و آژیرهای حمله هوایی بصدا در آمدند و قطارهای زیرزمینی پکن از حرکت ایستادند. چین اعلام کرده است بیش از ۳۰۰۰نفر به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان‌ باخته‌اند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2579007b-6590-42f0-b7b1-26387caab8f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات