728 x 90

کاخ سفید: گزارش آژانس درباره افزایش تولید اورانیوم با غنای بالا در ایران به‌شدت نگران است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

سخنگوی شورای امنیت کاخ‌سفید روز سه‌شنبه پنجم دیماه با ابراز نگرانی شدید از گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که آمریکا از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره افزایش تولید اورانیوم با غنای بالا در ایران به‌شدت نگران است.
رویترز نیز در گزارشی از ابراز نگرانی کاخ‌سفید از گزارش جدید آژانس نوشت که آدرین واتسون با اشاره به تشدید تنش هسته‌یی از طرف رژیم ایران در هنگامی که گروه‌های نیابتی تحت حمایت جمهوری اسلامی به «فعالیت‌های خطرناک و بی‌ثبات‌کننده خود در منطقه» از جمله حملات پهپادی و راکتی در عراق و سوریه ادامه می‌دهند و نیز تداوم حملات حوثی‌ها علیه کشتی‌های تجاری در منطقه، نگران‌کننده است.
این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌یی نسبت به افزایش ذخایر اورانیوم ۶۰درصدی رژیم آخوندی هشدار داد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد رژیم ایران کاهش سرعت غنی‌سازی اورانیوم خود را با خلوص ۶۰درصد، که نزدیک به درجه تسلیحاتی است، معکوس کرده است و از نرخ ۳کیلو گرم به حدود ۹کیلو گرم در ماه بازگشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/37d148bb-f45c-445b-8ca5-0b5508a5b0b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات