728 x 90

کاخ سفید: تحریم‌های رژیم ایران که روز چهارشنبه اعلام شد، توافق اتمی را از مسیر خود خارج نمی‌کند

کیت بدینگفیلد جانشین موقت سخنگوی مطبوعاتی کاخ‌سفید
کیت بدینگفیلد جانشین موقت سخنگوی مطبوعاتی کاخ‌سفید

کیت بدینگفیلد جانشین موقت جن ساکی سخنگوی مطبوعاتی کاخ‌سفید روز ۱۰فروردین در کنفرانس مطبوعاتی خود در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر تحریم‌های روز چهارشنبه وزارت‌خارجه آمریکا روی مذاکرات اتمی گفت: تحریم‌های رژیم ایران که روز چهارشنبه اعلام شد، توافق اتمی را از مسیر خود خارج نمی‌کند. نه اصلا، این تحریم‌ها ربطی به توافق اتمی ندارد.

وی گفت: این تحریم‌ها در واقع چیزی را نشان می‌دهند که ما همیشه گفته‌ایم که ما به حسابرسی از رژیم ایران به‌خاطر تکثیر موشکی و حمایتش از شبکه‌های نیابتی ادامه می‌دهیم. در عین‌حال ما به‌لحاظ دیپلماتیک کار می‌کنیم تا محدودیتهای سفت و سختی بر برنامه اتمی آن اعمال کنیم.

تحریم‌هایی که امروز اعلام شدند چه ما به برجام برگردیم یا برنگردیم به قوت خود باقی می‌مانند.

کیت بدینگفیلد در ادامه گفت: در مورد مشکل برنامه موشکی و حمایت از نیابتی‌ها، وقتی رژیم ایران در شرف رسیدن به گریز اتمی نباشد به شیوه بهتری به آنها پرداخته می‌شود.

بنابراین در نهایت ما می‌توانیم رژیم ایران را در رابطه با مسائلی مانند برنامه موشکی مورد حسابرسی قرار بدهیم در عین‌حال در جهت رسیدن به یک توافق بالقوه برای محدودساختن برنامه اتمیش کار کنیم.(سایت کاخ سفید ۱۰فروردین)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2266ad6e-7438-4d2a-9f2a-63f453b83b02"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات