728 x 90

کاخ سفید باید بازار گروگان‌ها را با رژیم ایران ببندد

آمریکا باید بازار گروگانها را با ایران ببندد
آمریکا باید بازار گروگانها را با ایران ببندد

سایت ۱۹۴۵ (وابسته به جمهوریخواهان آمریکا) روز ۴شهریور درباره معامله دولت آمریکا با رژیم آخوندی بر سر گروگانها و پرداخت ۶میلیارد دلار از پولهای بلوکه شده ایران نوشت: کاخ‌سفید باید بازار گروگانها را با ایران و روسیه ببندد.

این مطلب که توسط پیتر دوران از بنیاد دفاع از دموکراسیها نوشته شده، می‌افزاید: صحنه دراماتیک بود و مخاطرات بالا بود. در تابستان ۱۹۸۷، میلیون‌ها آمریکایی در جلسات استماع ایران-کنترا شرکت کردند تا شاهد باشند که جورج شولتز، وزیر امور خارجه، یک کلاس استادی در مورد این‌که چرا آمریکا هرگز نباید زندانیان یا سایر پاداش‌ها را با گروگانهای آمریکایی مبادله کند، برگزار کرد. او با تمسخر شدید گفت: «پروردگارا ما را از چنین ایده‌های درخشانی نجات بده. چنین معاملاتی یک بازار گروگان ایجاد می‌کند که هرگز با کمبود عرضه مواجه نخواهد شد.

شولتز توضیح داد: دقیقه‌ای که برای یک گروگان پرداخت می‌کنید، به آنها انگیزه می‌دهید تا گروگانهای بیشتری را بگیرند.  دولت بایدن از آموختن این درس امتناع کرده است و در این ماه موافقت کرد که ۶میلیارد دلار از درآمد نفت منجمد را در ازای آزادی پنج گروگان تهران آزاد کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3600e4c-5a10-4576-bfe1-d8908f321fc8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات