728 x 90

ژنرال جک کین: پیگیری تسلیحات اتمی پایان رژیم ایران خواهد بود

ژنرال جک کین
ژنرال جک کین

ژنرال جک کین معاون رئیس ستاد پیشین ارتش آمریکا در مصاحبه با نیوزویک درباره نقض برجام توسط رژیم آخوندی و افزایش غنی‌سازی اورانیوم گفت:‌ فکر نمی‌کنم آنها مسابقه‌یی برای دستیابی به سلاح هسته‌یی بگذارند به‌دلیل این‌که این کار پایان رژیمشان خواهد بود.

وی افزود:‌ آمریکا برای این‌که رژیم ایران به سلاح هسته‌یی دست پیدا نکند بی‌نهایت جدی است و این کار اقدام نظامی را اجباری خواهد کرد.

 

ژنرال جک کین افزود: افزایش غنی‌سازی توسط رژیم ایران تلاشی برای باجگیری از جامعه بین‌المللی است. این بحران هنوز تا حدودی از کشیده شدن به یک جنگ باز فاصله دارد.

هفته گذشته ذخائر [اورانیوم غنی شده] رژیم ایران از ۳۰۰کیلو گرم مجاز عبور کرد که محکومیتهایی از طرف جامعه جهانی را برانگیخت. در آخر هفته، تهران اعلام کرد که الآن اورانیوم را تا پنج درصد برای استفاده در نیروگاه بوشهر خود غنی‌سازی می‌کند.

جک کین ابراز داشت حرکت در لبه پرتگاه توسط تهران برای این طراحی شده است که به‌زور امتیازاتی از امضا کنندگان اروپایی برجام – انگلیس، فرانسه و آلمان- که هنوز به توافقنامه متعهد هستند، بگیرد.

دیپلماتهای آمریکا با همتایان اروپایی کار می‌کنند تا با فشار رژیم ایران مقابله کنند. این بسیار مهم است که اروپایی‌ها به باجگیری هسته‌یی این رژیم تن ندهند.

 

معاون رئیس ستاد پیشین ارتش آمریکا با اشاره به این‌که ترامپ هم‌اکنون ”تهاجم استراتژیک خود را با کارزار فشار حداکثری“ تحریم‌های اقتصادی حفظ می‌کند اظهار داشت این رویکرد ”در حال فلج کردن رژیم ایران است، آنها هرگز در هیچ زمانی با چنین فشاری مواجه نبودند.

من فکر نمی‌کنم رژیم ایران تا زمانی که آنها گزینه هایشان تمام شود به پای میز مذاکره بیایند. من همچنین فکر نمی‌کنم که آنها مسابقه‌یی برای دستیابی به سلاح هسته‌یی بگذارند به‌دلیل این‌که این کار پایان رژیمشان خواهد بود.

فکر می‌کنم که آنها متوجه هستند که آمریکا با دولت کنونی در رابطه با تحمل نکردن یک سلاح هسته‌یی بی‌نهایت جدی هستند و این کار اقدام نظامی را اجباری خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb5ea27c-3e6c-4ac1-8cbc-8aefb7e3bf4c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات