728 x 90

ژاپن حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان را محکوم کرد

نفتکش ژاپنی  کوکائا
نفتکش ژاپنی کوکائا

دولت ژاپن حمله روز پنجشنبه رژیم آخوندی به یک نفتکش تجاری مرتبط با ژاپن را محکوم کرد. سخنگوی وزارت‌خارجه ژاپن، در بیانیه‌یی، بر ادامه گردآوری اطلاعات مربوطه و حفاظت از ایمنی دریانوردی تأکید کرد.

وی گفت: ایمنی در تنگه هرمز برای امنیت انرژی ژاپن حیاتی است، و به همان اندازه برای صلح و رفاه جامعه بین‌المللی، از جمله کشور ژاپن اهمیت دارد.

 

سازمان ملل ‌متحد حمله به نفتکش‌ها را محکوم کرد

آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل ‌متحد حمله به نفتکش‌ها را محکوم کرد.

دبیرکل سازمان ملل ‌متحد خواستار تحقیقات مستقل درباره حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان شد و گفت حقیقت باید روشن شود. آنتونیو گوترز عصر جمعه ۲۴خرداد به خبرنگاران گفت سازمان ملل این حملات را محکوم می‌کند. دبیرکل سازمان ملل ‌متحد روز پنجشنبه نیز ضمن تأکید بر اهمیت و حساس بودن منطقه خلیج‌فارس گفت جهان تاب و توان پذیرش رویارویی و تنش بزرگ در این منطقه را ندارد.

 

جرمی‌ هانت وزیر خارجه انگلستان روز جمعه ۲۴خرداد تأکید کرد سپاه پاسداران عامل حملات به دو نفتکش در دریای عمان است و «هیچ عامل دولتی دیگری را نمی‌توان مسئول دانست.

وی در بیانیه‌یی تأکید کرد: «نتیجه ارزیابی‌های خود ما آن است که مسئولیت این حملات، قریبِ به یقین، برعهده بخشی از دستگاه نظامی رژیم ایران است.

 

دبیرکل اتحادیه عرب به رژیم ایران هشدار داد که رفتارش را تغییر دهد

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب روز جمعه ۲۴خرداد به رژیم ایران هشدار داد که رفتارش را تغییر دهد.

به گزارش رویترز وی گفت: رژیم ایران همه را به سمت یک رویارویی می‌کشاند و در صورت رخ دادن این رویارویی هیچکس در امان نخواهد بود.

دبیرکل اتحادیه عرب روز پنجشنبه نیز در جلسه شورای امنیت با تأکید بر این‌که «برخی طرفها سعی دارند منطقه را به آتش بکشند» خواستار اقدام فوری شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد برای مقابله با حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان شد.

 

پاتریک شاناهان:‌ آمریکا روی تشکیل یک اجماع جهانی درباره رژیم ایران تمرکز دارد

پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا درباره حمله رژیم آخوندی به نفتکشها در دریای عمان گفت: این مسأله‌یی نیست که فقط به آمریکا ربط داشته باشد. این یک مسأله بین‌المللی است و ما روی ساختن اجماعی بین‌المللی تمرکز می‌کنیم.

وی افزود:‌ «۱۵درصد نفت جهان از تنگه هرمز می‌گذرد. بنابراین معلوم است که ما در صورت نامساعد شدن اوضاع باید گزینه‌هایی برای احتمالات پیش‌بینی نشده در نظر بگیریم. ما در ضمن باید برای این وضعیت بین‌المللی حمایت بین‌المللی را نیز جلب کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e7b7e0b4-9b1e-4846-8ce5-94abe8b90855"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات