728 x 90

چپاول در مجلس ارتجاع؛ بحران رژیم و فضیحت ماستمالی

سخن روز
سخن روز

برملا شدن اسناد رسواگر چپاولگریهای مجلس دست‌نشاندهٔ خامنه‌ای و انتشار لیست حقوقهای نجومی اعضای مجلس، موجی از خشم و تنفر اجتماعی برانگیخته است. در هراس از پیامدهای اجتماعی این رسوایی، بحران جدیدی در رژیم سر باز کرده و باندهای مافیایی حاکم به‌جان هم افتاده‌اند. در این میان، از مجلس تا دیگر ارگانها و دستگاه تبلیغاتی رژیم به‌تلاش و تقلای مذبوحانه‌یی دست یازیده‌اند تا اسناد افشا شده را تکذیب یا آن را کوچک‌نمایی کنند، اما تلاش آنها جز برهم زدن این گنداب و شعله‌ور کردن بیش از پیش خشم و نفرت مردم نتیجه‌یی نداشته است.

روابط عمومی مجلس ارتجاع اقدام به‌انتشار سراسیمه لیست ماستمالی شدهٔ حقوق خرداد۱۴۰۲ اعضای مجلس کرده و با لاک مالیدن بر روی ستونهای میانی لیست پرداختی‌ها و جمع کل حقوق هر نماینده، کوشیده است واقعیت را بپوشاند.

موسوی سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس سراسیمه ظاهر شد تا بگوید: «این اعداد و ارقام حقیقت ندارد و میزان حقوق نمایندگان در حد متعارف و منطبق بر قانون است... پرداختی نمایندگان حدود ۲۵میلیون تومان است».

اما تکذیب‌های عجولانه و تلاش برای بتونه کاری این رسوایی، موجی از تمسخر مردم را به‌دنبال داشته و جنگ گرگهای درون رژیم را دامن زده است. سایت تابناک (۲۶بهمن) متعلق به‌پاسدار محسن رضایی با اشاره به‌سوابق این قبیل رسواییها در مجلس ارتجاع نوشت: «به‌خبرنگاران اجازه بدهید حقوق نمایندگان را بررسی کنند تا بدانند سخن روابط عمومی مجلس درست است یا اسناد و مدارک افشا شده؟

روزنامهٔ فرهیختگان (۲۴بهمن) متعلق به‌ولایتی مشاور خامنه‌ای تحت عنوان طعنه‌آمیز «شفافیت اجباری حقوق و مزایای بهارستانی‌ها» تأیید کرد: «در میان اسناد منتشر شده توسط گروه هکری، گزارش حقوق دریافتی نمایندگان نیز دیده می‌شود. با توجه به‌اعداد و ارقام این گزارش و البته اطلاعاتی که پیش از این نیز فاش شده بود، دریافتی اکثر نمایندگان مجلس تقریباً به‌۲۰۰میلیون تومان می‌رسد».

آنچه به‌هراس خامنه‌ای ضریب زده، آن است که چپاولهای برملا شده حتی نیروهای رژیم را هم که در هر نمایش انتخاباتی به‌پای صندوقها می‌رفتند، دلزده و مبهوت کرده است.

روزنامهٔ حکومتی فرهیختگان (۲۴بهمن) نوشت: «کمتر از ۲۰روز تا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده و روشن است که هدف از این حمله و انتشار اسناد مربوط به‌آن، چیزی نیست جز کاهش مشارکت مردم در انتخابات». این منبع سپس اضافه می‌کند: «اگر بخواهیم دقیق‌تر به‌ابعاد موضوع نگاه کنیم، این هکرها نیستند که منجر به‌چنین اتفاقی می‌شوند؛ بلکه تصمیم‌ساز‌انی هستند که چنین حقوق‌های نجومی را برای نمایندگان ملت تعیین می‌کنند. همان ملتی که رقم دریافتی کارگران و کارمندانش چندین برابر کمتر از نمایندگانش در بهارستان است».

کیهان خامنه‌ای (۲۵بهمن) از این قضیه با عبارت «لجن‌مال کردن انتخابات از مسیر بی‌اعتبار کردن مجلس» نام برده و در حالی که آن را مأموریت راهبردی گروهک‌های محارب» توصیف می‌کرد، نوشت: «با عنایت به‌متواری شدن برخی نمایندگان پیشین مجلس و همکاران آنها دور از ذهن نیست که بقایای آنها در گوشه و کنار سامانه اداری مجلس، نقش کمکی و مکمل را در ماجرای اخیر ایفا کرده باشند».

به‌این ترتیب، اسناد افشاگر نه فقط مجلس ارتجاع و نمایش انتخاباتی خامنه‌ای را «لجن‌مال» کرده، بلکه بیش از همه خود خلیفهٔ ارتجاع را به‌عنوان صاحب این خیمه و خرگاه به‌لجن کشیده است، چرا که او بارها از این کانون چپاول و فساد، تحت عنوان «مجلس انقلابی» «نهاد با عظمت» و امثالهم تمجید کرده است. وی در یکی از دیدارهایش با اعضای مجلس خطاب به‌آنها گفت: «یکی از امتیازات مجلس یازدهم که من اصرار دارم این را بگویم و به‌زبان بیاورم، ساده‌زیستی است... بسیاری از افراد این مجلس، رفتار اشرافی‌مآبانه و نگاه از موضع بالا و به‌مردم بی‌اعتنایی کردن، یا نیست یا کمتر هست» (سایت خامنه‌ای ـ ۳خرداد ۱۴۰۲).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b82a655b-bd36-46dc-88ab-2b68c2dcbb0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات