728 x 90

چهل‌وپنجمین روز حمله روسیه به اوکراین - موج کمکهای جهانی

سامانه موشکی اس-۳۰۰
سامانه موشکی اس-۳۰۰

اتحادیه اروپا، حضور دیپلماتیک در کی‌یف را از سر می‌گیرد

رویترز - بروکسل- اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد، پس از انتقال موقت حضور دیپلماتیک خود به لهستان به‌دنبال حمله روسیه به اوکراین، حضور خود را در کی‌یف پایتخت اوکراین از سر خواهد گرفت.

سرویس دیپلماتیک اتحادیه اعلام کرد، ماتی مااسیکاس، رئیس هیأت اتحادیه اروپا در اوکراین، به مقامات ارشد اتحادیه اروپا که روز جمعه از این کشور بازدید کردند پیوست و برای بازگشایی هیأت و ارزیابی شرایط برای بازگشت کارکنان، در کی‌یف باقی خواهد ماند.

جوزف بورل دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت، این اقدام تعاملات این اتحادیه با دولت اوکراین را تقویت می‌کند و به حمایت از شهروندان اوکراینی کمک می‌کند. هیئت اتحادیه اروپا مدت کوتاهی پس از تهاجم روسیه، از کی‌یف به شهر رزشوف لهستان تخلیه شده بود.

 

روسیه غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد

رویترز - وزارت دفاع انگلیس می‌گوید روسیه غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد. به گفته مقامات اوکراینی، وزارت دفاع انگلستان روز شنبه اعلام کرد که نیروهای روسیه غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند. این اظهارات یک روز پس از حمله موشکی به ایستگاه قطار مملو از زنان، کودکان و افراد مسن، که حداقل ۵۲نفر کشته شدند انجام شده است.

وزارت دفاع انگلستان در یک نشست خبری روزانه اعلام کرد که روسیه تهاجم خود را که شامل موشکهای کروز پرتاب شده توسط نیروهای دریایی این کشور می‌شود، در منطقه شرقی دونباس متمرکز کرده است.

وزارت دفاع انگلستان گفت انتظار دارد حملات هوایی در جنوب و شرق افزایش یابد زیرا روسیه به‌دنبال ایجاد یک پل زمینی بین کریمه که مسکو در سال۲۰۱۴ آن را ضمیمه کرد و دونباس است، اما نیروهای اوکراینی در حال خنثی کردن این پیشروی هستند...

 

حمله موشکی روسیه به ایستگاه راه‌آهن در اوکراین با دهها کشته و مجروح

حمله موشکی روسیه به ایستگاه راه‌آهن در اوکراین با دهها کشته و مجروح

 

تحویل سامانه اس-۳۰۰ به اوکراین

نخست وزیر اسلواکی، ادوارد هگر گفت که این کشور یک سامانه ضدهوایی اس-۳۰۰ را به نیروهای اوکراین تحویل داده است.

وی گفت: مردم اوکراین شجاعانه از خاک خود و همه ما دفاع می‌کنند و وظیفه ماست که به جای سکوت و نادیده گرفتن تلفات انسانی، به این کشور کمک کنیم. پیش‌تر روسیه اعلام کرده بود که محموله‌های نظامی ارسال شده به اوکراین هدف مشروع حملات روسیه هستند.

مقامات اوکراینی می‌گویند روسیه برای حملات گسترده در شرق این کشور، به‌ویژه منطقه دونباس آماده می‌شود و اگر تجهیزات پیشرفته نظامی تحویل اوکراین نشود، افراد زیادی کشته خواهند شد.

 

جابه‌جایی‌های ارتش روسیه مانع کمکها نمی‌شود

رویترز - پنتاگون - انتظار نمی‌رود جابه‌جایی نظامی روسیه مانع کمکهای امنیتی به اوکراین شود.
واشنگتن -جان کربی سخنگوی وزارت دفاع روز جمعه (۲۹فروردین) به خبرنگاران گفت: پنتاگون معتقد نیست که تغییر تمرکز ارتش روسیه بر جنوب و شرق اوکراین به هر طریق قابل‌ملاحظه‌ای مانع انتقال کمکهای امنیتی آمریکا به اوکراین شود.

 

 مقاومت نیروهای اوکراین در ماریوپل

مقاومت نیروهای اوکراین در ماریوپل

 

ماریوپل هم‌چنان مقاومت می‌کند

بر اساس آخرین ارزیابی اندیشکده مؤسسه مطالعات جنگ، نیروهای اوکراینی در ماریوپل هم‌چنان مرکز این شهر را در اختیار دارند. حملات روسیه در اطراف ماریوپل ادامه دارد، اما اوکراین هم‌چنان کنترل بیشتر این شهر بندری جنوبی استراتژیک را در اختیار دارد.

علاوه بر این نیروهای اوکراینی با انجام پاتکهایی در بازپس‌گیری منطقه غرب شهر خرسون پیشرفتهایی داشته‌اند.

 

تصویری از درگیریها در ماریوپل

تصویری از درگیریها در ماریوپل

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e5f7073-4f17-43d1-8faf-a8edc64b8bf5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات