728 x 90

چهل‌وششمین روز حمله روسیه به اوکراین - حمایتهای بین‌المللی

هدف قرار دادن مناطق شهری توسط ارتش روسیه
هدف قرار دادن مناطق شهری توسط ارتش روسیه

آخرین تحولات اوکراین

رویترز - سازمان اطلاعات نظامی انگلستان اعلام کرد که روسیه به‌دنبال تقویت تعداد نیروها با پرسنلی است که از سال۲۰۱۲ از خدمت سربازی خارج شده‌اند، زیرا تلفات ناشی از تهاجم افزایش یافته است.
رویترز - پاپ فرانسیس خواستار آتش‌بس عید پاک در اوکراین شد که منجر به مذاکرات و صلح شود.
رویترز - یک منبع دولتی آلمان روز یکشنبه گفت که اوکراین پیشنهاد محموله قابل توجهی از توپهای خودکششی هویتزر را از یک شرکت تسلیحاتی آلمانی دریافت کرده است.
رویترز - فرماندار اوکراین گفت یک مدرسه و یک ساختمان بلند آپارتمانی بامداد روز یکشنبه در شهر سیویرودونتسک در منطقه محاصره شده اوکراین در لوهانسک گلوله‌باران شدند.
رویترز - بوریس جانسون به اوکراین می‌گوید که تحریمهای روسیه تشدید خواهد شد
رویترز - بوریس جانسون به پرزیدنت زلنسکی گفته است که کمکهای نظامی جدید شامل ۱۲۰ خودروی زرهی و سیستم‌های موشکی ضد کشتی جدید برای حمایت از اوکراین داده خواهد شد.

رویترز - اطلاعات نظامی انگلستان اعلام کرد که عملیات روسیه هم‌چنان بر منطقه دونباس، ماریوپل و میکولایف متمرکز است که با پرتاب مداوم موشکهای کروز توسط نیروهای دریایی روسیه پشتیبانی می‌شود.
رویترز - کرملین روز جمعه اعلام کرد که «عملیات ویژه» در اوکراین می‌تواند در «آینده قابل پیش‌بینی» با دستیابی به اهداف آن توسط ارتش روسیه و مذاکره‌کنندگان صلح پایان یابد.
رویترز - اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که به‌نظر می‌رسد نیروهای روسی با هدف قرار دادن غیرنظامیان در اوکراین مرتکب جنایات جنگی شده‌اند، اما او گفت که وکلا باید در مورد حوادث ادعایی تحقیق کنند. فون در لاین با بیان این‌که اتحادیه اروپا هرگز نمی‌تواند با فداکاری اوکراین برابری کند، به آن پیشنهاد کرد که تلاش خود را برای عضویت در بلوک سریعتر آغاز کند. 
رویترز - لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه ایتالیا روز شنبه گفت که ایتالیا قصد دارد بلافاصله پس از عید پاک سفارت خود را در کیف پایتخت اوکراین بازگشایی کند.
رویترز - اطلاعات نظامی انگلستان: جاه‌طلبیهای روسیه برای ایجاد کریدور زمینی بین کریمه و دنباس با مقاومت اوکراین خنثی می‌شود.

 

تلاش برای صلح توسط اوکراین

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: با وجود حملات روسیه به غیرنظامیان هم‌چنان خود را متعهد به تلاش برای دستیابی به صلح می‌داند. وی تأکید کرد که هیچکس مایل به مذاکره با کسانی که مردمش را شکنجه کرده‌اند نیست اما در عین‌حال او نمی‌خواهد فرصت‌های احتمالی برای دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک با روسیه از بین برود. زلنسکی ابراز اطمینان کرد که مردم اوکراین با وجود رویدادهایی که طی چند هفته اخیر شاهد آن بوده‌اند برقراری صلح را خواهند پذیرفت.

 

کشتار غیرنظامیان در اوکراین

کشتار غیرنظامیان در اوکراین

 

کمکهای نظامی انگلستان به اوکراین

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، در سفری غیرمنتظره به کی‌یف رفت و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، دیدار کرد. هدف از این سفر اعلام همبستگی با مردم اوکراین اعلام شده است. در جریان این سفر اعلام شد که انگلستان علاوه بر تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه، کمکهای نظامی خود را بیشتر می‌کند و ۱۲۰ خودروی زرهی و سامانه‌های موشکی ضد کشتی به اوکراین می‌دهد. دفتر نخست‌وزیری انگلستان روز شنبه اعلام کرد که این کشور به اوکراین خودروهای زرهی و موشک ضدکشتی تحویل می‌دهد.

 

کمکهای مالی اتحادیه اروپا و کانادا به اوکراین

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی، که به‌تازگی به کی‌یف سفر کرده است، خبر داد که کمک ۱۰میلیارد دلاری اتحادیه اروپا تصویب شده است و کمکهای اروپا به اوکراین ادامه خواهد داشت.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفت: «در این ساعت تاریک، همبستگی کشورها، شرکتها و مردم در سرتاسر جهان نوری را ایجاد می‌کند. کمپین ۹.۱ میلیارد یورو برای افرادی که در داخل و خارج اوکراین از بمبها فرار می‌کنند، جمع‌آوری کرده است، با یک میلیارد دیگر که توسط EBRD اعلام تعهد شده است. و بیشتر خواهد شد. ما به ارائه پشتیبانی ادامه خواهیم داد. و به‌محض این‌که بمبارانها متوقف شوند، ما به مردم اوکراین کمک خواهیم کرد تا کشورشان را بازسازی کنند. ما به ایستادن در کنار اوکراین ادامه خواهیم داد.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا نیز گفت: «امروز، ما بیش از ۱۲.۴ [۱۲ و چهار دهم] میلیارد دلار کانادا [حدود ۹میلیارد و ۸۶۴میلیون دلار آمریکا]جمع‌آوری کردیم تا به حمایت از مردم اوکراین که به‌دلیل جنگ ادامه‌دار و غیرقابل توجیه پوتین آواره شده‌اند، ادامه دهیم. خواه غذا، آب، سرپناه یا کمکهای پزشکی باشد. ما هم‌چنان از شما حمایت می‌کنیم و کمکهای مورد نیاز شما را در این زمان ارائه می‌کنیم. ما در کنار اوکراین می‌ایستیم».

 

کشتار غیرنظامیان در شمال کی‌یف

کشتار غیرنظامیان در شمال کی‌یف

 

فون در لاین: به‌نظر می‌رسد اقدامات روسیه جنایات جنگی باشد

رویترز - لهستان- اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، روز شنبه (۲۰فروردین) گفت که به‌نظر می‌رسد نیروهای روسی با هدف قرار دادن غیرنظامیان در اوکراین مرتکب جنایات جنگی شده‌اند، اما او گفت که وکلا باید در مورد حوادث مورد ادعا تحقیق کنند.

او که پس از بازدید در حال ترک اوکراین بود، گفت که روز جمعه ویرانی در شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف را با چشمان خود دیده است. در روز جمعه، یک تیم پزشکی قانونی شروع به نبش یک گور دسته‌جمعی کردند که حاوی اجساد غیرنظامیانی بود که مقامات محلی می‌گویند در حالی که روس‌ها شهر را اشغال کرده بودند کشته شدند.

فون در لاین روز شنبه در قطاری که اوکراین را ترک می‌کرد به خبرنگاران گفت: "غریزه من می‌گوید: اگر این جنایت جنگی نیست، جنایت جنگی چیست، اما دکترای پزشکی دارم و وکلا باید به‌دقت تحقیق کنند."

او با اشاره به بوچا گفت، «من عکس‌ها را دیدم، (نخست وزیر اوکراین) دنیس شمیحال به من نشان داد: کشتن مردم عابر. ما هم‌چنین می‌توانستیم با چشمان خود ببینیم که ویرانی در شهر زندگی غیرنظامیان را هدف قرار داده است».

... فون در لاین گفت که اتحادیه اروپا در یک تیم تحقیقاتی مشترک با اوکراین کار می‌کند تا شواهدی در مورد جنایات جنگی احتمالی برای استفاده در پرونده‌های قضایی آینده جمع‌آوری کند. وی گفت: «بسیار مهم است که به‌خوبی مستند شده باشد تا از شکست در دادگاه جلوگیری شود، زیرا شواهد به اندازه کافی خوب نیستند».

کریم خان، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی، ماه گذشته گفت که تحقیقاتی را درباره جنایات جنگی احتمالی در اوکراین آغاز کرده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b71d43e4-1ccd-4e6a-8c0c-a6e4887f97e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات