728 x 90

چهارمین مناظره انتخاباتی جمهوری‌خواهان برگزار شد

چهارمین مناظره انتخاباتی درون‌حزبی جمهوری‌خواهان در آمریکا
چهارمین مناظره انتخاباتی درون‌حزبی جمهوری‌خواهان در آمریکا

چهارمین مناظره انتخاباتی جمهوری‌خواهان برگزار شد
به گزارش ایندیپندت، چهارمین مناظره مقدماتی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چهارشنبه‌شب ۱۵ آذر با حضور چهار نامزد واجد شرایط در دانشگاه آلاباما در شهر تاسکالوسای برگزار شد و آنها بار دیگر به موضوع ایران نیز اشاره کردند.

نیکی هیلی، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در این مناظره گفت: «باید مراقب جاهایی که فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهند بود و جمهوری اسلامی فقط زبان زور را می‌فهمد».

او هم‌چنین با اشاره به سیاست مهاجرتی و مرزی دولت بایدن و ورود صدها هزار مهاجر غیرقانونی از طریق مرزهای جنوبی گفت که «جمهوری اسلامی می‌داند که آسان‌ترین راه نفوذ به آمریکا مرزهای جنوبی است».


نیکی هیلی، سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل متحد، ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا، ویوک راماسوامی، کارآفرین و کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی در این مناظره که تنها شش هفته پیش از نخستین گردهمایی و رأی‌گیری مقدماتی انتخابات در آیوا، برگزار می‌شود، شرکت کردند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده و بخت نخست جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ طبق روال سه مناظره پیشین در این رویداد غایب بود و به جای آن در یک گردهمایی جذب کمکهای مالی شرکت کرد. دونالد ترامپ با وجود این‌که در مناظره حضور نداشت مانند سه مناظره قبلی بخش عمده‌یی از زمان را به خود اختصاص داد.

با توجه به نزدیکی نخستین انتخابات مقدماتی در ایالت آیوا، اگر چه نامزد‌های حاضر در این مناظره بارها سیاست‌ها و حضور یکدیگر را به چالش کشیدند، اما هدف اصلی آنها دونالد ترامپ و نقد سیاست‌های او بود...

چهار نامزد درباره جنگ اسراییل و حماس نیز مواضع مختلفی داشتند. در حالی که کریستی موافق ورود نیروهای آمریکایی برای نجات گروگانهای در اختیار حماس بود، دسنتیس به پرسش درباره این‌که آیا موافق وارد شدن نیروهای آمریکایی به صحنه است، پاسخ مستقیمی نداد. راماسوامی هم بر حق اسراییل برای دفاع از خود تأکید کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/85343dff-a5e3-4fdc-ba20-5357013ced1f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات