728 x 90

چهارمین روز اعتصاب کارگران و کارکنان تأسیسات نفتی در خوزستان و بوشهر و هرمزگان و فارس

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

چهارمین روز اعتصاب کارگران و کارکنان تأسیسات نفتی در خوزستان و بوشهر و هرمزگان و فارس

کارگران پالایشگاه اصفهان و ایلام از روز سه‌شنبه به اعتصاب پیوستند

  • خانم رجوی پایداری کارگران اعتصابی در تأسیسات و پالایشگاههای نفت در خوزستان، بوشهر، هرمزگان، فارس، اصفهان و ایلام را که برای احقاق حقوق اولیه خود بپا خاسته‌اند ستود و از عموم زحمتکشان در سراسر کشور به‌ویژه کارگران و نفتگران خواست به پشتیبانی از آنان برخیزند.

امروز سه‌شنبه ۱۴مرداد در حالی‌که اعتصاب کارگران و کارکنان تأسیسات و پالایشگاههای نفت و گاز و پتروشیمی در استانهای خوزستان، بوشهر، هرمزگان و فارس وارد چهارمین روز خود شد، کارگران پالایشگاه اصفهان و جهانپارس ایلام- مهران به اعتصابگران پیوستند.

از روز شنبه ۱۱مرداد کارگران فاز ۲ پالایشگاه نفت آبادان، پالایشگاه پارسیان در کنگان، پتروشیمی لامرد، پالایشگاه نفت سنگین قشم، فازهای ۲۲ و۲۴پارس جنوبی، کارگران فاز۱۴ شرکت «آی جی» و «جم۲» در عسلویه، شرکت آتروپارت در پالایشگاه جفیر (جنوب اهواز)، شرکت اکسیر در فاز۱۳عسلویه، پتروشیمی پارس فنل عسلویه، سیناصنعت احمدپور عسلویه، پتروپالایش عسلویه، پالایشگاه رازی ماهشهر، شرکت آسفالت طوس دشت آزادگان در اعتصاب هستند. کارگران نیروگاه برق پارس جنوبی در بیدخون عسلویه از روز ۱۳مرداد به کارگران اعتصابی پیوسته‌اند.

کارگران اعتصابی از شرایط کاری طاقت‌فرسا در گرمای شدید و از سخت‌ترین شرایط معیشتی رنج می‌برند. آنها امنیت شغلی ندارند. قراردادهایی که به آنها تحمیل کرده‌اند، قراردادهای موقت است، مشمول بیمه درمانی و بازنشستگی نیستند. و کارفرما هر زمان که بخواهد می‌تواند آنها را اخراج کند. حقوق آنها چند برابر کمتر از خط فقر است و همین حقوق ناچیز هم چند ماه است که به آنها پرداخت نشده است.

خانم مریم رجوی پایداری کارگران اعتصابی در تأسیسات و پالایشگاههای نفت در خوزستان، بوشهر، هرمزگان، فارس، اصفهان و ایلام را که برای احقاق حقوق اولیه خود بپا خاسته‌اند ستود و از عموم زحمتکشان در سراسر کشور به‌ویژه کارگران و نفتگران خواست به پشتیبانی از آنان برخیزند.

خانم رجوی مدافعان حقوق کارگران و اتحادیه‌های کارگری را به محکوم کردن سیاست‌های ضدکارگری رژیم و حمایت از اعتراضات کارگران ستمدیده ایران فراخواند. سازمان بین‌المللی کار باید رژیم آخوندی را به‌خاطر پایمال کردن حقوق کارگران و سرکوب آنان در لیست سیاه قرار دهد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴مرداد۱۳۹۹ (۴ اوت ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6efc62d-18a1-4623-9aca-dbb5f43b2cdb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات