728 x 90

پیامهای همبستگی نمایندگان کنگره آمریکا، پارلمان اروپا و پارلمانهای کشورهای اروپایی و عربی با گردهمایی جهانی ایران آزاد

برد شرمن،آنتونیو لوپز ایستوریس وایت،رادکا ماکسووا ،پرفسور آتیلا آرا کواکس ،ژنرال اشرف ریفی،مریم چکتی
برد شرمن،آنتونیو لوپز ایستوریس وایت،رادکا ماکسووا ،پرفسور آتیلا آرا کواکس ،ژنرال اشرف ریفی،مریم چکتی

برد شرمن-نماینده کنگره آمریکا:

من حامی اصلی دموکرات قطعنامهٔ ۱۰۰ مجلس نمایندگان هستم. این قطعنامه از خواست مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک با جدایی دین و دولت و غیراتمی در ایران حمایت می‌کند. در حالی‌که مردم ایران شجاعانه به‌مبارزه برای آزادی ادامه می‌دهند، کنگره و مردم آمریکا باید در حمایت از این مبارزه تزلزلی به‌خود راه ندهند. من هم‌چنان در کنار شما خواهم ایستاد.

خوشحالم که بار دیگر به‌دوستان خوبم در اجلاس جهانی ایران آزاد ملحق می‌شوم. در حالی‌که شما گردهم می‌آیید تا از یک ایران آزاد و دموکراتیک و عاری از سلاح اتمی حمایت کنید.

من مدت‌هاست که از تلاش شما حمایت می‌کنم. به‌همین دلیل است که من و همکارم تام مک‌کلینتاک به‌همراه ۱۶۰عضو مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامهٔ خود را در محکومیت نقض وحشتناک حقوق‌بشر رژیم دوباره ارائه کردیم. من حامی اصلی دموکرات این قطعنامه، قطعنامهٔ ۱۰۰ مجلس نمایندگان هستم. این قطعنامه از خواست مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک با جدایی دین و دولت و غیراتمی در ایران حمایت می‌کند. این قطعنامهٔ دوحزبی هم‌چنین نقض حقوق‌بشر و تروریسم حکومتی تحت حمایت رژیم ایران را محکوم می‌کند. ما اکنون ۲۳۸حامی دوحزبی اینقطعنامه را داریم.

در حالی‌که مردم ایران به مقاومت خود علیه رژیم بی‌رحم و مسئول قتل مهسا امینی ادامه می‌دهند به‌شما می‌پیوندم، همان‌طور که مدتها به‌شما پیوسته‌ام تا از ایران آزاد دموکراتیک و عاری از سلاح اتمی حمایت کنم. من هم‌چنین در کنار زنان و مردان شجاع ایرانی ایستاده‌ام که جان خود را در مبارزه در شهرهای سراسر ایران برای آینده‌یی بهتر به‌خطر می‌اندازند.

سرکوب خشونت‌آمیز رژیم علیه معترضان و هر آن‌کسی که جرأت مخالفت داشته باشد، منجر به‌کشتار وحشتناک بیش از ۵۰۰معترض بی‌گناه شده است که بسیاری از آنها نوجوان و حتی کودک هستند. دهها هزار نفر دستگیر و برخی به‌اعدام محکوم شده‌اند. میراث رژیم در کشتن مخالفان چیز جدیدی نیست و برای دهه‌ها به‌عنوان یک تاکتیک برای خفه‌کردن صدای مبارزه مردم ایران برای آزادی مورد استفاده قرار گرفته است.

مسمومیت‌های اخیر دختران مدرسه‌یی درد و رنج باز هم بیشتری را به‌مردم ایران تحمیل کرد. . در حالی‌که مشخص نیست چه کسی و چه چیزی پشت این حوادث وحشتناک بوده است، اما خشونت رژیم عزم مردم ایران را برای ادامهٔ خواست خود مبنی بر آزادی و کرامت بنیادین تضعیف نخواهد کرد. کنگره در کنار این معترضان ایستاده است که با شجاعت خود به‌جهان الهام می‌بخشند.

ماهم‌چنین باید با دولت آلبانی و وزارت‌خارجهٔ آمریکا برای تضمین امنیت ساکنان کمپ اشرف همکاری کنیم. دیپلمات‌های ما در اسکان مجدد ساکنان اشرف از عراق به‌آلبانی نقش مهمی داشتند و ما وظیفه داریم اطمینان حاصل کنیم که این ساکنان در امنیت هستند.

من در رؤیای شما برای یک ایران آزاد شریک هستم، ایرانی که در آن مردم ایران بتوانند صدای خود را بدون تهدید یک رژیم شیطانی به‌زندان، شکنجه و تعرض طنین‌انداز کنند. ایرانی که در آن زنان آزادند انتخاب کنند که چگونه لباس بپوشند و مردم آزادند دولت خود را انتخاب کنند. به‌همین دلیل است که من به‌مدت چند دهه برای تحریم این رژیم بی‌رحم و هم‌دستانش تلاش کرده‌ام. در حالی‌که مردم ایران شجاعانه به‌مبارزه برای آزادی خود ادامه می‌دهند، کنگرهٔ ایالات‌متحده و مردم ایالات‌متحده باید در حمایت از این مبارزه تزلزلی به‌خود راه ندهند. من هم‌چنان در کنار شما خواهم ایستاد تا زمانی‌که مردم ایران بتوانند حق خود را برای آزادی و دموکراسی تحقق بخشند.

متشکرم.

 

آنتونیو لوپز ایستوریس وایت نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا:

از این فرصت استفاده می‌کنم تا از مردم ایران و تلاش آنها برای یک جمهوری دموکراتیک با جداییدین و دولت حمایت کنم.

دوستان عزیز، بسیار سپاسگزارم از دعوت شما برای شرکت در این اجلاس. می‌خواهم به‌این اجلاس بپویندم با یک پیام همبستگی به‌دوستانم در اپوزیسیون ایران و مردم ایران که در حال دیدن این برنامه هستند. من عمیقاً تحت‌تأثیر شجاعت و استقامت اپوزیسیون ایران هستم. من چندین‌بار با خانم رجوی ملاقات کرده‌ام و ماه گذشته از ایشان در پارلمان اروپا استقبال کردیم. از این‌رو آگاهی کاملی نسبت به‌فعالیت‌های شورای ملی مقاومت ایران در مورد آزادی، دموکراسی و حقوق‌بشر برای مردم ایران دارم. هم‌چنین از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی برای یک ایران آزاد حمایت می‌کنم. من به‌تازگی به‌فهرست لیست تحریم‌های رژیم ایران برای اعضای پارلمان اروپا اضافه شده‌ام. این نشان افتخار من به‌همراه همکارانم است که به‌صراحت علیه رژیم ایران موضع‌گیری کرده‌ایم. این نشان می‌دهد که دوستان ایران آزاد و فعالیت‌های ما در پارلمان اروپا مؤثر بوده است. ما در پارلمان اروپا قاطعانه به‌تحریم سپاه پاسداران رأی دادیم و اکنون این به‌جامعهٔ جهانی بستگی دارد که دنبال کند. شواهد فراوانی برای شناسایی سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی وجود دارد و هیچ‌چیز نمی‌تواند توجیه کند که چرا این کار هنوز انجام نشده است. رژیم ایران درگیر سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات مسالمت‌آمیز بوده و هزاران نفر را دستگیر وصدها نفر را در ماههای اخیر اعدام کرده است. روند اعدام‌هایی که امروز ادامه دارد غیرقابل‌قبول است. بیش از ۲۰۰اعدام در ۳ماه گذشته. این نقض حقوق‌بشر باید متوقف شود و ما باید در کنار مردم ایران در مبارزه آنها برای عدالت و آزادی بایستیم. پس اجازه بدهید از این فرصت استفاده کنم تا به‌مهمانان دیگر بپیوندم و از مردم ایران و این آلترناتیو حمایت کنم، در تلاش آنها برای یک جمهوری دموکراتیک با جدایی دین و دولت. مردم ایران نشان داده‌اند که ساکت و مرعوب نخواهند شد و ما باید به‌آنها نشان بدهیم که در مبارزه برای آینده‌یی بهتر تنها نیستند.

با تشکر از شما و بیایید به‌همکاری ادامه بدهیم.

 

رادکا ماکسووا نماینده پارلمان اروپا از جمهوری‌چک:

نقش شکوهمند زنان در رهبری اعتراضات و سرپیچی از سبعیت و بی‌عدالتی رژیم قابل‌ستایش است. زنان ایرانی دیکتاتوری مذهبی را به‌چالش کشیده‌اند و به مدت بیش از چهار دهه در خط مقدم مبارزه برای آزادی بوده‌اند. خانم رجوی شما با رهبری‌تان در مبارزه برای یک ایران آزاد توانستید نقشی قدرتمند و پیشتاز به‌زنان در مقاومت ایران بدهید. شعار شما «نه به‌حجاب اجباری، نه به‌دین اجباری، نه به‌حکومت اجباری» بوده است و این همان چیزی است که زنان و مردم ایران می‌خواهند و ما در پارلمان اروپا از این فراخوان حمایت می‌کنیم.

همکاران عزیز، بسیار خوشحالم که به‌صورت مجازی به‌شما بپیوندم برای اجلاس ایران آزاد. من این پیام را به‌شما می‌فرستم تا همبستگی خودم را با شما ابراز کنم. خانم رجوی عزیز، مایهٔ خوشوقتی بسیار بود که از شما در پارلمان اروپا در ماه می‌ استقبال کردیم. به‌عنوان نایب‌رئیس کمیسیون حقوق زنان و برابری، می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و به‌بیش از ۸۰زن ادای احترام کنم که در جریان قیام اخیر در ایران کشته شدند و هم‌چنین درود بفرستم به‌همهٔ زنان و دخترانی که در ۴۴سال گذشته در ایران اعدام شده‌اند. هم‌چنین می‌خواهم همبستگی خود را با همهٔ مادران داغدار در ایران ابراز کنم. آنچه در ماه‌های گذشته شاهد بوده‌ایم نقش شکوهمند زنان در رهبری اعتراضات و سرپیچی از سبعیت و بی‌عدالتی رژیم بوده است که قابل‌ ستایش است. فراموش نکنیم که زنان ایرانی دیکتاتوری مذهبی را به‌چالش کشیده‌اند و در خط مقدم مبارزه برای آزادی بوده‌اند، آن‌هم به‌مدت بیش از ۴دهه. هزاران زن در مقاومت ایران جان خود را فدا کرد‌ه‌اند و اعدام شده‌اند.

خانم رجوی من از شما به‌خاطر رهبری‌تان در مبارزه برای یک ایران آزاد قدردانی می‌کنم. شما توانستید نقشی قدرتمند و پیشتاز به‌زنان در مقاومت ایران بدهید و این بسیار چشم‌گیر است. شعار شما این بوده است: «نه به‌حجاب اجباری، نه به‌دین اجباری، نه به‌حکومت اجباری» و این همان چیزی است که زنان و مردم ایران می‌خواهند و ما در پارلمان اروپا از این فراخوان حمایت می‌کنیم و به‌آن ادامه خواهیم داد.

با تشکر از شما و برایتان آرزوی داشتن یک اجلاس عالی را می‌کنم.

 

ایزابل بنخومه‌آ معاون کمیسیون توسعهٔ منطقه‌یی پارلمان اروپا:

فداکاری تزلزل‌ناپذیر خانم مریم رجوی برای مردم ایران و تلاش‌های خستگی‌ناپذیرش برای ترویج برابری زن و مرد آزادی مذهبی و ارزش‌های دموکراتیک، به‌واقع ستودنی است. رهبری و دیدگاه مریم رجوی نور امیدی برای مردم ایران است. ما از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی او برای یک ایران آزاد حمایت می‌کنیم که چشم‌اندازی برای آینده ایران است که در آن همهٔ شهروندان برابر و از آزادی‌های بنیادین برخوردار خواهند بود.

دوستان و همکاران عزیز، کارنامهٔ حقوق‌بشر رژیم ایران عمیقاًنگران‌کننده است. به‌کارگیری شکنجه، دستگیریهای خودسرانه و کشتارهای فراقضایی عمیقاً شوکه‌کننده است. مخالفان، مدافعان حقوق‌بشر و مبارزان سیاسی همواره در معرض این نقض‌های فاحش حقوق‌بشر هستند. ما به‌صراحت چنین اقداماتی را محکوم کرده‌ایم و خواستار حسابرسی از مسئولان آن در بسیاری از مباحثات پارلمان اروپا شده‌ایم و هم‌چنان توجهات را به‌این موضوع جلب خواهیم کرد. ما هم‌چنین فراخوان داده‌ایم که سپاه پاسداران در لیست سیاه قرار بگیرد و اکنون بر عهدهٔ اتحادیهٔ اروپا است که این موضوع را پیگیری کند، زیرا آن مردان و زنانی که در 9ماه گذشته در اعتراضات ایران به‌خیابان‌ها آمدند، از ما می‌خواهند که برای این امر تلاش کنیم. می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم تا حمایت خودم را از مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران ابراز کنم. مایهٔ خوشوقتی من بود که با او همراه با بسیاری دیگر از همکاران در بروکسل دیدار کردم. فداکاری تزلزل‌ناپذیر او برای مردم ایران و تلاش‌های خستگی‌ناپذیرش برای ترویج برابری زن و مرد، آزادی مذهبی و ارزش‌های دموکراتیک، به‌واقع ستودنی است. رهبری و دیدگاه مریم رجوی، نور امیدی برای مردم ایران است و به‌آنها الهام می‌بخشد تا به‌مبارزه برای یک ایران آزاد و دموکراتیک ادامه بدهند. به‌همین دلیل است که ما از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی او برای یکایران آزاد حمایت می‌کنیم که چشم‌اندازی برای آینده ایران است که در آن همهٔ شهروندان برابر و از آزادی‌های بنیادین برخوردار خواهند بود. در پایان، بیایید از درس‌های تاریخ الهام بگیریم: دیکتاتورها ممکن است برای مدتی در قدرت باشند، اما در برابر موج تغییر مصون نیستند. همراه با هم بیایید از مردم ایران حمایت کنیم در تلاش آنها برای تحقق آزادی، دموکراسی و حقوق‌بشر. با همبستگی می‌توانیم به‌شکل‌گیری آینده‌یی کمک کنیم که در آن حکومت ظالمانهٔ آخوندها به‌خاطره‌یی دور تبدیل شود و ما و مردم ایران بتوانیم از فردایی روشن‌تر و پرامیدتر استقبال کنیم. از شما متشکرم.

 

پرفسور آتیلا آرا کواکس نماینده پارلمان اروپا از مجارستان:

ملت ایران به‌رغم مواجهه با ۴۴سال استبداد آخوندها مقاومت و عزم خود را برای تغییر به‌نمایش گذاشته‌اند. ۹ماه اعتراضات خونین گواهی بر روحیهٔ تزلزل‌ناپذیر آنها و امتناع آنها از پذیرش ظلم است.

آنها شعار «نه به شاه و نه به رژیم حاکم» را سر دادند و جهان در کنار آنها ایستاد.

خانم رجوی من از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی شما برای آینده ایران حمایت می‌کنم. این یک مسیر روشن به‌سوی یکجمهوری دموکراتیک است.

دوستان عزیز، من امروز در این رویداد بسیار مهم به‌شما درود می‌فرستم. پیام امروز من بسیار ساده است، آزادی خواهد آمد و ما تا آن روز با شما هستیم. تاریخ درس ارزشمندی به‌ما داده است: دیکتاتورها به‌طور نامحدود در قدرت باقی نمی‌مانند و هم‌چنین می‌دانیم که امکان بازگشت به‌دیکتاتوری سابق وجود ندارد. بارها و بارها شاهد سقوط رژیم‌های سرکوبگر و پیروزی ارادهٔ مردم برای آزادی و دموکراسی بوده‌ایم. حکام مستبد ممکن است برای مدتی جامعه را کنترل کنند، اما نمی‌توانند آرمان و آرزوهای یک ملت را به‌طور نامحدود سرکوب کنند. ملت ایران به‌رغم مواجهه با ۴۴سال استبداد و حکومت بنیادگرایانهٔ آخوندها، مقاومت و عزم خود را برای تغییر به‌نمایش گذاشته‌اند. ۹ماه اعتراضات خونین گواهی بر روحیهٔ تزلزل‌ناپذیر آنها و امتناع آنها از پذیرش ظلم است. آنها شعار «نه به شاه و نه به رژیم حاکم» را سر دادند و جهان در کنار آنها ایستاد. اما وقت آن است که کارهای بیشتری انجام بدهیم. سیاست قاطع‌تری در قبال رژیم لازم است.

خانم رجوی گرامی، من و همکارانم به‌تازگی در پارلمان اروپا از شما استقبال کردیم و پیام امیدبخش شما را شنیدیم. من از کارزار شما برای توقف اعدام در ایران حمایت می‌کنم و می‌دانمکه این برای امنیت زندانیان و معترضانی ضروریست که فقط به‌دلیل استفاده از حقوق اساسی خود دستگیر شده‌اند. در حالی‌که مسیر تغییر چالش‌برانگیز و پر از موانع بوده، شما در مبارزهٴتان برای اصل موضوع که مردم ایران پیروز خواهند شد، ثابت‌قدم مانده‌اید. به‌عنوان عضوی از پارلمان اروپا به حمایت از آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران ادامه می‌دهم. من از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی شما برای آینده ایران حمایت می‌کنم. این یک مسیر روشن به‌سوی یک جمهوری دموکراتیک است. متشکرم و لطفاً روی من به‌عنوان یک عضو از پارلمان اروپا حساب کنید.

 

ژنرال اشرف ریفی وزیر دادگستری لبنان (۲۰۱۶):

قیام مردم ایران علیه رژیم آخوندی و اذعان به‌یک نظام جمهوری دموکراتیک از طریق بنای کشوری مبتنی بر کثرت‌گرایی و نفی حجاب اجباری برای زنان بیانگر چالش واقعی برای حاکمیت ایران است.

قیام خجستهٔ مردمی که استانها و شهرها و روستاهای مختلف را در برگرفته، هم‌چنان ادامه دارد برای نفی رژیم سرکوبگر آخوندی و علیه سیاست‌های سرکوبگرانه و هدر دادن ثروت ملی و دخالت در امور کشورهای مجاور و هزینه‌های تسلیحاتی و حمایت از شبه‌نظامیان به‌جای توجه به‌مسائل شهروندان و تأمین نیازهای آنها و مواد اساسی وضروری که مورد نیاز آنها است.

ایران امروز با بحران ناشی از رژیم مواجه است، چرا که یک رژیم دینی در آن حاکم است که کاری جز اعمال یک سیاست تحریک‌آمیز علیه اپوزیسیون و کشتار سمبلهای آن و سرکوب هواداران آن ندارد.

دلایلی که امروز منجر به‌شکل‌گیری انقلاب ایران شده، عبارت است از:

سیاست سرکوب آزادی‌های سیاسی و رسانه‌یی، به‌کارگیری ارگانهای امنیتی و اطلاعاتی برای ایجاد رعب و وحشت علیه مردم ایران. همان سیاست رعب و وحشت ساواک به‌سپاه پاسداران (رژیم) ایران منتقل شده است.

رژیم دیکتاتوری دینی از طریق ولی‌فقیه، حاکمیت خودش را اعمال و باورهای خود را بر مردم ایران تحمیل می‌کند.

فقر در بین مردم ایران گسترش یافته است، این رژیم دین را به‌مثابه اهرمی برای سرکوب و به‌حاشیه‌راندن هر کسی به‌کار می‌گیرد که عقیده و ایدئولوژی سران این رژیم را قبول ندارد، هم‌چنین ثروتهای ملی کشور را در راستای تسلیح و خدمت به‌حاکمیت دیکتاتوری دینی، حیف و میل می‌کند.

قیام مردم ایران علیه رژیم آخوندی، خودش را در رویارویی مستقیم با آخوندها و نفی سرکوب زنان و سلب آزادی آنها و انتخاب مسیر حیاتشان و شیوهٔ زندگی‌شان، نشان می‌دهد.

از این‌رو اذعانبه‌یک نظام جمهوری دموکراتیک از طریق بنای کشوری مبتنی بر کثرت‌گرایی و به‌رسمیت‌شناختن دیگران و احترام به‌نظر دیگران و نفی حجاب اجباری برای زنان با استفاده از اهرم قوه قانون، بیانگر چالش واقعی برای حاکمیت ایران است که مانع زنان در ایفای نقش طبیعی خودشان می‌شود که به‌عنوان یک شریک اساسی در ادارهٔ امور کشور و کار در کنار مردان، عمل کنند.

قیام مردم ایران، باید که پیروز شود چرا که شرایط عینی که منجر به انقلاب مردم ایران علیه دیکتاتوری شد، سرانجام حاکمیت و رژیمی را شکل می‌دهد که فرصت مشارکت همهٔ مردم در تصمیم‌گیریها را فراهم می‌سازد.

خداوند شما را در آزادی میهنتان موفق بدارد، تا این‌که از یک زندگی برخوردار شوید که شایستهٔ انسانیت و میهن باشد.

با تشکر از شما.

مریم چکتی نمایندهٔ پارلمان لوکزامبورگ:

من از مردم ایران و از شجاعت آنها در قیام علیه فاشیسم دینی و خواسته آنها برای یک جمهوری دموکراتیک با نفی هر گونه دیکتاتوری حمایت می‌کنم «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر».

سلام. من با این پیام، می‌خواهم امید و شجاعت برای مردم ایران آرزو کنم؛ زیرا طی ۸ماه گذشتهبیش از۷۵۰نفر در اعتراضات کشته شدند و بیش از۳۰ هزار نفر بازداشت شدند. من از مردم ایران حمایت می‌کنم و از شجاعت آنها در قیام علیه فاشیسم دینی و خواسته آنها برای یک جمهوری دموکراتیک با نفی هر گونه دیکتاتوری حمایت می‌کنم. «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر».

باید بگویم که وضعیت ایران با توجه به‌بحران سیاسی و اقتصادی و بن‌بست رژیم، نمی‌تواند به‌گذشته برگردد. من از لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی در اروپا حمایت می‌کنم. من اعدام‌های گسترده در ایران را محکوم می‌کنم که هر ۵ساعت یک نفر اعدام می‌شود. من از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی حمایت می‌کنم، برای برقراری یک جمهوری دموکراتیک با جدایی دین از دولت، آزادی بیان، آزادی مذهب و آزادی انتخاب، با نفی هر دو دیکتاتوری شاه و دیکتاتوری آخوندها.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/866e4334-b5d8-4b80-8b3a-7693a9beac1b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات